Skocz do zawartości
IGNOROWANY

przymula powyżej 3 tyś i błąd stały 542 i sporadycznie 550.


pomidor_pd

Rekomendowane odpowiedzi

Wczoraj podjechał do mnie kolega z prośbą o podpięcie się pod VAGa. Objawy jak w temacie, 542 to błąd dotyczący czujnika górnej pozycji iglicy na jednym z wtrysków (jak pamiętam na pierwszym po prawej stronie), problem jednak w tym, że u niego nie ma tego wtrysku z tym kabelkiem :shock3:. Uszczelniłem lejące wężyki dochodzące do wtrysków, sprawdziłem pompkę paliwa w baku (tak dla pewności), ale błąd nie ustępuje. Na wolnych obrotach udało się skasować błąd 542. Wywala tez błąd 18265 w ABS/ESP, ale to na później. Stąd moje pytanie, czy to wskazuje na pompę wtryskową? A jeśli tak to czy da się w takowej ustawić nastawnik z VAGIEM, robiłem to kiedyś z sukcesem ale w 1.9?

4 Faults Found:

00550 - Start of Injection Regulation

17-10 - Control Difference - Intermittent

00542 - Needle lift Sensor (G80)

30-10 - Open or Short to Plus - Intermittent

---------- Post dopisany at 22:52 ---------- Poprzedni post napisany at 22:43 ----------

Kąt wyprzedzenia wtrysku w BS 004 LATE wynosi 1.4 ACDT, temp. silnika ok 85 st

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To już kolejny temat o tym że w 2,5 TDI nie można się doszukać wtrysku sterującego :decayed:.

Coraz bardziej leciwe auta z tymi silnikami kompletnie przerastają możliwości finansowe swoich nowych właścicieli w finansowaniu ich napraw :facepalm:.

Bez tego wtrysku silnik będzie klekotał, ale o normalnej pracy i mocy można zapomnieć :whistling:

Jak ma chodzić jak Pan Bóg przykazał, to trzeba zacząć od wyposażenia go z powrotem w ten wtrysk :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

błąd ABS wywala bo ma błędy w silniku,.

wtrysk sterujący do sprawdzenia rezystorem, mam miec ok 100 ohm, prawie napewno do wymiany,.

sterujący jest na 3cim cylindrze, ostatni po lewej przy grodzi, stojac przy chłodnicy,.

trzeba kupic taki sam jak jest, nie tylko z oznaczeniami 059130202 i literka na końcu prawdopodobnie E, ale i numer bosch ma byc taki sam,.

jak sterujący bedzie działał kąt wtrysku do sprawdzenia ewentualnie do regulacjii, termostat musi byc ok, żeby 80stopni minąć,.

przy okazji sprawdzisz stan wałków, do wymiany wtrysku nowe podkłądki medziane obowiazkowo, pod wtrysk i przelewy,.

---------- Post dopisany at 10:58 ---------- Poprzedni post napisany at 10:55 ----------

teraz dopisałeś, skasuj te błędy czy wracają skoro wtrysk podaje wartości, nie do końca padniety, padał po rozgrzaniu

na late powinno być 2 stopnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki koledzy odezwie się jak z nim popracuję, dzięki.

---------- Post dopisany 29-05-2013 at 09:51 ---------- Poprzedni post napisany 05-05-2013 at 12:16 ----------

Witam, przepraszam że tak późno, ale lepiej późno niż wcale. Wtrysk sterujący zamontowany i autko chodzi jak laleczka, dziękuję bardzo.

---------- Post dopisany 13-07-2013 at 15:13 ---------- Poprzedni post napisany 29-05-2013 at 09:51 ----------

Witam,

Niestety temat wrócił.... w międzyczasie "wartki" kolega wymienił wszystkie wtryski i dalej błąd 550. Chłopak załamany, więc czas na logi, mam prośbę żeby ktoś biegły w temacie rzucił okiem, w dynamicznych brakuje grupy 10, mój błąd :(

Statycznie:

Grupy: 000,001,003 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

Grupy: 004,007,013 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

Grupy: 014,018,023 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

Dynamicznie:

Grupy: 000 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

Grupy: 001,003,004 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

Grupy: 008,003,011 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

BS:

Grupy: 000 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

Grupy: 003 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

Grupy: 004 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

Grupy: 011 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

automat czy manual?

Jezeli logi byly robione na klimie (statyczne) to do powtorzenia

W logu 004S jest prawd. anomalia - auto wymaga dla wolnych obrotow kata BTDC (a nie jest to normalne bo normalnie kat wymagany dla wolnych lezy w okolicy 0-2.5 ATDC... dlatego wlasnie na LATE powinien byc osiagany kat po stronie ATDC)

logi dynamiczne raczej zrob pojed do 4 tys dociagajac- chodzi o 004D (z pelnym butem przynajmniej od 2,5 tys 100%)

Mozliwe, ze jest pompa vp44 uwalona ale zrobcie 004S, 001S, 013S, 014S, 004BS bez klimy i 004D do 4tys z butem

Pozdrawiam,

Przemek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki bardzo Przemku, logi powtórzymy, ale do 4 tyś nie dociągnie ta fura, nie ma szans, tak jak widać po logach, max do 3200 dociągła i dalej szarpanie, błąd i muł.... Na 100% klima nie była włączona

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jezeli klima nie byla wlaczona to w sumie nie ma co powtarzac...poza dynamicznym 004 zrobionym samodzielnie (wieksza gestosc pomairu bedzie)

Popatrz na kolumny "spec" i actual" (czyli obrazowo zadany przez ECU i faktyczny) - wyglada jakby pompa nie potrafila ustawic kata wtrysku!

ale ciekawe jest ze w 004BS przestawianie kata wtrysku widac ze dziala

Mimo wszystko obstawiam uwalona pompe wtryskowa.

Jest tak: w pompach vp44 zacina sie przestawiacz kata wtrysku - taki "tloczkek" przestawiany wewn cisnieniem ropy wysterowywanym takim elektrozaworkiem

Ten elektrozaworek jest otwierany przez elektronike za posrednictwem tranzystora i te tranzystory sie jaraja. Oficjalna droga naprawy tego tranzystora to wymiana calej elektroniki pompy vp44 wraz z 2 elektrozaworami (wspomniany kata wtrysku i dawki) oraz adaptacja na specjalnym urzadzeniu (czytaj 2 kola mniej w kieszeni/nieoficjalna droga to wymiana samego tranzytora-czasem zatrybi a czasem nie/).

Na chwile obcna tranzystor spalony nie jest bo kat sie jakos przestawia (ze kulawo to inna sprawa ale sie przestawia)

Moze byc tak, ze np tloczek sie zacina czasem i na chwile obecna wystarczyloby jedynie go wyciagnac i przeczyscic czy wymienic (i wtedy moze warto zadzlac zapobiegawczo i pojsc do :"zwyklego" pompiarza co to zrobi /malo kto ma urzadzenie do kalibracji elektroniki!!!/)

.. a moze problem wynika z czegos innego!.. moze wynika z probelu tej wewn pompki w vp44 co robi to cisnienie na potrzeby sterowania katem wtrysku.. nie wiem!

W kazdym razie te rozterki bym omowil z jakims kumatym serwisantem od pomp wtryskowych

Pozdrawiam,

Przemek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki jeszcze raz Przemek, bardzo mi pomogłeś, dam znać jak coś zdziałamy. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...