Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wielka prośba o analizę błędów.


omzig

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Z jakieś 1000 km temu wymieniłem flaka na TIPa z kwasówki pod ori puchę, rurę odmy ta pod kolektorem dolotowym (co wiązało się ze zdjęciem kolektora i wyjęciem wtrysków), przeczyściłem przepustnice i teraz wywala mi na Vagu 311.2 takie błędy:

17646 - obwód wtrysku paliwa do cylindra 2 – obwód otwarty,

16684 - wykryto przerwę zapłonu – jakikolwiek cylinder,

16686 - cylinder 2 – wykryto przerwę zapłonu,

16795 - system wprowadzania wtórnego powietrza (B2) – niewłaściwy przepływ,

17947 - clutch pedal swith (F36) implausible signal,

i jak robię testy wyjść, to wyskakuje mi: cylinder 1, 2, 3, 4, short to ground, N75 short to ground i jeszcze kilka rzeczy których nie zapamiętałem i też SHORT TO GROUND...

Zaczęły też falować obroty na biegu jałowym i gdy jadę na którymkolwiek biegu, to się tak jakby dusił.

(znajomy mechanior powiedział, że co do trzech pierwszych to może być moduł zapłonu tzn, że sobie padł)

Podpowiedzcie mi jeśli możecie jak rozwiązać problemy z tymi błędami. Niebawem zaczną się mody, a tu mechaniczna kupa... Pomoże ktoś?

---------- Post dopisany at 23:45 ---------- Poprzedni post napisany at 23:02 ----------

UP

---------- Post dopisany 19-03-2013 at 15:23 ---------- Poprzedni post napisany 18-03-2013 at 23:45 ----------

Pomożecie??? :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podmień wtryskiwacz z 2 na np 4 i wtedy sprawdź vagiem czy błąd się przeniesie na 4 cylinder... jeśli tak to masz winowajcę. Jeśli nadal będzie błąd na 2 to tak samo rób z cewkami a później ze swiecami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podmień wtryskiwacz z 2 na np 4 i wtedy sprawdź vagiem czy błąd się przeniesie na 4 cylinder... jeśli tak to masz winowajcę. Jeśli nadal będzie błąd na 2 to tak samo rób z cewkami a później ze swiecami.

Dzięki Byku, tak właśnie zrobię. :-)

---------- Post dopisany 11-04-2013 at 23:23 ---------- Poprzedni post napisany 19-03-2013 at 22:01 ----------

Teraz takie głupie pytanie: jaka jest kolejność cylindrów? Licząc od akumulatora czy tam od kabiny 1, 2, 3, 4, czy od przodu auta 1, 2, 3, 4???

---------- Post dopisany 12-04-2013 at 13:04 ---------- Poprzedni post napisany 11-04-2013 at 23:23 ----------

Kolejność liczy się od strony rozrządu, tak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejność od strony rozrządu.

Jak robię test wyjść to mam tak samo (wszędzie short to ground) chociaż nie ma żadnego błędu dotyczącego wtrysków czy n75.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejność od strony rozrządu.

Jak robię test wyjść to mam tak samo (wszędzie short to ground) chociaż nie ma żadnego błędu dotyczącego wtrysków czy n75.

Dzięki za odp.

Ten komunikat (short to ground) wyświetla się na zielono ogólnie, jak byłby czerwony to pewnie byłaby kupa... Może wie ktoś coś na ten temat więcej?

I jeszcze ten błąd mnie zastanawia: 17947 - clutch pedal swith (F36) implausible signal - jak to naprawić??? Pomoże ktoś? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Błąd dotyczy czujnika przy pedale sprzęgła. Można podglądnąć jego działanie w kanale 66 (tempomat) po naciśnięciu sprzęgła w drugiej tabelce gdzie są 0000 powinno się zmienić na 1100. jeżeli jest cały czas 0000 lub 1100 i wciskanie sprzęgła nic nie zmienia to możliwe, że czujnik do wymiany, można rzucić okiem na połączenia może coś nie styka. Jeżeli nie ma tempomatu (co nie przeszkadza w sprawdzeniu grupy 66) to nie jestem pewien ale chyba można olać ten czujnik:decayed:

