Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Szarpanie od 2800 - 3000 obrotów, dławi się, notlauf


slo

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Temat też założony w Diagnostyka VAG, ale tu więcej osób wchodzi i może ktoś miał podobne objawy..

Opiszę pokrótce swój problem.

Miałem w planach pomodzenie silnika AWX, jest FMIC, EGR zaślepiony, kat wycięty. Pierwsze turbo BRD brało olej, to co teraz jest wsadzone (też BRD) wstaje wg wykresu od ok 3k i przeładowuje. Tuner powiedział że turbo do wymiany, nie da się go wystroić.

Problem zaczął się już jakiś czas temu, jednak teraz występuje dużo częściej jeśli nie powiedzieć że bardzo często.

Szarpanie występuje najczęściej na 1-2-3-4 biegu w granicach 2800 - 3000 obrotów, tak jakby na część sekundy nie dostawał paliwa, szarpie, dusi się, nie jedzie więcej. Jak się już bardzo dobrze nagrzeje, zdarza się że jeździ ok. Problem najbardziej widać na 2 i 3 biegu.

Silnik często ostatnio wpada w notlauf, poszarpie, podusi się i wywala tryb awaryjny.

Dodam, że wszystko zaczęło się od seryjnej turbiny, która też wpadała w tryb awaryjny z powodu zapieczonego VTG. Turbo sprzedałem, wsadziłem jedną turbinę BRD (brała olej), drugą (Wstaje od 3000) i teraz właśnie po przejechaniu na tej turbinie 2000 - 3000 kilometrów zaczęło się to szarpanie i wpadanie w tryb awaryjny. Co to może być ? Pompowtryski mają ok korekcje. Góra silnika (wałek i szklanki) wymienione ok 500km temu.. Po tym zabiegu problem szarpania się nasilił.

Podejrzewa ktoś coś ? Czy wpadanie w tryb awaryjny starej turbiny AWX i teraz tej BRD ma jakiś związek ? Boje się, że gdy założę znowu seryjne turbo to po kilku tys kilometrach znowu zacznie wpadać w tryb awaryjny..

Ostatnio robiłem logi, ale akurat jechał dobrze, bez szarpania. Ale z dnia na dzień jest coraz gorzej. Jutro będą nowe logi.

Obecnie jestem w trakcie zmieniania turbo BRD na seryjne z AWX.

Help :hi:

---------- Post dopisany at 13:33 ---------- Poprzedni post napisany at 02:25 ----------

Obecny wykres z późno wstającym BRD oraz z nową górą silnika:

http://i.imgur.com/zHz99cJ.jpg

Grupy: 010 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

Grupy: 001,001 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

Grupy: 008 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

Grupy: 003 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

Grupy: 004,004 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

Grupy: 011,011 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

Grupy: 000,000 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

to logi z przed 2 tygodni

Grupa 13 sprzed 2 miesięcy: VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

Logi zrobione przed chwilą, chciałem żeby szarpalo, ale jak na złość było ok:

3 i 4 bieg:

Grupy: 001,003,004 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

Grupy: 001,003,004 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

4 bieg:

Grupy: 008,007,010 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

Grupy: 011,018,023 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podstawowe pytanie czy szarpanie występuje wyłącznie przy wciśniętym pedale do dechy czy przy spokojnej jeździe

na zimnym występuje zawsze a na ciepłym rożnie?

czy auto dymi na czarno? czy końcówka wydechy bardzo jest osmolona?

czy auto zapala bez zająknięcia i nic nie dymi na czarno i równo pracuje od razu po zapaleniu?

ile auto pali, pytam bo możliwe że masz najechane wtryski

na którym biegu był pomiar mocy bo wygląda jak by wykres był od innego auta...

sprawdź czy wężyki podciśnienia prawidłowo są podłączone do turbiny

zrób loga 011 na 3 biegu od 1000obr do 4000obr,drugiego z odłączonym sterowaniem do gruszki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Raczej do dechy

2. Na zimnym 90% szansy, na ciepłym jak mu się chce. Dzisiaj np logi chciałem zrobić z szarpaniem, miał ok 70-80 stopni i już nie szarpał, ale pierwsze logowanie było bardzo zamulone. Tak jakby np po przepaleniu zaczął jechać ok.

