Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Nierówna praca silnika oraz zapach oleju w kabinie pojazdu


mysiak23

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć!

Mam zapytanie, rzućcie okiem na mój filmik, który pokazuje obrotomierz w moim A4 B5 2,4 V6 AGA

Obejrzyjcie cały film i powiedzcie czy tego typu wahania obrotów są dopuszczalne?

Jakiś miesiąc temu część świec zalała mi się olejem. Po wymianie na nowe, silnik działa tak jak widać. Przed wymianą, zanim się popsuło było podobnie. Mechanik nie umiał mi podać przyczyny zalania świec - silnik nie chciał odpalić. Kręcił, ale nie zapalał.

Do tego zacząłem czuć w kabinie pojazdu (z nawiewu) zapach jakby spalonego oleju (kiedyś myślałem, że to może sprzęgło, ale raczej to nie ono). Czasami go czuć bardziej, czasem mniej, rzadko wcale. Jakiś wyciek oleju na/z silnika? Podpowiedzcie gdzie szukać przyczyny.

Dodam jeszcze, że mam ułamaną tą rurkę:

http://i47.tinypic.com/rljodv.jpg

Czy ona odprowadza spaliny z komory spalania? Podczas pracy silnika nie leci z niej żaden dym/spaliny... nic. Znajdowało się w niej jedynie trochę brunatnego nagaru.

Macie jakieś pomysły co do smrodu oleju w kabinie?

Pozdrawiam serdecznie!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie obroty też tak falują, przyczyny jeszcze nie znalazłem, w sumie to nawet nie szukałem...

Ta rurka to odma, powinna być szczelna od początku do końca, możesz wymienić na nową lub zastąpić jakimś gumowym wężem.

Zapach spalonego oleju to "wymiana uszczelek pod napinaczem łańcucha rozrządu" wpisz w google i czytaj, zostało już wszystko napisane, wymiana banalna jednak trzeba się trochę pomęczyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam jeszcze, że zapach spalonego oleju jest wyczuwalny jedynie gdy pojazd stoi. Gdy jedzie nic nie czuć.

Co do odmy to tak jak piszesz, zastąpię ją jakimś wężykiem. Skubana pękła mi gdy ją chciałem przesunąć podczas tęgich mrozów - kiepski plastik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie znam Twojego silnika (V6) ale ogólnie to w wielu silnikach nieszczelna/uszkodzona/urwana odma olejowa powoduje, że dmuchawa zaciąga (z komory silnika) do kabiny zapach spalonego oleju .

Oczywiście, że jak olej gdzieś się leje po silniku z powodu wycieku to też tak będzie.

Co do "falownia" to jak ktoś ma ten sam silnik coś powie bliżej ale jak dla mnie to nie jest typowe

falowanie tylko nierównomierność obrotów (ogólnie to nierówno pali na wszystkie cylindry).

Może warto coś niecoś sprawdzić VAG-iem co sie dzieje( chociaż sprawdzić błędy).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak mechanik ogarniał mi sprawę zalanych świec to stwierdził, że VAG mu nic konkretnego nie pokazał. Były jakieś inne błędy i je skasował.

Pojeździłem dziś trochę i jak na złość za bardzo nie chciało śmierdzieć olejem. Tylko na jednych światłach coś czułem, ale bardzo mało.

Po testach tą pękniętą rurkę zastąpiłem grubym wężem akwariowym kupionym w zoologicznym. Nie wiem na ile starczy, starałem się go zabezpieczyć przed gorącymi elementami silnika. No i póki co też nic nie cuchnęło.

Dam znać jak jeszcze nim trochę pojeżdżę.

Dzięki za podpowiedzi!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

falowanie obrotów może być spowodowane uszkodzoną odmą i tutaj VAG nic nie pokaże dziwi mnie że mechanior od razu tego nie powiązał a powinien, co do zapachu oleju już ci ktoś napisał odpowiedź uszkodzona odma wszystkiemu winna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zmierz cisnienie na cylindrach, u kolesia jeden gar nie miał cisnienia i obroty zachowywały się identyko jak u ciebie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak czuć olejem i faluje to pewnie odma nieszczelna :wink: Nie straszcie chłopaka ciśnieniem na garach :grin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie mocowanie odmy na pokrywie cylindrów jest nieco ruchome, być może trochę za bardzo. Nie wiem jak jest z drugiej strony silnika - niewygodny dostęp. Będę to musiał sprawdzić, ale dopiero jak się nieco ociepli. Plastikowe rurki na mrozie łatwo pękają, a ręce szybko grabieją. Możliwe, że jeszcze gdzieś indziej jest jakaś nieszczelność.

A powiedzcie mi czy nieszczelna odma mogła mieć jakiś związek z zachlapaniem świec olejem? Niektóre świece miały olej również od strony kabli WN.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie mocowanie odmy na pokrywie cylindrów jest nieco ruchome, być może trochę za bardzo. Nie wiem jak jest z drugiej strony silnika - niewygodny dostęp. Będę to musiał sprawdzić, ale dopiero jak się nieco ociepli. Plastikowe rurki na mrozie łatwo pękają, a ręce szybko grabieją. Możliwe, że jeszcze gdzieś indziej jest jakaś nieszczelność.

A powiedzcie mi czy nieszczelna odma mogła mieć jakiś związek z zachlapaniem świec olejem? Niektóre świece miały olej również od strony kabli WN.

Jak świece są podlane olejem od strony fajek to masz uszczelki pod deklami do wymiany :whistling:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samemu dam radę taką uszczelkę wymienić, czy lepiej nie ryzykować? Chodzi o pierwszy czy drugi element (podałem przykładowe aukcje)?

USZCZELKA GŁOWICY AUDI A4 A6 2.4 2.7 V6 AGA AJK (2982545519) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej.

USZCZ. POKRYWY ZAWORÓW ERLING AUDI A4 A6 PASSAT (2945563003) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej.

Jeśli tak to muszę poczekać na lepszą aurę na zewnątrz.

Nie wiem jak teraz wyglądają świece, ale od ponad miesiąca samochód jeździ, choć pali tak jak widać na filmie z pierwszego postu.

Dzięki koledzy za pomoc w temacie :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...