mlodycezar Opublikowano 28 Kwietnia 2013 Opublikowano 28 Kwietnia 2013 Witam ! mam takie pytanko, ponieważ posiadam Audi A4 B5 1.9 TDi AFN 110KM 1999r. w którym no niestety już na 100% trzeba wymienić cały komplet sprzęgła z dwumasą, ponieważ samo sprzęgło bierze już pod koniec choć się nie ślizga, a autem szczególnie teraz jak już się zrobiło ciepło, strasznie telepie jak wiadomo jest to drogi interes, wraz z wymianą ok 2000tysi ;/ więc chciałem się zapytać,a może prosić nawet o radę co mam zrobić z powodu braku środków rozmyślam kupno używanego zestawu lub nowego kompletu sprzęgła plus używany dwumas ewentualnie zestaw od AWX i co wy na ten temat sądzicie , w szczególności na temat samego używanego dwumasu? czy to się opłaca ? czy jest jednak duże ryzyko ? z góry dzięki za odpowiedzi i porady pozdrawiam
rikardo Opublikowano 28 Kwietnia 2013 Opublikowano 28 Kwietnia 2013 Jesteś pewien, że to telepanie to wina koła dwumasowego? Może masz zawieszenie silnika do wymiany lub zwykła plecionkę i wówczas objawy tez będą w postaci drgań i telepania karoserii. Mimo że, sprzęgło bierze wysoko to nie można wykluczyć, że koło w twoim modelu może nadawać się do dalszej eksploatacji. Objawy jego uszkodzenia słyszalne są podczas gaszenia w postaci metalicznego uderzenia zakładając, że poduchy są sprawne. Te koła są masywne i wymienia się je w większości przypadków profilaktycznie na wszelki wypadek gdyż nikt nie da gwarancji, że za chwile się nie rozleci a do jego wymiany trzeba skrzynie demontować. Co do używek jak planujesz autem pojeździć to ja osobiście bym je sobie odpuścił ale każdy towar ma swojego kupca. Na początek to znajdź przyczynę telepania karoserii.
mlodycezar Opublikowano 28 Kwietnia 2013 Autor Opublikowano 28 Kwietnia 2013 odkąd kupiłem auto to nim telepało, ale brak doświadczenia podpowiedział mi, że to poprostu diesel i musi trochę telepać ... tłumik lata jak walnięty, czuć drgania na kierownicy, lewarku, podłokietniku, ale przyszedł tylko pierwszy dzień w którym wybiło 30 stopni w plusie i czasami chce budę rozwalić teraz czasami też drga tak mocno tylko pod obciążeniem np; jak lekko skręcę kierownicą i ją tak trzymam ... dla pewności pojadę jeszcze w tygodniu do mechanika żeby mi poduchy zobaczył, ale on robił mi remont silnika kilka miesięcy wcześniej i jakoś nie zauważył aby coś było z poduchami bo je odkręcał no ale wiadomo nie patrzył specjalnie na te poduchy także obstawiam raczej dwumasę ... mimo wszystko i tak chciałbym poczytać opinię ponieważ tak czy siak nie stać mnie na nowy komplet, a teraz jeszcze przegląd, opony, ubezpieczenie fiu fiu .... a z kasą ciężko
wesz82 Opublikowano 28 Kwietnia 2013 Opublikowano 28 Kwietnia 2013 Masz parę opcji: Kupić używkę dwumasę-nie wiadomo w jakim stanie dostaniesz Iść do skoku i pożyczyć kasę na dwumasę:decayed:patrz na to tak: Jak wsadzisz używkę to jak padnie za jakiś czas to płać mechanikowi za wymianę 2 raz a to nie mała kasa. Wsadzić sztywne koło z 1Z i mieć z głowy dwumasę do końca life ale wiadomo nie każdy poleca ten zabieg bo niby trzesie budą chodź są różne opinie. Ja dwumasę mam zdrową,wsadziłem komplet z AWX-a i powiem Ci że jest delikatna różnica. Pamiętaj jeszcze o uszczelniaczu na wale koszt jego około 100zł a żeby zaoszczędzić kasy lepiej go wymień. Jak mechanik rozbierze skrzynie wtedy sprawdzi dwumasę,nie matrw sie na zapas
mlodycezar Opublikowano 28 Kwietnia 2013 Autor Opublikowano 28 Kwietnia 2013 coś będe musiał wymyślić bo jak się rozsypie całkiem to lipa bo nie chce mi się na autobus zapierdzielać :decayed:
rikardo Opublikowano 29 Kwietnia 2013 Opublikowano 29 Kwietnia 2013 odkąd kupiłem auto to nim telepało, ale brak doświadczenia podpowiedział mi, że to poprostu diesel i musi trochę telepać ... tłumik lata jak walnięty, czuć drgania na kierownicy, lewarku, podłokietniku, ale przyszedł tylko pierwszy dzień w którym wybiło 30 stopni w plusie i czasami chce budę rozwalić teraz W takim razie to zaczął bym od zdiagnozowania plecionki. Jak dodasz gazu na biegu jałowym to drgania nadal występują? Plecionkę łatwo sprawdzisz wystarczy nacisnąć nogą końcówkę tłumika jak ustąpią drgania to złącze do wymiany. Potrzebne są do tego dwie osoby, jedna osoba siedzi w kabinie i nasłuc**je natomiast druga naciska końcówkę tłumika. Jak się okaże, że po tej operacji zapanuje cisza to i tak zawieszenie silnika nadaje się do wymiany gdyż uszkodzona plecionka to efekt zużytych poduszek pod silnikiem chyba, że ktoś zawadził wcześniej wydechem to będą identyczne objawy. Ponadto wydech masz na wieszakach gumowych które też pewnie nadają się do wymiany. W moim przypadku było podobnie najpierw wymieniłem wieszaki myśląc, że przechytrzę temat to tak tłukło, że mało lewarek od skrzyni nie wypadł i nie dało się jechać.
mlodycezar Opublikowano 29 Kwietnia 2013 Autor Opublikowano 29 Kwietnia 2013 no na wyższych obrotach jest spokój, ale jak na luzie na normalnych obrotach nacisnę tlumik to nic się nie zmienia ...
rikardo Opublikowano 1 Maja 2013 Opublikowano 1 Maja 2013 Czyli wskazuje na to, iż plecionkę masz sprawną. Zobacz jeszcze jak zachowuje się silnik podczas rozruchu i gaszenia wystarczy podnieść maskę i z pozycji kierowcy możesz go obserwować. Jak rzuca nim na boku to poduszki nadają się do wymiany a jak delikatnie się zakołysze to zawieszenie silnika jest OK. Jak to wyeliminujesz to pozostaje ci już tylko koło dwumasowe, które może powodować te wibracje ale z pozycji komputera ciężko to zdiagnozować.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się