Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Czasami ciężko odpala na ciepłym silniku- problem rozwiązany DPF


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam Kolegów

Mam dziwny problem z odpalaniem mojej furki. Mianowicie gdy silnik jest zimny zapala od strzała. Natomiast problem występuje CZASAMI ale tylko na ciepłym silniku. Jest takie "przyblokowanie" na ok 1s i silnik zapala. Objaw podobny do słabego akumulatora ale to chyba raczej odpada gdyż po kilku dniach postoju auto zapala normalnie i rozrusznik dobrze kręci.

Dziwny objaw może ktoś coś podpowiedzieć??? Z góry dzięki :hi:

Opublikowano

Ja mam podobnie ale wydaje mi się że tylko wtedy gdy trzymam nogę na hamulcu. Czyżby obciążenie układu elektrycznego żarówkami "stopu".

Opublikowano
z własnego doświadczenia znam jeden powód złego odpalania na gorącym silniku, jest to padająca pompa.

Można to sprawdzić schładzając tłokorozdzielacz wodą przed odpaleniem gorącego silnika

to jeszcze powedz koledze gdzie znajdzie w swoim aucie rozdzielacz :facepalm:

wracajac do tematu wyjał bym rozrusznik do sprawdzenia

Opublikowano

Miałem dokładnie to samo w swoim bpw, ale padł mi na trasie i teraz mam BGW. Wtryski mam te same, ale pompę tandemowa mam od nowego motoru. Teraz nie mam problemu z tym odpalaniem na ciepłym ale za to na zimnym jest problem i przy pewnych obrotach szarpie. Na dniach mam zamiar wymienić pompę na tą ze starego motoru czyli od bpw. Mam nadzieje ze problem z odpalaniem na ciepłym nie powróci... rozrusznik mam ten sam to chyba jego można wyeliminować?

Wysyłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2

Opublikowano

Pompę vacum mam inną na zapasie i mógłbym spróbować podmienić ale raczej chyba mało prawdopodobne że to właśnie ona. No chyba że się mylę. A odnośnie rozrusznika to wydaje mi się to bardziej rozsądne. Ale rozmawiałem ze znajomym elektrykiem i mówił że to raczej nie bd jego wina bo problem występowałby cały czas. Sam już nie wiem od czego by tu zacząć...

Opublikowano

Może to dwumas? Mój był kompletnie padnięty w BPW, działał jak zwykłe koło zamachowe.

Opublikowano
Może to dwumas? Mój był kompletnie padnięty w BPW, działał jak zwykłe koło zamachowe.

Też tak myślałem ale nie mam objawów które mogą świadczyć o tym żeby padał. Nie ma szarpania przy przyspieszaniu, nic nie stuka przy gaszeniu. Jedyne co niedomaga to łożysko oporowe. Jak się zagrzeje to trochę nieregularnie dudni, gdy wcisnę sprzęgło to przestaje.

Opublikowano
Może to dwumas? Mój był kompletnie padnięty w BPW, działał jak zwykłe koło zamachowe.

Też tak myślałem ale nie mam objawów które mogą świadczyć o tym żeby padał. Nie ma szarpania przy przyspieszaniu, nic nie stuka przy gaszeniu. Jedyne co niedomaga to łożysko oporowe. Jak się zagrzeje to trochę nieregularnie dudni, gdy wcisnę sprzęgło to przestaje.

Jak wymienię na pompę na starą to dam znać. Jeśli zaczną mi się problemy z odpalaniem na ciepłym to mamy przyczynę.

Opublikowano
Może to dwumas? Mój był kompletnie padnięty w BPW, działał jak zwykłe koło zamachowe.

Też tak myślałem ale nie mam objawów które mogą świadczyć o tym żeby padał. Nie ma szarpania przy przyspieszaniu, nic nie stuka przy gaszeniu. Jedyne co niedomaga to łożysko oporowe. Jak się zagrzeje to trochę nieregularnie dudni, gdy wcisnę sprzęgło to przestaje.

Jak wymienię na pompę na starą to dam znać. Jeśli zaczną mi się problemy z odpalaniem na ciepłym to mamy przyczynę.

Będę wdzięczny za info :hi:

Zrobiłem dzisiaj logi (vlog jakoś dziwnie je zmieszał trochę) i widać że rozrusznik ma 210 obr\min. Tak się zastanawiam czy to nie aby trochę za mało. Trochę mała temperatura silnika bo tylko niecałe 60st

Log (0 - n/a)

Opublikowano

Ja mam rozrusznik od starego motoru więc to chyba nie to. Generalnie w starym motorze przybywało mi oleju i nie chciałem ryzykować. Podmienilem na inna pompę tandemowa i nowy filtr paliwa. Generalnie w 90% drgania mi ustaly. Na ciepłym dobrze odpala... natomiast na zimnym jeszcze dzisiaj sprawdzę :)

Wysyłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2

Opublikowano

No to feti będę wdzięczny za info. Kurczę zastanawia mnie w jaki sposób pompa mogłaby powodować takie przyblokowanie. Może u mnie rzeczywiście dwumas albo rozrusznik

Opublikowano
No to feti będę wdzięczny za info. Kurczę zastanawia mnie w jaki sposób pompa mogłaby powodować takie przyblokowanie. Może u mnie rzeczywiście dwumas albo rozrusznik

Niestety odpala na zimnym podobnie jak wcześniej, prawdopodobnie wtryski będę miał do wymiany, ale na razie będę tak jeździł. Mam zrobione 183 KM i 382 nM.

