Skocz do zawartości
IGNOROWANY

SWAP z 1.8 na 1.8T


Labiel

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Wiem że tematów tego pokroju był sporo ale przejrzałem je i mało tam konkretnej wiedzy a główne przewijające się teksty to "nie opłaca się", "kup nowe auto" itp a nie o to mi chodzi.

Dobra do konkretów. Do decyzji dojrzewał już sporo czasu brak było tylko odpowiedniego auta dawcy. Ale że prawdopodobnie po weekendzie takowy dawca będzie to potrzebuję trochę wiedzy.

SWAP będzie z A4 2000 roku do mojej 1995 1,8. Doskonale wiem że będzie trochę roboty.

Z rzeczy które wiem że muszę przerzucić oprócz oczywiście silnika to oczywiście ECU i wiązka w komorze plus jej skracanie. W tych modelach immo jest już w licznikach więc muszę przerzucić i je a co za tym idzie zapewne część wiązki w budzie aby te liczniki podłączyć (bo bez sensu chyba bawić się w przerabianie swojej wiązki). Do przerzucenia też pedał gazu bo tam jest już sterowany potencjometrem. I teraz moje pytania:

1. Czy pedał od anglika pasuje? Bo gdzieś czytałem że niby nie. A jeśli tak to czy jest to niepasowanie takie że nic się już nie da zrobić czy jednak można coś w tym temacie zdziałać.

2. Przerzucić będę też musiał stacyjkę czy wystarczy jak przerzucę to coś z tamtych kluczyków do moich i czy konieczna jest zmiana cewki indukcyjnej?

3. Coś czytałem że może być problem z komunikacją ABS? Zresztą takowy problem występuje również przy zmianie liczników (mam gdzieś materiały jak to niby zrobić żeby było ok - zmiana kabli przy abs)

4. Czy trzeba opuszczać tylną belkę aby wyjąć cały wydech? Czy wystarczy podnieść tył?

5. Czy coś jeszcze może się gryźć z nowym ECU?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamiast skracac wiazke lepiej kupic od europejczyka. Nieduzy koszt.

Pedal nie pasuje

Stacyjki nie musisz przekladac.

Belke musisz odkrecic albo przeciac wydech

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A reszta elektryki będzie działać? Chodzi mi między innymi o pompę paliwa i resztę pierdół.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po co chcesz zmieniac cały wydech? Poza komore silnika Ci wystarczy, zespawać i bedzie git:wink: Wiązki też nie musisz zmieniać , ja upchałem pod zbiorniczek od płynu chłodzącego i nie widać jej nawet.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie no bez sensu abym spawał swój wydech z ADR skoro będę miał cały od Angola. Po za tym chce mieć dwururkę z tyłu :P Co do wiązki to raczej na pewno nie będę kupował europejskiej - nie lubię wydawać kasy na coś co mogę zrobić samemu poświęcając chwilę czasu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chwile? Widziales ile kabli idzie w wiazce? Skracanie jej niezajmie Ci chwili. Wiazke idzie kupic za jakies 100 zl wiec to nie majatek. Szkoda ze bedziesz tam kladl eektroniczna przepustnice... Jesli mial bys zwykla to mam taka wiazke bo moja padlina idzie na klamoty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chwile? Widziales ile kabli idzie w wiazce? Skracanie jej niezajmie Ci chwili. Wiazke idzie kupic za jakies 100 zl wiec to nie majatek. Szkoda ze bedziesz tam kladl eektroniczna przepustnice... Jesli mial bys zwykla to mam taka wiazke bo moja padlina idzie na klamoty.

Ja patrzę na to w trochę inny sposób :) 100 zł za nawet dzień pracy to przecież ładna dniówka :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rób jak uważasz i uważaj jak robisz:P

wiem co mówie bo taki SWAP przeżyłem i to nie jeden...

Eh no wiem że będzie sporo roboty (mam nadzieje że i frajdy). Postaram się najpierw wszystko przygotować aby sam SWAP poszedł w miarę szybko bo autem trzeba jeździć. Przerzucenie silnika to chwila moment gorzej będzie z podłączeniem wszystkiego.