Niech mnie ktoś poprawi jeżeli się mylę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Błąd dotyczy czujnika przy pedale sprzęgła. Można podglądnąć jego działanie w kanale 66 (tempomat) po naciśnięciu sprzęgła w drugiej tabelce gdzie są 0000 powinno się zmienić na 1100. jeżeli jest cały czas 0000 lub 1100 i wciskanie sprzęgła nic nie zmienia to możliwe, że czujnik do wymiany, można rzucić okiem na połączenia może coś nie styka. Jeżeli nie ma tempomatu (co nie przeszkadza w sprawdzeniu grupy 66) to nie jestem pewien ale chyba można olać ten czujnik:decayed:

Niech mnie ktoś poprawi jeżeli się mylę.

z uszkodzonym lub odpiętym czujnikiem sprzęgła dziwnie poszarpuje przy ruszaniu i przy zmianie biegu :whistling: no i jak ktoś ma tempomat to wtedy nie działa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli jak występuje ten błąd to powinno występować poszarpywanie, o którym kolega nic nie pisze?

I o co kaman z tym testem wyjść? to co u nas wychodzi jest prawidłowe?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Błąd dotyczy czujnika przy pedale sprzęgła. Można podglądnąć jego działanie w kanale 66 (tempomat) po naciśnięciu sprzęgła w drugiej tabelce gdzie są 0000 powinno się zmienić na 1100. jeżeli jest cały czas 0000 lub 1100 i wciskanie sprzęgła nic nie zmienia to możliwe, że czujnik do wymiany, można rzucić okiem na połączenia może coś nie styka. Jeżeli nie ma tempomatu (co nie przeszkadza w sprawdzeniu grupy 66) to nie jestem pewien ale chyba można olać ten czujnik:decayed:

Niech mnie ktoś poprawi jeżeli się mylę.

Tempo brak, ale i tak kanał 66 będzie zaatakowany. :) Jaki jest nr tego czujnika, wiesz może?

---------- Post dopisany at 21:12 ---------- Poprzedni post napisany at 21:09 ----------

Błąd dotyczy czujnika przy pedale sprzęgła. Można podglądnąć jego działanie w kanale 66 (tempomat) po naciśnięciu sprzęgła w drugiej tabelce gdzie są 0000 powinno się zmienić na 1100. jeżeli jest cały czas 0000 lub 1100 i wciskanie sprzęgła nic nie zmienia to możliwe, że czujnik do wymiany, można rzucić okiem na połączenia może coś nie styka. Jeżeli nie ma tempomatu (co nie przeszkadza w sprawdzeniu grupy 66) to nie jestem pewien ale chyba można olać ten czujnik:decayed:

Niech mnie ktoś poprawi jeżeli się mylę.

z uszkodzonym lub odpiętym czujnikiem sprzęgła dziwnie poszarpuje przy ruszaniu i przy zmianie biegu :whistling: no i jak ktoś ma tempomat to wtedy nie działa.

Masz rację, przy ruszaniu czasem szarpnie, ale myslałem, że tak ma być mimo tego iż niedawno wymieniałem komplet sprzęgła... Pomyślałem że to kwestia wyczucia i już nabrałem wprawy - a to może być wina łajzy czujnika ehh...

---------- Post dopisany at 21:13 ---------- Poprzedni post napisany at 21:12 ----------

Czyli jak występuje ten błąd to powinno występować poszarpywanie, o którym kolega nic nie pisze?

I o co kaman z tym testem wyjść? to co u nas wychodzi jest prawidłowe?

No właśnie, o co cho z tym testem wyjść???

Pomożecie? ;)

---------- Post dopisany 13-04-2013 at 15:28 ---------- Poprzedni post napisany 12-04-2013 at 21:13 ----------

UP

---------- Post dopisany at 21:48 ---------- Poprzedni post napisany at 15:28 ----------

Błąd dotyczy czujnika przy pedale sprzęgła. Można podglądnąć jego działanie w kanale 66 (tempomat) po naciśnięciu sprzęgła w drugiej tabelce gdzie są 0000 powinno się zmienić na 1100. jeżeli jest cały czas 0000 lub 1100 i wciskanie sprzęgła nic nie zmienia to możliwe, że czujnik do wymiany, można rzucić okiem na połączenia może coś nie styka. Jeżeli nie ma tempomatu (co nie przeszkadza w sprawdzeniu grupy 66) to nie jestem pewien ale chyba można olać ten czujnik:decayed:

Niech mnie ktoś poprawi jeżeli się mylę.

Tempo brak, ale i tak kanał 66 będzie zaatakowany. :) Jaki jest nr tego czujnika, wiesz może?

