Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Kłopoty z hamulcami


cipiur80

Rekomendowane odpowiedzi

A4 b5 1.8 95

Witam mam już od dawna problem z hamulcem prawego przedniego koła.

Chodzi o to że podczas hamowania na aucie czuć takie jakby "bicie" tak jakbym miał "jajowate" koło. Wymieniłem już 3 razy tarczeTRW.Mam teraz nówki tarcze TRW klocki "girling" wymieniłem zacisk razem z prowadnicami i jarzemkiem. Zawieszenie ma przejechane 10 tys km. Tego bicia nie czuć ani na kierownicy ani na pedale tylko ogólnie na aucie. To jest też tak jak czuć abs na śniegu ale koło sie przecież nie ślizga na suchym asfalcie przy lekkim hamowaniu.Koło mam proste i 2 razy już wywarzane dla pewności. Proszę o jakąś pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pojedź na stacje diagnostyczną i niech ci posprawdzają cały samochód czyli trzepaki hamownia itp. bo takto raczej ci nikt nie pomoże koszt ok 30 zł. a amortyzatory ile mają skuteczności ?? Zobacz jeszcze czy VAG coś pokazuje :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

posprawdzaj może też ciśnienie w oponach, jak pisałeś że felgi są ok to może z oponami coś nie tak. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a patrzyłeś jeszcze czy ci na 100% równo hamulce łapią ?? bo może być tak że któreś koło mocniej trochę łapie i na suchym asfalcie będzie trzęsło. A czy podczas zmiany biegów czujesz jakieś drgania czy nie ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w każdym zacisku hamulca we wrześniu powstawiałem nowe reperaturki, koła hamują dobrze równo pytałem na przeglądzie, podczas zmiany biegów wszystko jest ok, dwu-mas wymieniał poprzedni właściciel. Z tej strony co jest problem z tym hamulcem powymieniałem już wszystko i tak oprócz tego co już pisałem to: gumowy przewód hamulcowy ten co idzie do cylinderka, łożysko, piasta, gumowe tuleje w wahaczu(banan i ten drugi dolny) zostaje mi tylko do wymiany to całe "kopyto" na którym to wszystko się trzyma. Nawet nie wiecie ile mnie to już kasy kosztowało, mechanicy rozkładają ręce i mają mnie dosyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no nie dziwię ci się audi jest dobrym samochodem ale jak coś walnie to koszta są też piękne :) Zobacz może jeszcze właśnie mocowanie całego koła czy nie ma luzów zobacz czy amortyzator dobrze trzyma się nadwozia itp :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ciekawe czy w górnej części mocowania amortyzatora może się coś popsuć albo zużyć tam jeszcze nie zaglądałem. Jak myślicie?

---------- Post dopisany 19-03-2013 at 19:22 ---------- Poprzedni post napisany 17-03-2013 at 21:07 ----------

a krzywe tarcze z tyłu?mogły by mieć wpływ na w/w problem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oczywiscie a drgania przekladaja sie na cala bude. zdejmij kola i zobacz czy tarcze nie bija z tylu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może czujnik ABS-u masz zabrudzony , albo źle ustawiony.Prawidłowa odległość 0.6 - 0.8 mm od koronki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wracając do mojego problemu z hamulcami mechanik sprawdził czujnikiem zegarowym jeszcze raz po kolei tarcze hamulcowe z tyłu są proste ale gdy zaczął sprawdzać przód to w prawym przednim kole okazuje się że na tarczy hamulcowej jest bicie ok 0,20mm a na piaście ok. 0,10mm najciekawsze jest to że to jest nowa piasta i tarcza którą założyłem 5m-cy temu. Dlaczego się uszkodziła?

Jak myślicie czy to może być powodem w/w problemów z hamulcami?

Co z tym zrobić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tzn masz ten sam rocznik audi co i ja to zapewne nie masz i wentylowanych tarcz z przodu więc podczas hamowania tarcze się bardzo szybko nagrzewają i wystarczy że przejedziesz po jakiejś kałuży czy po śniegu który szybko ją ostudzi i wtedy się zaczyna wyginać :) w wentylowanych jest to praktycznie do zera zniwelowane ale przy litych niestety czasami tak jest :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zastanawiam się nad ponowną wymianą piasty ale tym razem z całą zwrotnicą, mam dostęp do części z anglików. Tylko jak wybrać dobrą zwrotnicę i piastę i najlepiej jakby była razem z zaciskiem i tarczą. Myślę że jeśli ktoś w Anglii wymieniał tarcze to na pewno na jakieś markowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tzn jak ściągniesz tarczę to z tyłu powinna być firma :) na to nie ma reguły najważniejsze aby było wszystko proste ale jak już masz wszystko zmieniać to zmień na wentylowane od nowszego rocznika mocowania powinny pasować tylko zaciski są inne ale ręki sobie nie dam obciąć jak masz możliwość to zobacz jak to będzie z tym :) ale jak będą pasowały to nawet się nie zastanawiaj tylko wentylowane bierz :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam tarcze przednie w 1.8 wentylowane orginalne ..i sie krzywia jak ja p===e:) ....dramat tez niewiem co z tym zrobic...zmienialem juz hamulce od innego typu bo wsadzilem takie same ale od 1.8 turbo ..i dalej to samo..;/...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

djzak wydaje mi się że rozwiązałem swój problem z hamulcami, przejechałem już 800 km i niema żadnego bicia.

Po prostu pojechałem na szrot kupiłem za 100zł zwrotnice z czujnikiem ABS i z elegancką piastą, do tego dokupiłem oryginalną używaną tarcze za 40zł (wszystko to z angola) założyłem i teraz ciesze się porządnymi hamulcami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...