Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problem z wentylatorem


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Niedawno zakupiłem A4 b5 1.8t i problem był od samego początku. Wiatrak od chłodnicy silnika pracuje już od startu. Temp cieczy chłodzącej max na blacie 70 stopni na klimatroniku kanał 49 około 65-68 na 51 po nagrzaniu 90 stopni, temp oleju lekko drgnie ponad 60stopni. Ładowałem cała noc akumulator i podczas ładowania nie wyświetla mi się błąd na fisie ((!)) zaś po odłączeniu następnego dnia błąd powrócił. NA vaga pojade w nastepnym tyg i co mam tam sprawdzic? Co może być przyczyną? Dzięki i Pozdro

Opublikowano

Sprecyzuj fakty, piszesz o wiatraku elektrycznym tak? Bo wiskoza to kręci się cały czas, temp na klimatroniku na kanale 49 za niska brzmi jak niesprawny termostat. Na kanał 51 nie patrz tam temp. rośnie nawet jak silnik nie pracuje:wink:.

Opublikowano

Ale masz dwa wentylatory jeden elektryczny i drugi który napędza pasek od silnika tzw wiskoza o tym piszesz? on kręci się cały czas.

Opublikowano

Tak ma być, wymień termostat, a ogrzewanie dobrze grzeje czy słabo

Opublikowano

ogrzewanie grzeje dość dobrze. temp mam ustawioną na 22 stopnie i tryb ekon. Apropo termostatu to przewód idący do niego po załapaniu temp 70 stopni jest lekko ciepły. A czy przypadkiem ten wentylator nie powinien się wyłączyć po jakimś czasie?

Opublikowano

Ten wentylator działa cały czas tzn. reaguje na temp. w pobliżu chłodnicy jeśli jest zimno obraca sie powoli i powinno się go dac zatrzymać np. ręka dopiero gdy temperatura w jego poblizu wzrośnie powyżej 90 pare stopni zaczyna obracac sie razem z wałem i robi przeciąg pod maską.

Opublikowano

Jak dmucha cały czas jak szalony i po dodaniu gazu pod maska robi sie huragan i wyje jak v8 nawet na nierozgrzanym silniku, to sprzęgło wiskotyczne wiatraka tez do wymiany.

Opublikowano

Skoro to problem z wiskozą to może termostat i czujnik temp jest dobry. No bo cały czas dmucha i przez to nie mogę złapać temp?

Opublikowano

Nie wiem zrobisz jak zechcesz, sprawny termostat utrzymuje temperaturę bez względu czy wiskoza jest dobra czy spięta na stałe, poza tym termostat jest z tych rzeczy najtańszy i od niego proponuje zacząć. Jeśli nie jesteś pewien a bedziesz miał vaga to sprawdz czy czujnik temp. daje taki sam odczyt do ecu i na zegary w ten sposób go wykluczysz.

Opublikowano

ok dzięki za info. A w jak najprostszy sposób odłączyć wentylator żeby nie wiał? Jak bym to zrobił to miałbym pewność czy da rade zagrzać ciecz chłodząca

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...