Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Podział na "Wymianę oleju" i "Inspekcję"


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Nowa koncepcja obsługi technicznej w A4 B8 tak samo jak w A5 obejmuje podział na "Wymianę oleju" i "Inspekcję".

Może ktoś dokładnie wyjaśnić na czym polega dokładnie taki podział i co wchodzi w jego skład?

Wymiana oleju:

- na tym przeglądzie zostaje wymieniony tylko sam olej + filtr oleju ?

Inspekcja:

- czy w skład inspekcji wchodzi tylko wymiana pozostałych filtrów ?

Jak wiadomo wyżej wymieniony podział czynności usługowych jest uzależniony od eksploatacji samochodu, a więc przebieg pomiędzy wymianami oleju nie jest stały, ale zawsze w zakresie 15.ooo - 30.ooo km

Interesuje mnie na jakiej zasadzie i w jaki sposób komputer zlicza ilość km do kolejnej wymiany?

Jak już ktoś napisał w jakimś wątku, że podobno są czujniki, które kontrolują jakość i lepkość oleju... ale padła odpowiedź, że żadnych czujników oprócz ciśnienia i poziomu oleju nie ma... więc w jaki sposób komputer kontroluje kolejne okresy między przeglądami?

- czy zlicza może jaki dystans pokonujemy codziennie, na jakich odcinkach i w jakich warunkach miasto/trasa?

- styl jazdy spokojny/optymalny/dynamiczny?

- itp. itd.

I czy na podstawie zbierania tych danych ustalany jest okres wymiany oleju? :mysli:

Proszę o odpowiedzi osób, które na 100% wiedzą jaka jest zasada czynności obsługowych o zmiennej częstotliwości?

Opublikowano

mam silnik 2,0tdi cr caga w exeo ale ze jest to silnik o takim oznaczeniu jak w a4b8 wiec zakladam, ze polityka wymian/inspekcji jest podobna

Nie znam podzialu na wymiane oleju i inspekcje. To zadna koncepcja a zwykly marketing

auto liczy wg mojego samu wiedzy km i juz ... dodatkowo czy i (z glowy pisze)... jak minie 30tys albo 2 lata to bedzie Ci sie pewnie jakies "service now" palic (nie ma kontroli na tym czy jezdzisz przez te 2 lata regularnie w rajdach, na trasie na tempomacie czy stoisz w korku)

chyba byl wymieniany filtr oleju z olejem zawsze ale juz powietrza nie (jakos tak smiesznie bylo ze niby co 50tys /tak bez sensu pamietam bo z olejem cos sie nie trafial - uwaga: f.powietrza mam inny niz w a4 wiec moze terminy wymian sa jeszcze inne)

Filtr paliwa to jeszcze inaczej szedl (strzelam, ze 60tys)

Serwis kiedys mi wciskal kit, ze "zmienili standardy na co 15tys" i nie chcieli w ksiazece zaznaczyc, ze nastepnia wymiana za 30tys... po dyskusji typu "na rachunku mam napisane ze to olej ze specyfikacja LL... dowiem sie czy zmienily sie standardy i jak mnie pan wkreca to zrobie raban"... i wpisali "nastepny przebieg za 30tys" (ze zmiany standardow zrobily sie juz tylko "zalecenia")... natomiast namowili mnie na ustawienie "powiadamiacza" co 15tys (zgodzilem sie).. ale niestety cos przestawili takiego ze teraz LL to 15tys (oczywiscie to zlewam bo 4x do roku oleju zmieniac nie bede - jakbym bujal sie po miescie pewnie bym co 15tys max wymienial)

Sa takie czujniki jakosci oleju (i to od wielu lat) co mierza parametry oleju (to chyba sa 2 "elektrody" a pomiedzy nimi puszcza sie jakies prady itp a po "rezystancji" pewnie komp ocenia stan oleju... obstawiam ze w 2,0tdi CR tego nie ma ale reki pod topor nie podloze). Nieglupia sprawa ... po co wymianiac dobre oleje (na trasie inaczej sie zuzywa olej niz w km w miesscie)

Z racji upierdliwosci sciagania dolnej pokrywy silnika (pogubia mechanicy srubki na bank po paru razach albo gwint na srubie od oleju przekreca) polecam robienie wymiany oleju "od gory" (no moze "co ktoras" ze spuszczaniem z miski) z wymiana filtra poza aso. F. Powietrza wg uznania. Filtr paliwa to nie 30pln to tez sobie przemysl sam jak Ci pasuje.

Pozdrawiam,

Przemek

Opublikowano

Czyli w książeczce serwisowej "Szkolenie serwisu" piszą farmazony, że wprowadzili nowa koncepcję obsługi technicznej?

Napisali, że teraz okresy między przeglądami nie są stałe i że zależą od eksploatacji samochodu i że wzrośnie dzięki temu pewność prawidłowej obsługi technicznej tzn.że przeglądy będą w odpowiednim czasie, czyli między 15.ooo - 30.ooo km gdy komputer nas o tym powiadomi i że zażegnano w ten sposób niebezpieczeństwo, że kierowca z powodu braku informacji przekroczy przebieg miedzyobsługowy. Zaznaczają w dodatku, że warunkiem dobrego działania wskaźnika obsługi technicznej jest jego prawidłowego wyzerowanie.

Opublikowano
Czyli w książeczce serwisowej "Szkolenie serwisu" piszą farmazony, że wprowadzili nowa koncepcję obsługi technicznej?

Napisali, że teraz okresy między przeglądami nie są stałe i że zależą od eksploatacji samochodu i że wzrośnie dzięki temu pewność prawidłowej obsługi technicznej tzn.że przeglądy będą w odpowiednim czasie, czyli między 15.ooo - 30.ooo km gdy komputer nas o tym powiadomi.

powiadamianie o "serwisie" to mam w kilkunastoletnim passacie:)

zakladam, ze w tym marketingowym tekscie chcieli sprzedac "inteligencje" (wzgledem tego co mam w nastoletnim passacie) - jezeli jest jakis "czujnik zuzycia oleju" to prosze o informacje (nr czesci albo jkas fachowa nagielska czy niemiecka nazwa/chetnie poczytam co to jest/

Mam napisane ze nast przeglad jest za x dni lub y km... moze w tym marketingowym tekscie jedynie pisza o kryterium czasowym (czyli nie ma zadnego inteligentnego czujnika)?

Stosunkowo latwo jest uwzglednic liczbe startow i zatrzyman silnika, srednia predkosc, srednie obroty, liczba wypalen dpf - moze te parametry zaszyte sa w logike ustalenia wczesniejszego niz 30tys komunikatu "service now"?

Pozdrawiam,

Przemek

EDIT:

czujnik "zuzycia" oleju nazywa sie chyba "Czujnik degradacji oleju"

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...