Gość Lokiszta Opublikowano 9 Marca 2013 Opublikowano 9 Marca 2013 Witam mieliście jakieś doświadczenie z oponami typu RUN FLAT.Mam 18 225/40/18 do kupienia w bardzo atrakcyjnej cenie Bridgestone no ale są one twardsze ciężkie i na pewno komfort jeszcze się zmieni.Opony mają sporo wad ale tez dużo zalet proszę o radę czy warto.
Artak Opublikowano 10 Marca 2013 Opublikowano 10 Marca 2013 Ja zakupiłem swoją B6 na prawie nowych run flatach Bridgestone RE050A 235/45/17. Po dwóch sezonach powoli się kończą ale muszę przyznać, że lekkiego życia nie miały. Faktycznie są ciężkie i twarde ale też niesamowicie pancerne. Pare razy łupnąłem w takie dziury, że normalna guma by nie miała szans. Trzeba też częściej sprawdzać ciśnienie bo nie widać i nie czuć ubytku powietrza a długa jazda bez ciśnienia też ją wykończy. Podobno też mało który wulkanizator podejmuje się wymiany RF i usługa jest droższa ale tego jeszcze sam nie doświadczyłem.
Gość Lokiszta Opublikowano 10 Marca 2013 Opublikowano 10 Marca 2013 A jak z komfortem masz zawieszenie standard czy coś sportowego.Bo pewnie będzie jeszcze twardziej.Jesli chodzi o serwis to powinno być to robione na maszynie z dodatkową rolką dociskającą w praktyce to tak samo jak się weźmiesz łyszkę i mocniej ta oponę wygnie nic się nie dzieje. Też mam właśnie Bridgestone do kupienia ale 225/40/18 POTENZA.
KOval81 Opublikowano 10 Marca 2013 Opublikowano 10 Marca 2013 Kolego powiem tak - przesiadłem się z A4 B6 na BMW, w którym fabrycznie mam zamontowane ROF'y 205/55 R16 - przy standardowym zawieszeniu w BMW komfort jest lepszy, niż w B6 na 225/40R18 z amorami KONI Sport + sprężyny H&R. ROF'y to świetne opony, ale niestety nie na nasze drogi - w Niemczech jeździ się jak po sznurze, w PL podobnie, ale tylko na równych drogach - jeśli dużo poruszasz się po dziurawcach, to sobie odpuść. Ja jak zapalę w dziursko na ulicy, to mam wrażenie, że pół zawieszenia zaraz zostanie pod autem... Na wiosnę kupiłem do siebie 225/45R17 nie ROF (bo to już byłby kompletnie koszmarny pomysł, o 225/40R18 nie wspomnę), ale o większym indeksie nośności i dodatkowo XL:wink:
Artak Opublikowano 10 Marca 2013 Opublikowano 10 Marca 2013 A jak z komfortem masz zawieszenie standard czy coś sportowego.Bo pewnie będzie jeszcze twardziej.Jesli chodzi o serwis to powinno być to robione na maszynie z dodatkową rolką dociskającą w praktyce to tak samo jak się weźmiesz łyszkę i mocniej ta oponę wygnie nic się nie dzieje.Też mam właśnie Bridgestone do kupienia ale 225/40/18 POTENZA. Mam zawias 1BV i jest mocno twardo ale za to przyczepność prawie bezgraniczna. Przez chwile jeździłem też na Vredesteinach Sessanta 235/40/18 bez RF i było zauważalnie twardziej niż na moich 17 z RF.
Gość Lokiszta Opublikowano 11 Marca 2013 Opublikowano 11 Marca 2013 ja mam te oponki do kupienia za 200zł prawie 7mm bieżnika więc promocja jak nic i chyba zaryzykuje moje drogi jak każde ale do pracy akurat mam 14km prawie bez dziurawego asfaltu chyba je wezmę ---------- Post dopisany at 10:08 ---------- Poprzedni post napisany at 10:01 ---------- dodam,że mam zawieszenie sportowe sprężyny H&R oraz amortyzatory Bilstein b6 jak by była katastrofa to wsadzę je na tył a na przód dokupię np.215 lub 225
horny devil Opublikowano 11 Marca 2013 Opublikowano 11 Marca 2013 Ja jeździłem po niemcowni BMW 118 na RF. Trochę to szumi tak przy 180-200. Z tego co czytałem to też spalanie wzrasta na nich. Nie wypowiem się bo to gówno i tak paliło 14l. Wiem tylko że jak BMW pakuje RF to jest wyposażone w czujniki ciśnienia w oponach i to nie takie w kole tylko na zasadzie mierzenia prędkości obrotowej koła. Koło bez ciśnienia obraca się inaczej niż to z ciśnieniem prawidłowym. Podobnie było w mini. Wiem też że Valeo ma w ofercie czujniki ciśnienia kół takie uniwersalne można sobie "doposażyć" auto. Przy RF jest to istotne bo jak jest "pana" w aucie to tak gołym okiem ciężko zauważyć.
Gość Lokiszta Opublikowano 11 Marca 2013 Opublikowano 11 Marca 2013 no zgadza się dziś je kupiłem bo cena mnie skusiła zobaczymy jak to będzie
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się