Co do tego odpalania, to praktycznie cały osprzęt silnika mam od starego motoru BPW, ale dwumas mam nowy, bo ten stary to podobno był już szrot. Ja bym obstawiał jednak dwumas. Trochę zabawy jest ze sprawdzeniem jego, ale jak już mechanik dobierze się do niego to powie Ci w jakim jest stanie, czy są luzy itd. Rozrusznik mam ten sam co wcześniej i nie mam tego problemu, więc to możesz wyeliminować.

Opublikowano
No to feti będę wdzięczny za info. Kurczę zastanawia mnie w jaki sposób pompa mogłaby powodować takie przyblokowanie. Może u mnie rzeczywiście dwumas albo rozrusznik

Niestety odpala na zimnym podobnie jak wcześniej, prawdopodobnie wtryski będę miał do wymiany, ale na razie będę tak jeździł. Mam zrobione 183 KM i 382 nM.

Co do tego odpalania, to praktycznie cały osprzęt silnika mam od starego motoru BPW, ale dwumas mam nowy, bo ten stary to podobno był już szrot. Ja bym obstawiał jednak dwumas. Trochę zabawy jest ze sprawdzeniem jego, ale jak już mechanik dobierze się do niego to powie Ci w jakim jest stanie, czy są luzy itd. Rozrusznik mam ten sam co wcześniej i nie mam tego problemu, więc to możesz wyeliminować.

Kurczę możliwe, że to jednak coś z dwumasem. Ostatnio zauważyłem i może to się łączy z tym przyblokowaniem na ciepłym silniku mianowicie jak silnik jest ciepły jadąc wybijam na luz, puszczam sprzęgło i obroty spadają poniżej biegu jałowego. Natomiast jak wybiję na luz, chwilę przytrzymam jeszcze sprzęgło to obroty idealnie spadają do biegu jałowego...

---------- Post dopisany 09-03-2013 at 18:21 ---------- Poprzedni post napisany 23-02-2013 at 19:23 ----------

W moim przypadku problem został zlokalizowany. Winę za całe zamieszanie ponosi dpf ( zero błędów w sterowniku, wypalał się normalnie ) ale jest totalnie zabity popiołem 130g - gdzie poziom napełnienia powyżej 60g kwalifikuje go do wymiany

Opublikowano

To ciekawe, bo ja teraz mam dziwne odgłosy z okolic filtra powietrza lub niżej z dpfa... i też mi sie wydaje że może być zapchany... wręcz jak mi tuner powiedział że mogę mieć nadpalony.

Ciekawe jest tez to że ten silnik co mam jest ze starym dpfem i tego problemu już nie mam.

A wywaliles juz dpfa? Pomogło?

Wysyłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2

Opublikowano

Jeszcze nie ale na dniach bd go wywalał.

Ja u siebie zauważyłem następujące objawy przy zapchanym dpf:

1. Czasami na ciepłym silniku jest to przyblokowanie na ok 1s i odpala.

2. Silnik szybko osiąga temp. 90st.

3. Podczas jazdy gdy wybijam na luz obroty silnika czasami spadają poniżej obrotów biegu jałowego i po chwili się podnoszą.

4. Niedoładowanie turbo do 2200 obr (ale to chyba oczywiste)

5. I ogólnie autko wydaje się być zmulone do 2000 obr.

---------- Post dopisany at 21:31 ---------- Poprzedni post napisany at 20:58 ----------

aha i oczywiście dostająca się ropa do oleju

Opublikowano

Mi właśnie przy chipie wyszlo 183 km bo spaliny szybko osiagaly wysoką temp. i komputer odciął paliwo. Tez wywalam niedługo.

Wysyłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2

Opublikowano

Przy chip-ie to chyba normalne, że spaliny szybko osiągają wysoką temperaturę. Jak masz możliwość to sprawdź sobie vcds temperaturę spalin przed dpf. U mnie było ponad 300 st. gdzie max powinno być chyba 150 st.

Opublikowano

To wiem że spaliny osiągają szybko, ale mi już przy 3880 odcibalo i wtedy była maksymalna moc. Powtarzam tylko tto co mi powiedział Rogal z R-Performance.

I jak tam, wywaliles tego dpfa?

Wysyłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2

Opublikowano

Tak dpf wywalony. Jutro chyba jadę usunąć go jeszcze ze sterownika silnika

Opublikowano
Przy chip-ie to chyba normalne, że spaliny szybko osiągają wysoką temperaturę. Jak masz możliwość to sprawdź sobie vcds temperaturę spalin przed dpf. U mnie było ponad 300 st. gdzie max powinno być chyba 150 st.

150st, możliwe ale w miejscu na biegu jałowym i to nie do końca.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...