Skocz do zawartości
IGNOROWANY

co to jest?


marek.cym

Rekomendowane odpowiedzi

moje auto to audi a4 b5 z 1996 roku 1.9tdi 110 km.

czy mógłby mi ktoś powiedzieć co to za czujnik i gdzie powinien być? bo u mnie wisi pod chłodnicą. wstawiam foto

DSC00250.jpg

oraz kolejne pytanie dokąd idzie ten mały wężyk miedzy dwoma większymi wężami

DSC00255.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1) czujnik temperatury zewnetrznej powinien byc umocowany miedzy chlodnica a zderzakiemv czesto peka mocowanie albo mechanik przy rozbieraniu przodu prawie nigdy nie wlozy go tam gdzie byc powinien:kwasny:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może jest po to ten czujnik żeby Ci w climatroniku temp zewn pokazywać, jak odpowiedni kod ustawisz ;) a wężyk to nie wiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest to wężyk podciśnienia od sterowania klapą powietrza - otwiera dopływ świeżego powietrza do wnętrza pojazdu lub go zamyka (obieg wewnętrzny powietrza). Zauważ, że na wężu idącym od pompy podciśnienia przy silniku do serwa hamulców (przy samej grodzi komory silnika) masz dwa króćce na wężyki - z jednego króćca wychodzi wężyk od sterowania elektrozaworami N75 (od sterowania turbo) i N18 (od sterowania zaworem EGR) a drugi idzie właśnie pomiędzy tymi wężami do wnętrza kabiny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Owszem, jeśli będzie nieszczelność na tym wężyku podciśnienia to będziesz słyszał syczenie powietrza. Wężyk musi być szczelny i żadnego syczenia nie powinieneś słyszeć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam Audi więc nie wiem czy siłownik sterowania klapą świeżego/wewnętrznego powietrza, do którego idzie ten wężyk znajduje się wewnątrz rynny podszybia czy już wewnątrz pod deską rozdzielczą ale sądzę, że jednak pod deską rozdzielczą. W każdym razie klapa zamykająca dopływ świeżego powietrza do wnętrza samochodu znajduje się pod wkładem filtra przeciwpyłkowego (kabinowego) a przed wentylatorem dmuchawy.

---------- Post dopisany at 08:00 ---------- Poprzedni post napisany at 07:50 ----------

Tu masz widok na przykładzie Transportera T4 (niestety z Audi takim nie dysponuję). Nr 1 to jest właśnie siłownik podciśnieniowy sterujący położeniem klapy powietrza i ten zawór dwudrożny nr 3 też będzie u Ciebie :

sterowanie_podci_nieniem_klapy_wie_ego_wewn_trz.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zawór znalazłem. znajduje sie pod nogami pasażera. natomiast wężyk ten jest jeszcze uprzednio łączony za całym układem ogrzewania i przewietrzania. miałem rozebrane całą deskę rozdzielczą az to znalazłem i miałem cały dzień zabawy.

DSC00256.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zedytuj to foto np. w programie Paint i zaznacz ten wężyk np. strzałką dla potomnych bo na fotce trudno się domyślić gdzie on biegnie (zwłaszcza dla nieobeznanych). I kwestia odpowiedzi czy faktycznie był on nieszczelny czy też coś innego powodowało to syczenie itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed grodzią, w komorze silnika na weżu idącym od pompy podciśnienia do serwa hamulców są dwa króćce (wyjścia) - zaślep ten który idzie do kabiny i wtedy sprawdź czy nadal słyszysz syczenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...