---------- Post dopisany at 21:12 ---------- Poprzedni post napisany at 21:09 ----------

Błąd dotyczy czujnika przy pedale sprzęgła. Można podglądnąć jego działanie w kanale 66 (tempomat) po naciśnięciu sprzęgła w drugiej tabelce gdzie są 0000 powinno się zmienić na 1100. jeżeli jest cały czas 0000 lub 1100 i wciskanie sprzęgła nic nie zmienia to możliwe, że czujnik do wymiany, można rzucić okiem na połączenia może coś nie styka. Jeżeli nie ma tempomatu (co nie przeszkadza w sprawdzeniu grupy 66) to nie jestem pewien ale chyba można olać ten czujnik:decayed:

Niech mnie ktoś poprawi jeżeli się mylę.

z uszkodzonym lub odpiętym czujnikiem sprzęgła dziwnie poszarpuje przy ruszaniu i przy zmianie biegu :whistling: no i jak ktoś ma tempomat to wtedy nie działa.

Masz rację, przy ruszaniu czasem szarpnie, ale myslałem, że tak ma być mimo tego iż niedawno wymieniałem komplet sprzęgła... Pomyślałem że to kwestia wyczucia i już nabrałem wprawy - a to może być wina łajzy czujnika ehh...

---------- Post dopisany at 21:13 ---------- Poprzedni post napisany at 21:12 ----------

Czyli jak występuje ten błąd to powinno występować poszarpywanie, o którym kolega nic nie pisze?

I o co kaman z tym testem wyjść? to co u nas wychodzi jest prawidłowe?

No właśnie, o co cho z tym testem wyjść???

Pomożecie? ;)

---------- Post dopisany 13-04-2013 at 15:28 ---------- Poprzedni post napisany 12-04-2013 at 21:13 ----------

UP

UP

---------- Post dopisany 14-04-2013 at 13:48 ---------- Poprzedni post napisany 13-04-2013 at 21:48 ----------

Witam.

Z jakieś 1000 km temu wymieniłem flaka na TIPa z kwasówki pod ori puchę, rurę odmy ta pod kolektorem dolotowym (co wiązało się ze zdjęciem kolektora i wyjęciem wtrysków), przeczyściłem przepustnice i teraz wywala mi na Vagu 311.2 takie błędy:

17646 - obwód wtrysku paliwa do cylindra 2 – obwód otwarty,

16684 - wykryto przerwę zapłonu – jakikolwiek cylinder,

16686 - cylinder 2 – wykryto przerwę zapłonu,

16795 - system wprowadzania wtórnego powietrza (B2) – niewłaściwy przepływ,

17947 - clutch pedal swith (F36) implausible signal,

i jak robię testy wyjść, to wyskakuje mi: cylinder 1, 2, 3, 4, short to ground, N75 short to ground i jeszcze kilka rzeczy których nie zapamiętałem i też SHORT TO GROUND...

Zaczęły też falować obroty na biegu jałowym i gdy jadę na którymkolwiek biegu, to się tak jakby dusił.

(znajomy mechanior powiedział, że co do trzech pierwszych to może być moduł zapłonu tzn, że sobie padł)

Podpowiedzcie mi jeśli możecie jak rozwiązać problemy z tymi błędami. Niebawem zaczną się mody, a tu mechaniczna kupa... Pomoże ktoś?

---------- Post dopisany at 23:45 ---------- Poprzedni post napisany at 23:02 ----------

UP

---------- Post dopisany 19-03-2013 at 15:23 ---------- Poprzedni post napisany 18-03-2013 at 23:45 ----------

Pomożecie??? :D

A więc tak: Błędy 17947, 17646, 16684, 16686 zostały usunięte. :)

Na cylindrze nr 2 wrzuciłem nową świece (NGK PRF6Q) i nową cewkę (BERU), nic nie pomogło... kupiłem regenerowany wtrysk żeby zamienić i... okazało się, że listwa wtryskowa odkręciła mi się trochę na jednej śrubie (niemożliwe? a jednak) i wtryskiwacz na drugim garze wyskoczył z o-ringa. Wtrysk wsadzony, listwa dokręcona, te trzy błędy (17646, 16684, 16686) skasowane, auto lata, nie przerywa po dodaniu gazu, błędów tych juz nie ma. :D

Co do błędu 17947... wyjąłem czujnik sprzęgła, rozłożyłem na łopatki, wyczyściłem, złożyłem, podpiąłem, wykasowałem i błędu póki co brak (a zrobiłem już z 50km).

