Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Telepie kierownica


audifan1

Rekomendowane odpowiedzi

Witam ,

od jakiegoś czasu mam problem podczas jazdy z prędkością ok.140-150 km/h - strasznie drży kiera i gałka skrzyni a czasem wyczuwam także drżenie pod nogą z gazem. Objawy te zanikają przy wiekszej prędkości tak jak i nie występują poniżej ok.140km/h.

Do Was Panowie moje pytanie - co to może być ? Co zrobić ?

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opony, felgi kola, cisnienie w kolach, przeguby, maglownica, drążki i wiele innych, zacznij od kół- sprawdz cisnienie, wyważenie ewentualnie zamien na chwile na letnie jak masz komplet na felgach..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tarcze to raczej przy hamowaniu by mu biło..No wiesz cieżko jest nam stwierdzic jak to mocno ci bije..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W pierwszej kolejności sprawdź koła,

ja miałem taki przypadek tej zimy parę dni temu po tych obfitych opadach śniegu,

wjechałem autem w głębokie zaspy potem stało kilka godzin, i jadąc do domu już główna drogą ( odśnieżoną ),

przy przekroczeniu 80km/h tak zaczęło walić kierą że szok nie dało się szybciej jechać bo myślałem że wyrwie z rąk...

zatrzymałem się przednie koła niby całe bez grama śniegu, parzę na tylne i fakt miałem od wewnętrzej strony aluma przyklejone sporo śniegu,

oczyściłem szczotką i jak ręką odjął , a dał bym sobie rękę uciąć że to coś z przodu....

więc wystarczy że miałeś większego ciężarka i się odkleił i będzie drgało kierownicą...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ehh to ja mam wyjątek, 3 razy wyważane koła, jazda na pożyczonym zestawie i wibracje powyżej 130 są i nasilają się ze zwiększeniem prędkości. Nie ma znaczenia czy auto leci na luzie 140. Przy hamowaniu kiera nie wibruje, nie ściąga. Mam wrażenie, że im więcej osób jedzie autem to objawy nasilają się i są odczuwalne przez pasażerów z tyłu. Co prawda kiery nie wyrywa z rąk raczej czuć, że coś z przodu wibruje i przenosi na nią drgania.

Przegub zewnętrzny - gumy w idealnym stanie, nie słyszę stuków przy jeździe ze skręconymi kołami. Wewnętrzny chyba na początku stuka tylko podczas przyspieszania. Byłem u kilku mechaników zacierają ręce, że półosie albo przeguby do wymiany albo panie będziemy szukać, aż znajdziemy....:facepalm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

eee nie koniecznie, ja mialem walniety wewnerzny, sam mu dalem strzala srubokretem w gume i nie zauwazylem tego, przejechalem tak sto km i zaczelo wibrowac i wtedy zauwazylem ta nadcieta gume, wyciagnolem go, wyczyscilem, nowy smar+osłona i nic to nie dalo, przy predkosci 30-40km/h wibrowalo, wymienilem i po klopocie:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz jakiś patent jak sprawdzić czy to przegub wewntęrzny lewy czy prawy. Czy profilaktycznie obydwa :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niem mam niestety, wymien jeden, jesli nie zmieni sie nic to ten stary załuż na druga strone i bedziesz wiezial wszystko,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...