Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Stracił moc i falują obroty - prośba o analizę logów.


johny_bravo

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

na wstępie zaznaczę, że to moje pierwsze kroki z Vagiem i wrzucaniem logów więc jak coś zrobię nie tak, proszę poprawcie mnie - natychmiast uzupełnię.

Do rzeczy. W rodzinie jest B6 1.8t AVJ. W aucie zaczęły jakiś czas temu delikatnie falować obroty i stracił moc. Jak się pojawiła kontrolka "Check" podpiąłem interfejs i pojawiły się następujące błędy (jeszcze na starej wersji softu )

8 Faults Found:

17536 - Fuel Trim: Bank 1 (Mult): System too Lean

P1128 - 35-00 - -

17544 - Shareware Version. To Decode all DTCs

P1136 - 35-10 - Please Register/Activate - Intermittent

16891 - Shareware Version. To Decode all DTCs

P0507 - 35-10 - Please Register/Activate - Intermittent

17633 - Fuel Injector for Cylinder 1 (N30): Short to Ground

P1225 - 35-10 - - - Intermittent

17635 - Shareware Version. To Decode all DTCs

P1227 - 35-10 - Please Register/Activate - Intermittent

17636 - Shareware Version. To Decode all DTCs

P1228 - 35-10 - Please Register/Activate - Intermittent

17634 - Fuel Injector for Cylinder 2 (N31): Short to Ground

P1226 - 35-10 - - - Intermittent

17698 - Shareware Version. To Decode all DTCs

P1290 - 35-10 - Please Register/Activate - Intermittent

kilka kilometrów i ponowne sprawdzenie.

3 Faults Found:

16891 - Idle Control System RPM Higher than Expected.

P0507 - 35-10 - - - Intermittent

17536 - Fuel Trim: Bank 1 (Mult): System too Lean

P1128 - 35-00 - -

17544 - Fuel Trim: Bank 1 (Add): System too Lean

P1136 - 35-00 - -

skasowałem.

Samochód jeździł ponad 100 km na samej benzynie, żeby wykluczyć problem z gazem i dzisiaj zobaczyłem takie błędy

10 Faults Found:

16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected

P0300 - 35-10 - - - Intermittent

16685 - Cylinder 1 Misfire Detected

P0301 - 35-10 - - - Intermittent

16687 - Cylinder 3 Misfire Detected

P0303 - 35-10 - - - Intermittent

16891 - Idle Control System RPM Higher than Expected.

P0507 - 35-10 - - - Intermittent

17536 - Fuel Trim: Bank 1 (Mult): System too Lean

P1128 - 35-00 - -

17544 - Fuel Trim: Bank 1 (Add): System too Lean

P1136 - 35-00 - -

17633 - Fuel Injector for Cylinder 1 (N30): Short to Ground

P1225 - 35-10 - - - Intermittent

17635 - Fuel Injector for Cylinder 3 (N32): Short to Ground

P1227 - 35-10 - - - Intermittent

17636 - Fuel Injector for Cylinder 4 (N33): Short to Ground

P1228 - 35-10 - - - Intermittent

17634 - Fuel Injector for Cylinder 2 (N31): Short to Ground

P1226 - 35-10 - - - Intermittent

Chodził na wolnych normalnie ale po skasowaniu i odpaleniu kilka razy zgasł. Po 10 -15 min obroty były w miarę stabilne i po chwili zrobiłem logi.

Nie wiem czy dobre grupy ale po przejrzeniu forum wybrałem 003, 115, 031. Oto one Log (0 - 003,115,031)

Mam do Was naprawdę gorącą prośbę.

Od czego zacząć by auto wróciło do formy ?

Z góry naprawdę dziękuję za pomoc i jeszcze raz proszę o wyrozumiałość :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto ma 90 KM

Przepływka za mało mierzy

Turbina za mało dmucha, sprawdź zawór DV bo wygląda na dziurawy

16684 Cylinder / cylindry - wykrycie wypadania zapłonów

16685 Cylinder 1 - wypadanie zapłonów

16687 Cylinder 3 - wypadanie zapłonów

16891 Silnik krokowy ISC - wysokie obroty

17536 Długoterminowa adaptacja składu mieszanki 1- mieszanka uboga (weak mixture)

17544 Długoterminowa adaptacja składu mieszanki 1- mieszanka uboga - b.jałowy

17633 Wtryskiwacz, cylinder 1 - zwarcie do masy

17635 Wtryskiwacz, cylinder 3 - zwarcie do masy

17636 Wtryskiwacz, cylinder 4 - zwarcie do masy

17634 Wtryskiwacz, cylinder 2 - zwarcie do masy

Sprawdź kable do wtrysków

Masz gniazda od sterownika LPG do wtrysków benzynowych, jeżeli tak to spróbuj podłaczyć oryginalne wtyczki od PB do wtryskiwaczy.

