ynos Opublikowano 6 Maja 2013 Opublikowano 6 Maja 2013 mam problem ze wspomaganiem A4 B5 2001r. Wczoraj robiłem trasę około 100km na autostradzie (prędkość z reguły 120-160) i po zatrzymaniu na przystanku okazało, się, że wspomaganie okropnie piszczy. 1. na obrotach 0.9tyś, bez kręcenia kierownicą, coś dziwnie hałasuje (taki tłumiony zmieniony na chwilę dźwięk z komory silnika)-zmieniający się pulsacyjnie, regularnie. Tak około 5sek. hałas i potem 10 normalna praca 2. Dziś rano, gdy silnik zimny, cisza i silnik normalnie pracuje. 3. Po nagrzaniu silnika do 90 i oleju to 80 ciągle ok. Po dalszej jeździe około 25km zaczyna się piszczenie wspomagania na niskich obrotach od 1.2-0.9tyś. i pojawia się dziwny hałas. 4. Gdy na postoju zwiększę obroty powyżej 1.5tyś. mogę kręcić na postoju i wspomagania nie słychać. Czy ktoś ma jakieś pomysły co to może być? Mechanik oczywiście chce wymieniać pompę ale nie potrafi wytłumaczyć dlaczego na zimnym jest ok. Płyn wymieniany rok temu (drugi już raz w przeciągu 3lat-sam wymieniam), poziom płynu ok. i kolor wygląda też na ok.
danielom Opublikowano 6 Maja 2013 Opublikowano 6 Maja 2013 mam problem ze wspomaganiem A4 B5 2001r.Wczoraj robiłem trasę około 100km na autostradzie (prędkość z reguły 120-160) i po zatrzymaniu na przystanku okazało, się, że wspomaganie okropnie piszczy. 1.na obrotach 0.9tyś, bez kręcenia kierownicą, coś dziwnie hałasuje (taki tłumiony zmieniony na chwilę dźwięk z komory silnika)-zmieniający się pulsacyjnie, regularnie. Tak około 5sek. hałas i potem 10 normalna praca 2.Dziś rano, gdy silnik zimny, cisza i silnik normalnie pracuje. 3.Po nagrzaniu silnika do 90 i oleju to 80 ciągle ok. Po dalszej jeździe około 25km zaczyna się piszczenie wspomagania na niskich obrotach od 1.2-0.9tyś. i pojawia się dziwny hałas. 4.Gdy na postoju zwiększę obroty powyżej 1.5tyś. mogę kręcić na postoju i wspomagania nie słychać. Czy ktoś ma jakieś pomysły co to może być? Mechanik oczywiście chce wymieniać pompę ale nie potrafi wytłumaczyć dlaczego na zimnym jest ok. Płyn wymieniany rok temu (drugi już raz w przeciągu 3lat-sam wymieniam), poziom płynu ok. i kolor wygląda też na ok. Wymieniony na ori? Ja tez tak mialem powoli, ale zmienilem plyn na ori i juz spokoj
ynos Opublikowano 11 Lipca 2013 Autor Opublikowano 11 Lipca 2013 tak płyn wlewałem oryginalny (przed tym wypłukany obieg węży, pompy i maglownicy) 1L oryginalnego zielonego G004-bo niby on zastępuje mineralny G002 (tak mówią w serwisie). Od wymiany wszystko było o.k. do wczoraj. Tylko nie wiem czy taka prędkość i temp.oleju jaką wczoraj osiągnął ~100st. mogło być powodem i przyczyną jakiegoś uszkodzenia w układzie wspomagania? ---------- Post dopisany 07-05-2013 at 11:31 ---------- Poprzedni post napisany 06-05-2013 at 20:15 ---------- Wymieniony na ori? Ja tez tak mialem powoli, ale zmienilem plyn na ori i juz spokoj ale miałeś tak, że na zimnym ok. a na rozgrzanym silniku robił się problem? ---------- Post dopisany 11-07-2013 at 16:55 ---------- Poprzedni post napisany 07-05-2013 at 11:31 ---------- temat ogarnąłem - można zamknąć. Winne było sprzęgiełko alternatora.
ynos Opublikowano 11 Lipca 2013 Autor Opublikowano 11 Lipca 2013 temat ogarnąłem - można zamknąć. Winne było sprzęgiełko alternatora.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się