Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problem z centralnym zamkiem potrzebna szybka pomoc


wiatrol

Rekomendowane odpowiedzi

mój problem zaczą sie w zimie kiedy nadpaliła mi sie wiązka elektryczna w drzwiach kierowcy kupiłem cały środek drzwi kable zamki sterowniki i wszystko zmieniłem na nowe ale od tamtej pory nie mam centralnego po kilku dniach siedzenia w kablach znalazłem zwarcie na kablach idących na lampke w podsufitce kabel biało/brązowy który powinien byc minusi ma nieznaczne napiecie a lampka żarzy sie non stop w pozycji otwierania drzwi znalazłem już kostki w słupkach A i B ale niewiem skąd te kable do tych kostek idą i gdzie szukac zwarcia znaczącym faktem jest to ze po odpieciu lamki zwarcie znika ale to nie jej wina bo zmieniałem juz lamki i na innej jest tak samo byc dodaje zdjecia kostek o których mowa i prosze o szybką pomoc

s_upek_A.jpg

s_upek_B.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zasilanie do lampek idzie z pompki centralnego kablem brązowo-białym zacisk B6 i jest to masa (-). Sterowanie to ma łagodne gaszenie żarówek i przy zwarciu mogło się upalić. Dla pewności odłącz wtyczkę B pompki i podaj masę (-) na zacisk B6 przy otwartych drzwiach. Powodzenia

W opisie jest połączenie dodatnie a ze schematu wynika że ujemne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no właśnie a wtyczka 12 pinowa pompki w miejscu gdzie jest podawany sygnał na lampke ma + zamiast masy jest to 12 pin o ile dobrze pamietam kabel brązowo biały

z twojej odpowiedzi wnioskuje tez ze po zmianie pomki na inna problem powinien zniknąc a tak sie nie dzieje bo pomka tez była podmieniana

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wewnątrz pompki masz przerwę to na zacisku będzie + 12V od żarówek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 pin

B1 - ro / bl - 1,5 mm ² - Stałe dodatnie (30)

B2

B3 - szer. 1,5 mm ² - Parter (31)

B4

B5

B6

12 pinowe złącze

A1 - bl / bl - 0,35 mm ² - Ignition (15)

A2 - ro - 0,35 mm ² - S-contact (złącze 86s)

A3 - gr / ws - 0,35 mm ² - cylinder zamka tylnej klapy na (-)

A4 - bl / ro - 0,35 mm ² - siłownik do zamka bagażnika (-)

A5 - gn / bl - 0,35 mm ² - kierowcy zamek (+, -)

A6 - brązowy / biały - 0.35 mm ² - Oświetlenie wnętrza (-)

A7 - ro - 0,35 mm ² - pin A9

A8

A9 - ro - 0,35 mm ² - Pin A7

A10 - brązowy / biały - 0.35 mm ² - switch Door (-)

A11 - GE / bl - 0,35 mm ² - zamek pasażera (+, -)

A12 - brązowy / biały - 0.35 mm ² - Oświetlenie wnętrza (-)

To jest schemat pinów moich kostek w miejscu a12 mam stały plus a11 też i niejest to powiązane z zwarciem w pompce ponieważ napiecie było mierzone po wypieciu kostek

wnioskując z tego opisu zamkniecie/otwarcie jest sterowane naprzemiennie -/+ a nie jak do tej pory myślałem samą masą jakieś sugestie co może być nie tak i gdzie mogło wystąpić zwarcie na np pinie a12 ze jest + a nie -

---------- Post dopisany 02-06-2013 at 12:22 ---------- Poprzedni post napisany 28-05-2013 at 21:12 ----------

nikt nie wie jak mi pomóc ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...