ST43 Opublikowano 2 Marca 2013 Opublikowano 2 Marca 2013 Od jesieni silnik nagrzewa się wolniej. 8-12km i dopiero wskazówka sięga 85-90stopni. Climatronic potwierdza te wartości. Przymierzam się więc do wymiany termostatu. Czy wymiana jest uzasadniona ? Sprawa 2 - Dotychczas używałem termostatów wyłącznie Wahler lub Vernet. Ponoć ostatnimi laty Wahlery poszły jakościowo w dół. Czy to prawda ? Jaki kupować ?
rafal9119 Opublikowano 2 Marca 2013 Opublikowano 2 Marca 2013 ori i tylko ori . dasz ta stowe a bedziesz miał problem z głowy. a i jeszcze sprawdz jak auto osiagnie temp 70C czy dolny waz idacy od pompy wody do chłodnicy jest cieply jak tak to termostat puscił
darko Opublikowano 2 Marca 2013 Opublikowano 2 Marca 2013 według Mnie wymiana raczej nie jest uzasadniona,ponieważ auto nagrzewa się do 90C-na zewnątrz zrobiło się chłodniej więc dłuższa droga do zagrzania jakby termostat byłby uwalony to na pewno nie zagrzałbyś auta do temp.roboczej co do termostatów to i ORI może być wadliwy zależy co trafisz,Ja ponad rok temu kupiłem jakiś za około 30zeta,nie pamiętam co to było i do dzisiaj nie ma problemów
tomcrack27 Opublikowano 2 Marca 2013 Opublikowano 2 Marca 2013 dokladnie wedlug mnie tez wymiana jest nieuzasadniona poniewaz auto sie nagrzewa do 90C
motor144 Opublikowano 3 Marca 2013 Opublikowano 3 Marca 2013 A o jaki silnik chodzi , ten co w tytule ADR 1.8 Pb czy o ten co masz w profilu, bo to zasadnicza różnica co do czasu nagrzewania ?
ST43 Opublikowano 3 Marca 2013 Autor Opublikowano 3 Marca 2013 Czytaj uważnie. Chodzi o ADR, który fizycznie nie jest mój, aczkolwiek zajmuję się tym autem Mój AWX jak słusznie zauważyłeś nie sprawia kłopotów.
motor144 Opublikowano 3 Marca 2013 Opublikowano 3 Marca 2013 Czytaj uważnie. No właśnie czytam uważnie i dlatego zapytałem. Dla ADR-a 8-12 km to trochę już zbyt długi dystans. Przy sprawnym układzie chłodzenia powinno być max 4km ale to nie jest jeszcze problem jak 90 osiąga i trzyma na stałym poziomie (no chyba że ma być na maksa idealnie). Ten dystans trochę bywa różny w zależności od sposobu jazdy od momentu rozruchu silnika ( oprócz wpływu temp. otoczenia). Co do ewentualnej wymiany termostatu to niekoniecznie coś zmieni bo tak samo bezwładność czujnika temperatury G62 może fałszować pomiar temperatury (temp silnika jest prawidłowa wcześniej niż zmierzy to czujnik) albo płyn w układzie chłodzenia do wymiany. Po za tym było już na ten temat całe mnóstwo więc polecam funkcję .
rafal9119 Opublikowano 4 Marca 2013 Opublikowano 4 Marca 2013 cos jest nie tak 12 km jazdy i dopiero osiagnie 90C nie mozliwe to prawie tyle co w dieslu. u mnie na sprawnym termo jak bym nie jechał to do 5 km jest juz 90C
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się