Oczywiście nie bedzie chodził na lpg.

Wtedy skazuj błędy i się przejedź

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto ma 90 KM

Przepływka za mało mierzy

Turbina za mało dmucha, sprawdź zawór DV bo wygląda na dziurawy

Ok jeżeli chodzi o turbinę to łatwo mogę sprawdzić różnice miedzy zadanym ciśnieniem a rzeczywistym. Średnio ponad 0.2 bara odbiega.

Powiedz mi prosze jakie mniej więcej powinny być wartości przepływki ? Gdzieś czytałem, że przy 5000rpm powinna wynosić około 120g/s, prawda to ?

Sprawdzenie zaworu DV rozumiem, że muszę go wyciągnąć i dmuchać :) ? Przepuszczać nie może ?

Masz gniazda od sterownika LPG do wtrysków benzynowych, jeżeli tak to spróbuj podłączyć oryginalne wtyczki od PB do wtryskiwaczy.
Nie rozumiem... czyli mam odłączyć wtryski od LPG jeśli są podłączone do kostek od wtrysków benzyny ?

Dzięki za info i chęć pomocy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak przepływka powinna pokazywać u ciebie 120g

Jaką masz instalację lpg? sterownik

DV pewnie walnięty bo puszczeniu gazu masz jeszcze ciśnienie w dolocie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- sterownik BRC Sequent 24.11

Odnosnie DV mowisz o tym momencie kiedy jest odcinka a nie spada wartosc doladowania ?

Tak jak mowilem dopiero zaczynam wiec prosze o wyrozumialosc ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- sterownik BRC Sequent 24.11

Odnosnie DV mowisz o tym momencie kiedy jest odcinka a nie spada wartosc doladowania ?

Tak jak mowilem dopiero zaczynam wiec prosze o wyrozumialosc ;)

Nie odcinka tylko noga z gazu.

Odcinka to max obroty przy których sterownik odcina paliwo np 6800 obr.

Właśnie nie spada doładowanie

Sprawdź DV

Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

problemem nie jest DV logi były zrobione w trybie awaryjnym . zrób najpierw porzadek z błedami z wyapadania zapłonu i zwarciem wtrysków do masy i dopiero wtedy bedzie mozna robic logi i sprawdzac stan przepływki i DV-ałki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok. Czyli na poczatek zaplon i podlaczenie wtryskow.

Ta czworka lapie sie na akcje serwisowa odnosnie cewek wiec to moze tez cos to zmieni.

Powiedz mi prosze bo jestem na etapie sprawdzania rowniez swojej B6, po czym mozna stwierdzic (wg. Logow), ze byl w awaryjnym ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rzeczywiście jest w trybie awaryjnym

Można to poznać np.po doładowaniu tylko 0,2 bara

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok, tak jak mówiliście zaczynamy walkę od zapłonu.

W piątek będzie w ASO na wymianę/sprawdzenie cewek (dowiedziałem się oczywiście dzięki forum :) ) i później zobaczę czy chociaż te błędy odpady. Następnie odłączenie wtrysków gazu i zobaczymy :] Może zacznie działać lepiej.

Odnośnie trybu awaryjnego. Zdrowy w serii powinien pompować 0.6 bara ? BFB też czy trochę więcej ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cisnienie doładowania jest zalezne od wielu parametrów ale max bedzie pompowac ok 0,7 bar.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po wizycie w ASO okazało się, że cewki nie kwalifikują się do wymiany ponieważ, jedna nie jest oryginalna. Nie wnikaliśmy tylko sprawdziliśmy raz jeszcze przepływomierz bo gdzieś doczytałem, że wadliwy, również może powodować wypadanie zapłonu.

Po skasowaniu błędów, odłączeniu przepływomierza okazało się, że wszytko jest ok. Zero zgubionych zapłonów (wcześniej około 30-40 na każdym cylindrze), obroty idealnie, równe 760 obr/min, kąt wyprzedzenia zapłonu też w okolicach 6(wcześniej wartości wynosiły od 2 do 40).

Rozumiem, że mamy już 100% pewność, że jest do wymiany ? :)

Taka ciekawostka, po odłączeniu przepływomierza, wyskoczył błąd ESP, którego nie dało się skasować dopóki był odłączony przepływomierz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z ESP to normalne bez przepływomierza, świeci nawet ABS

Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego edekxp czy Twoim zdaniem Johny dobrze zdiagnozował usterkę? Czy to w ogóle możliwe żeby przyczyną tych wszystkich usterek które są w logu był przepływomierz?

Może być przepływomierz, najlepiej podmienić na inny i sprawdzić

Jak chcesz mam używany tylko mierzy max 135g, a w moim jest to za mało

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...