3. Nie dymi ani trochę, nie wiem jak końcówkaw

4. Bez zająknięcia z dnia na dzień na mrozach odpalał ok, nie dymi po odpaleniu, obroty ok. Jedynie dźwięk odrazu po odpaleniu coś nie taki. Potem jest ok

5. Pali chyba ok, 7l na fisie. Nie zauważyłem żeby więcej palił.

6. wykres na 4 biegu

7. wężyki sprawdzaliśmy kilka razy jest ok

8. ok, z odłączonym sterowaniem od gruszki turbo czy egr ? Bo EGR zaślepiony jest.

Spróbuje zrobić logi jak szarpie, od razu po uruchomieniu. Wtedy najczęściej problem występuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zimny silnik, szarpanie udało mi się na 3 logach złapać, potem się nagrzał. 3 bieg wszędzie

Szarpanie:

Grupy: 001 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

Grupy: 003 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

Szarpanie do 3000 obrotów, potem sie wyszarpał i zaczął jechać:

Grupy: 004 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

Bez szarpania, ciepły silnik już się zrobił, turbo przeładowało:

Grupy: 011 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

Grupy: 008 - http://vaglog.rtnet.pl/grehu_120594.htm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

takie logi kazałem ci zrobić?

profilaktycznie możesz wymienić filtr paliwa i zrobić http://a4-klub.pl/warsztat-zrob-to-26/all-czyszczenie-wtryskiwaczy-pompowtryskiwaczy-diesla-166546/ ale czy to pomoże nie wiadomo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam to samo w AJM-ie. Prawie słowo w słowo to samo. Tyle że ja nie zmieniałem turbiny itp. i szarpanie jest tylko na 2 i 3 biegu do 3000 obr i jak minie 3000 to szarpanie ustepuje i jedzie dalej...

Mi mechanik radził wyczyścić lub ewentualnie zaslepić egr (Ty już masz to zrobione) i wlać własnie coś na czyszczenie układu paliwowego. Jak bedzie cieplej to sie tym zajmie....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ciahciach, tylko te logi na zimnym czy ciepłym tej turbiny beż wężyka ? bo na ciepłym nie szarpie.

Dzisiaj jechałem dość dużą trasę, zaczął dobrze jechać, tzn bez szarpania, na 2 ciągnął do 70-80 bardzo ładnie. Potem znowu wszystko wróciło do normalnego stanu czyli szarpania. Na 2 teraz szarpie w 90% przyśpieszeń. Raz na jakiś czas jest ok i ciągnie do 4,5tys obrotów. Na 3 przy nagrzanym silniku zaszarpie raz na kilka razy, ale w większości jest ok.

Czyli na 2 biegu problem występuje zimny/ciepły silnik, z tym że ma takie okresy że jedzie ok, bez szarpania, a dzień później szarpie już..

Na 3 przy ciepłym silniku praktycznie problem znika (90% przyśpieszeń jest ok).

mathieusz, daj znać jak się sprawa wyklaruje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zrób wtedy jak szarpie, na 2 i 3 biegu najpierw z wężykiem tylko tak by w trakcie jazdy szarpało, potem bez wężyka to samo a jak nie będzie szarpać trudno

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam!mam A4,i po wymianie dwumasu,sprzegla,i rozrzadu,nadal czuje lekkie drżenie i mrowienie na pedale gazu,co moze byc przyczyna?ktos mi powiedzial ze do wymiany sa pompowtryski,czy aby na pewno?władowałem juz prawie 4 kafla,i niebardzo mam chec i mozliwosci dalszego lokowani kasy,pomozecie?moze to byc zawor EGR,bo mi cieknie olejem/?jestem przybity.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

