benito82pl Opublikowano 22 Lutego 2013 Opublikowano 22 Lutego 2013 Witam. Niedawno zakupiłem A4 b5 1.8t i problem był od samego początku. Wiatrak od chłodnicy silnika pracuje już od startu. Temp cieczy chłodzącej max na blacie 70 stopni na klimatroniku kanał 49 około 65-68 na 51 po nagrzaniu 90 stopni, temp oleju lekko drgnie ponad 60stopni. Ładowałem cała noc akumulator i podczas ładowania nie wyświetla mi się błąd na fisie ((!)) zaś po odłączeniu następnego dnia błąd powrócił. NA vaga pojade w nastepnym tyg i co mam tam sprawdzic? Co może być przyczyną? Dzięki i Pozdro
Łukasz13 Opublikowano 22 Lutego 2013 Opublikowano 22 Lutego 2013 Sprecyzuj fakty, piszesz o wiatraku elektrycznym tak? Bo wiskoza to kręci się cały czas, temp na klimatroniku na kanale 49 za niska brzmi jak niesprawny termostat. Na kanał 51 nie patrz tam temp. rośnie nawet jak silnik nie pracuje:wink:.
benito82pl Opublikowano 22 Lutego 2013 Autor Opublikowano 22 Lutego 2013 Chodzi mi o ten duży wentylator chłodnicy silnika. Dodam też że przy wyłączonym silniku mogę nim lekko obracać.
Łukasz13 Opublikowano 22 Lutego 2013 Opublikowano 22 Lutego 2013 Ale masz dwa wentylatory jeden elektryczny i drugi który napędza pasek od silnika tzw wiskoza o tym piszesz? on kręci się cały czas.
benito82pl Opublikowano 22 Lutego 2013 Autor Opublikowano 22 Lutego 2013 Chodzi mi o ten co napędza pasek z silnika.
Łukasz13 Opublikowano 22 Lutego 2013 Opublikowano 22 Lutego 2013 Tak ma być, wymień termostat, a ogrzewanie dobrze grzeje czy słabo
benito82pl Opublikowano 22 Lutego 2013 Autor Opublikowano 22 Lutego 2013 ogrzewanie grzeje dość dobrze. temp mam ustawioną na 22 stopnie i tryb ekon. Apropo termostatu to przewód idący do niego po załapaniu temp 70 stopni jest lekko ciepły. A czy przypadkiem ten wentylator nie powinien się wyłączyć po jakimś czasie?
Łukasz13 Opublikowano 22 Lutego 2013 Opublikowano 22 Lutego 2013 Ten wentylator działa cały czas tzn. reaguje na temp. w pobliżu chłodnicy jeśli jest zimno obraca sie powoli i powinno się go dac zatrzymać np. ręka dopiero gdy temperatura w jego poblizu wzrośnie powyżej 90 pare stopni zaczyna obracac sie razem z wałem i robi przeciąg pod maską.
benito82pl Opublikowano 22 Lutego 2013 Autor Opublikowano 22 Lutego 2013 On od razu dmucha jak szalony zaraz po odpaleniu.i ja tam reki nie wsadzę.
Łukasz13 Opublikowano 22 Lutego 2013 Opublikowano 22 Lutego 2013 Jak dmucha cały czas jak szalony i po dodaniu gazu pod maska robi sie huragan i wyje jak v8 nawet na nierozgrzanym silniku, to sprzęgło wiskotyczne wiatraka tez do wymiany.
benito82pl Opublikowano 22 Lutego 2013 Autor Opublikowano 22 Lutego 2013 Skoro to problem z wiskozą to może termostat i czujnik temp jest dobry. No bo cały czas dmucha i przez to nie mogę złapać temp?
Łukasz13 Opublikowano 22 Lutego 2013 Opublikowano 22 Lutego 2013 Nie wiem zrobisz jak zechcesz, sprawny termostat utrzymuje temperaturę bez względu czy wiskoza jest dobra czy spięta na stałe, poza tym termostat jest z tych rzeczy najtańszy i od niego proponuje zacząć. Jeśli nie jesteś pewien a bedziesz miał vaga to sprawdz czy czujnik temp. daje taki sam odczyt do ecu i na zegary w ten sposób go wykluczysz.
benito82pl Opublikowano 22 Lutego 2013 Autor Opublikowano 22 Lutego 2013 ok dzięki za info. A w jak najprostszy sposób odłączyć wentylator żeby nie wiał? Jak bym to zrobił to miałbym pewność czy da rade zagrzać ciecz chłodząca
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się