Skocz do zawartości
IGNOROWANY

turbo -chrobotanie


Areka4s4

Rekomendowane odpowiedzi

mam taki sam dźwięk jak w pierwszym filmiku a octavii AFN i nie mam pojęcia co to może być;/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ja mam podobna sytuacje tylko ze odpalam silnik i dzwiek pojawia sie po przelaczeniu skrzyni biegow na D lub R i probuje ruszenia silnik pracuje i co jakas chwilke nie systemactycznie wydaje dziwny dziwek . Taki jak na tym filmiku

jest identyczny i zaczyna sie w tym samym momecie jak na filmiku. prosze o pomoc co to kurna jest hehe?

Audi a4 2.0 tdi 2005 r 148.tys km automat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siema. Pozwole sobie odświeżyć temat. Dzwięk "1filmik" znowu wrócił...tzn wrócił już wcześniej ale nie miałem kiedy napisać:D Sprawa wygląda tak: jak dodaje gazu(obroty około 4tyś.) na tzw"luzie" i obroty spadaja to chrobocze i trzesie autem(nie zawsze) jakby silnik nierówno pracował. Raz zdarzyło sie ze silnik zgasł po przegazowaniu ale bez zadnych problemów odpalilem go spowrotem. Jeszcze jedno jak odłączam weżyk który idzie od "gruszki" to tego dzwięku "chrobotania" nie ma. Czyli podejrzewam ze"gruszka" ma wine. Czytałem tą lekture ale niestety filmik nie działa:: http://a4-klub.pl/silniki-diesla-29/b6-awx-niepokojacy-dzwiek-11005/

Takze ja stawiam u siebie na gruszke i moze jeszcze zawór n75 przydało by sie sprawdzic i jak cos wymienic:D $$$$$$ by sie przydały na te naprawy:D Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tego co wyszperalem wynika, ze:

Ten dzwiek to nastepstwo sytuacji: turbina sie kreci, silnik "przejada" powietrze wiec potwietrze plynie od T do silnika i nagle driver cofa noge z gazu... turbo "rozpedem" jeszcze pompuje i tutaj niby nastepuje zjawisko powrotu fali do T i chyba spotyka sie z lopatkami T i dlatego ten podzwiek

W edc17 i chyba edc16 jest przepustnica w doloci - nie wiem jaka tam logika jest tego ale jezeli auto w momencie cofniecia buta przymyka ja to moze jest efekt a'la blow off

Jezeli ludziom ustepuje to po zaslepieniu EGR to powyzsza teoria troche przestaje sie kupy trzymac (tak to jest jak sie gada o rzeczach malo namacalnych)

W ukladzie intercoolera sa czasem (np w a4b7 140PD) takie pozornie bezsensowne puszki (jakby slepe kiszki) zwane "komora rezonansowa" (pewnie by miedzy innymi to niwelowac)

Chyba mozna przyjac, ze zrodlem tego moze byc

- klopoty ze sterowanie T

- kombinowane uklady intercoolera

- duze turbawki/czipy

Pozdrawiam,

Przemek

czyli chyba nie mam sie czym przejmowac... na biegu jałowym nie gazuje motoru... ale w czasie spokojnej jazdy na 2000rpm słysze u siebie własnie jakby takie chrobotanie , po zdjeciu nogi z gazu przestaje... w momencie agresywnego rozpedzania sie nie wystepuje ten dzwiek... turbo pompuje mi 1,5bar. ogolnie nie drazni mnie to i sie nie wsłuc**je...ale zainteresowało mnie to bo nie wiedziałem czy cos jest zrypane czy ma tak byc....ogolnie z autem nie mam zadnych problemów.. braków mocy nie mam i nic sie nie dzieje...nie dławi sie nie prycha nie kaszle...tylko czasem ten dzwiek mnie zastanawia...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wlasnie u mnie jest to chrabotanie,szczegolnie na rozgrzanym silniku jak schodzi z obratow na biegu jalowym auto ma kopa i nie kopci,jutro jade podpiac pod kompa zobaczymy co pokaze .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...