egr wyczysciłem (nie było duzo nagaru zato ciekł niemiłosiernie), odpiołem wezyk od "gruszki" egr, wlałem jakies stp do diesla i wymieniłem wszystkie wezyki te 3,5mm od podcisnienia i szarpanie zmniejszyło swoją czestotliwość wystepowania o połowe ale dalej jest... ale zauwazyłem za to ze podczas przyspieszania tzn w miare dodawani gazu tak jakby w podszybiu na przeciw kierowcy jest taki jakby "meteliczny" dźwięk tak jakby hmmmm nie wiem jak to opisac, cichy dzwiet ale jest i wraz z szarpaniem on ustaje/spada, i jak szarpanie ustaje tzn obroty dalej w góre to dzwięk znowu sie pojawia/nasila. Nie jestem mechanikiem ale czy za ten dźwięk i podcisnienie nie odpowiada ta pompa ze zbiorniczkiem od płynu hamulcowego? bo ona akurat jest blisko podszybia...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj coś grzebałem kompem przy aucie i znalazłem błąd:

17965 - Charge Pressure Control: Positive Deviation

P1557 - 35-10 - - - Intermittent

Ostatnio jak robiłem skanowanie błędów to tego nie było.. Wymieniać N75 ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a sprawdziłeś indywidualnie n75? zastanów się bo jesteś na dobrej drodze wpakować masę kasy bez efektu, odpal 011 basic setting, zdejmij wężyk z gruszki turbo i wsadź go do buzi, przez 10s ma podciśnienie ssać, kolejne 10s nic nie ssać, przy okazji może trochę rozumu nabierzesz...albo i nie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a sprawdziłeś indywidualnie n75? zastanów się bo jesteś na dobrej drodze wpakować masę kasy bez efektu, odpal 011 basic setting, zdejmij wężyk z gruszki turbo i wsadź go do buzi, przez 10s ma podciśnienie ssać, kolejne 10s nic nie ssać, przy okazji może trochę rozumu nabierzesz...albo i nie

011 Basic - sztanga się rusza, 10sek ssało, potem 10sek ssało ale bardzo delikatnie.

Log z odłączonym wężykiem:

Grupy: 011 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

i jeszcze raz:

Grupy: 011 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

Log z podłączonym wężykiem

Grupy: 011 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

Za każdym razem wpadało w tryb awaryjny, Bez wężyka prawie od razu jak widzisz..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi w 1.9 AVF też tak szarpalo autem winna okazala sie gruszka od EGR po wymianie przestalo. Niestety nie mam pojecia jak to sie ma do wywalonego EGR

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurcze najdziwniejsze że jednego dnia raz szarpnie na 2 biegu i jest ok, a np dzisiaj pedał w podłogę, dławił się i szarpał z 15sekund przy ok 2900-3000obrotów i dopiero się tam jakoś przedmuchał i pojechał. Teraz wsiądę będzie ok, ale jutro znowu powtórka :facepalm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gadałem z takim znajomym co tez miał takie objawy w Sharanie 110 KM i tez nie wiedział co to aż podmienił z audi zaworek tylko nie wiem jak sie nazywa. mówił ze w tej audi 80 on jest gdzies na wieszchu przy nadkolu. kupił używke za 90 zł i szarpanie ustało...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem co teraz robić, turbo BRD łapie notlauf, mogę ją zwrócić i wrzucić serie AWX turbo i potem dopiero dochodzić czemu szarpie..

Ma ktoś jakieś jeszcze pomysły lub wskazówki dla mnie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ma ktoś jakieś jeszcze pomysły lub wskazówki dla mnie ?

witam cie kolego.no jest to wkurzajace.ja sie motam juz dosc dlugo z takim problemem.mi sie zaczelom po oczyszczeniu turbiny.rozne rzeczy robilem.napewno mialem zle wyregulawana sztange.ten sam blad mi wywalalo.n 75 wymienilem ale na n18 pasuje a jest tanszy i na logach wyglada ze ma dobre wysterowanie.a jeszcze temu towarzyszyl taki dziwny dzwiek jakby metaliczny.po wyregulowaniu sztangi poprawilo sie i to bardzo.ale na zimnym wpada w tryb awaryjny chyba ze delikatnie sie obchodze z pedalem gazu.wczoraj mnie oswiecilo jesczce ze pompa vacum moze byc winna.z niej wychodzi taki krociec ktory polaczony jest z n75.jesli jest luzny to moze lewe powietrze lapac i bedzie straszyc n75 a rezultacie turbine.ale zacznij od sztangi.pozdrawiam serdecznie.:wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...