A to jeszcze pytanie - co zrobić z katem? Bo kiedyś czytałem że przy LPG katy mogą świecić jak żarówki. I nie wiem czy się orientujecie czy kat od ADR jest tej samej długość czy czasem w 1,8T nie są krótsze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A po co Ci tam kat:whistling:

Jak jesteś zainteresowany to mogę załatwić kompletny wydech 3" z kwasiaka z 1 tłumikiem przelotowym za rozsądne pieniądze, sam bym go wziął już dawno ale jest do fwd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na razie chce zrobić przekładkę na kompletną serię żeby wszystko dobrze poskładać i żeby hulało na 100%. Dopiero później jak będzie czas i pieniądze to będę myślał o modyfikacjach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomysl o uszczelnieniu silnika zanim go bedziesz wkladal bo jesli to jest z angola ktory stal gdzies na placu to pojezdzisz nim z tydzien i wszedzie gdzie staniesz beda plamy...

Poza tym kat w ADR jest zupelnie inny niz w AEB

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O uszczelnieniu wiem bo w komorze gówno można zrobić - przerabiałem to w ADR. Co prawda wycieków oleju jakiś poważnych nie miałem ale z tym poje*** króćcem z tyłu głowicy namęczyłem się nieźle.

---------- Post dopisany 02-05-2013 at 22:02 ---------- Poprzedni post napisany 26-04-2013 at 22:39 ----------

Powiedzcie mi co to za czujnik który przychodzi do intercoolera bo nie widzę go w ETCE.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dasz radę, masz kompletnego dawcę więc wyciągasz wszystko z jednego i wkładasz do drugiego. Ja już dwa razy przerabiałem swapa, w tym jeden zmiana benzyny na TDI :-)

Zrób zdjęcie czujnika a Ci powiem co to jest, pewnie jakiś map sensor albo czujnik ciśnienia doładowania/temp powietrza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No już znalazłem po numerze części - czujnik ciśnienia. 10h pracy i niestety silnik jeszcze w budzie. Sporo tam nasrane różnych dupereli pod maską. Nieźle się musiałem namęczyć żeby klimę wyciągnąć. Przewody nie chciały się odkręcić więc wyciągnąłem wszystko w całości. Wiązka też już prawie uwolniona. Przeguby wyjęte. Zostało odpiąć przewód do wysprzęglnika no i wydech z którym będzie sporo zabawy bo niezbyt jest dojście.

---------- Post dopisany 08-05-2013 at 01:26 ---------- Poprzedni post napisany 02-05-2013 at 22:17 ----------

A więc tak: silnik już wyjęty i odarty praktycznie z całego osprzętu. Wszystko oczyszczone i wymyte z 13sto letniego brudu. Została jeszcze skrzynia na jutro i pierdołki - ale to może już przy montażu. Wałki rozrządu wyglądały idealnie - o dziwo lepiej niż w moim ADRze. Tak samo panewki - zdrowizna. Minus to sporo nagaru olejowego na misce i pokrywie. Tragicznie nie było ale trochę tego siedziało - pod tym względem ADR był czystszy. Sam smok pompy olejowej był czysty a wiem że lubią się zapychać.

Wiązka silnikowa też ogarnięta. Początkowo chciałem ją ciąć bo myślałem że nie uporam się z tą pianką. Najgorzej było zacząć a potem jakoś poszło i wiązka jest już czysta. W tej postacie będę mógł ją sobie dowolnie wyprofilować i umieścić gdzieś na grodzi. A nawet jak jeszcze zdecyduje się na jej cięcie to nie trzeba już bawić się z szukaniem kabli bo każdy jest już wolny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Foty wrzucaj jak to wygląda:wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście że kompa przerzucić też muszę. Oprócz tego będzie jeszcze sporo zabawy z instalacją w środku. Muszę przecież jakoś podpiąć nowe liczniki. Wkurzające jest to że są inne kostki. Co do kosztów to narazie nie ma żadnych oprócz wiadomych rzeczy typu olej i filtr. Silnik uszczelniłem masą bo uszczelką nie ufam. Rozrząd przerzuciłem ze swojego ADR bo nie miał nawet tysiąca km. Po za tym wszystko robie sam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...