Został tylko błąd 16795 - system wprowadzania wtórnego powietrza (B2) – niewłaściwy przepływ, no i to SHORT TO GROUND w testach wyjść... Podpowie ktoś coś kiedyś? :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do błedu to chodzi o sai, włancza sie wogóle pompa wtórnego powietrza? a to short to ground to raczej jest ok, gdyby wtryski miały zwracie do masy to by nie działały nie:kox:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale to nie tylko na wtryskach wychodzi... na wielu zaworach też np N75... Pompa się załącza... Na wyłączonym silniku skasuję błąd i jest ok, ale jak odpalę, to błąd momentalnie sie pojawia i nie da rady skasować go na włączonym silniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam ten sam błąd od SAI, pompa włącza się normalnie, błąd mogę wykasować (nie pamiętam dokładnie ale na włączony chyba mogłem) ale za jakiś czas powraca. Nie mogę dokończyć testu vagiem bo przerywa (kiedyś testowałem i było OK). Pewnie pompa klęka i trzeba będzie się jej pozbyć bo rozumiem, że nie będzie to miało jakiegoś negatywnego wpływu? (kata i tak nie ma)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam ten sam błąd od SAI, pompa włącza się normalnie, błąd mogę wykasować (nie pamiętam dokładnie ale na włączony chyba mogłem) ale za jakiś czas powraca. Nie mogę dokończyć testu vagiem bo przerywa (kiedyś testowałem i było OK). Pewnie pompa klęka i trzeba będzie się jej pozbyć bo rozumiem, że nie będzie to miało jakiegoś negatywnego wpływu? (kata i tak nie ma)

Up

---------- Post dopisany at 16:39 ---------- Poprzedni post napisany at 12:47 ----------

Właśnie wróciłem od mechaniora... pompa SAI zdechła. Rozpoczynam poszukiwania następnej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam ten sam błąd od SAI, pompa włącza się normalnie, błąd mogę wykasować (nie pamiętam dokładnie ale na włączony chyba mogłem) ale za jakiś czas powraca. Nie mogę dokończyć testu vagiem bo przerywa (kiedyś testowałem i było OK). Pewnie pompa klęka i trzeba będzie się jej pozbyć bo rozumiem, że nie będzie to miało jakiegoś negatywnego wpływu? (kata i tak nie ma)

Up

---------- Post dopisany at 16:39 ---------- Poprzedni post napisany at 12:47 ----------

Właśnie wróciłem od mechaniora... pompa SAI zdechła. Rozpoczynam poszukiwania następnej...

Najpierw piszesz że pompa sie załancza, teraz że zdechła:kox:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyjrzyj się dokładnie kto tak napisał...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale to nie tylko na wtryskach wychodzi... na wielu zaworach też np N75... Pompa się załącza... Na wyłączonym silniku skasuję błąd i jest ok, ale jak odpalę, to błąd momentalnie sie pojawia i nie da rady skasować go na włączonym silniku.

:bicz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wzrok masz niezły hehe, chciałem sprawdzić czy masz dobrą orientację w terenie. ;) Wczoraj żyła, a dzisiaj zdechła. Już zamówiłem używke za 120pln, ciekawe jak długo pochodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A moja jeszcze hula choć błąd notorycznie powraca.

Pytanie tylko czy ona musi być czy można się jej pozbyć bez szkody dla silnika (gdzieś czytałem, że musi być wyłączona w ECU tak jak 2 sonda), może wystarczy ją po prostu wyebać:decayed: i wyciągnąc bezpiecznik:whistling:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym wątku jest opisane, że wyłączyć ją może tylko tuner, koszt to 450-800zł... http://a4-klub.pl/silniki-benzynowe-30/pompa-powietrza-wtornego-266468/

Pytanie tylko czy ona musi być czy można się jej pozbyć bez szkody dla silnika (gdzieś czytałem, że musi być wyłączona w ECU tak jak 2 sonda), może wystarczy ją po prostu wyebać:decayed: i wyciągnąc bezpiecznik:whistling:

Ciekawe czy tak da radę... ale jesli producent ją tam umieścił to chyba musi być. :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

musi być jeżeli jest kat (bo to powietrze dodatkowe to po to aby się szybciej nagrzał i prawidłowo działał na zimnym silniku - to tak w skrócie, bo to wszystko dla ekologiji na którą w tym momencie mam wyebane:decayed:

Dlatego mam nadzieję (jestem niemal pewien) , że błąd SAI pomimo nawet jej fizycznego usunięcia nie będzie miał złego wpływu na działanie /zimnego/ silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...