Johny_92 Opublikowano 1 Czerwca 2013 Opublikowano 1 Czerwca 2013 Witam Pojawia się taka sytuacja, autko sprowadzone, 2 miesiace czeka u blacharza/lakiernika no i w miedzy czasie byl slaby akumulator, ale po tym ledwo odpalil. Po podlaczeniu pod prostownik, prosto po ladowaniu ruszyl w trase 700 km, po przyjechaniu, 20 minutowy odpoczynek w hotelu w Gdansku, i juz nie odpala. Leci jedynie na pych lub kablami. Po 3 godzinach, kolejna proba, odpala za drugim przekreceniem, 20 minut pozniej znow nic. Autko narazie stanie do poniedzialku, dopuki nie zakupie nowego akumulatora, ale chcialbym sie upewnic, czy napewno nic innego nie da sie zrobic. Jedyne co wyczytalem na ten temat to to, ze fabryczne aku wytrzymuja okolo 4 lata, wiec teoretycznie tyle ile ten wytrzymal. Wyczytalem jeszcze, ze w tych modelach co jakis czas (pare miesiecy) powinno sie doladowywac akumulator prostownikiem, gdyby ktos mogl skorygowac czy to prawda czy mit, bede wdzieczny:) Przy okazji jakby ktos sie orientowal jaki jest akumulator w a4 b8 2009 rok, 2.0 tfsi 211KM to moglby napisac, gdyż plastiki mi zaslaniaja i zdejme je pewnie dopiero przed sklepem - przed zakupem akumulatora. Z gory dziekuje za pomoc pozdro
mirget Opublikowano 1 Czerwca 2013 Opublikowano 1 Czerwca 2013 U mnie jest podobnie. Mam oryginalny alarm OOOO i podobno on wyciąga mi prąd z aku. Kiedyś miałem ten sam problem bez powodu . Zabrakło prądu . kupiłem nowy aku i po 7 dniach postoju auta znowu brak prądu. Obecnie doładowywuje aku i odłaczam go gdy mam dłuższy postuj w garażu "ok 8 tygogodni" [taki styl pracy]
wrclaguna Opublikowano 2 Czerwca 2013 Opublikowano 2 Czerwca 2013 Musisz kupić akumulator o tych samych parametrach inaczej musisz przekodowac go .
Johny_92 Opublikowano 3 Czerwca 2013 Autor Opublikowano 3 Czerwca 2013 A może wiecie, jaki akumulator był w fabryce zalozony? ---------- Post dopisany 03-06-2013 at 19:57 ---------- Poprzedni post napisany 02-06-2013 at 11:35 ---------- Ok, byl aku 70 Ah kupilem 75 Ah, nic nie kodowalem w koputerze, beda jakies konsekwencje? Powinienem to zrobic?
wrclaguna Opublikowano 3 Czerwca 2013 Opublikowano 3 Czerwca 2013 Wg. ELSY trzeba teraz odpowiedni zakodować go . Pasuje sprawdzić w GATEWAY 19 w blokach pomiarowych 18,19,20 jak ijest stopień nałoadowania . Brak info o konsekwencjach
Johny_92 Opublikowano 3 Czerwca 2013 Autor Opublikowano 3 Czerwca 2013 Dobra to tylko jeden problem, czy ktoś w okolicach Opolskie/Śląskie ma kabel i mógłby cos poustawiac Bo u mnie brak kabla, wrazie gdyby sie nikt nie znalazl, powinienem jechac do ASO z tym? Jak czytalem na forum to ktos chyba po to podjechal, a przy okazji odblokowali mu kilka funkcji jak test zegarow np. Generalnie chcialbym tez zrobic stopien naladowania aku w komputerze, ale do tego tez kabla potrzebuje tak?
Johny_92 Opublikowano 3 Czerwca 2013 Autor Opublikowano 3 Czerwca 2013 Rozumiem, jednak zakup kabla narazie nie wchodzi w grę, wiec albo pomoc innych albo jakiś warsztat, aso, tylko czy oni by mi tam zrobili to naładowanie akumulatora? Jeszcze od razu pytanie z innej beczki, masz może jakąś pomoc w obsłudze MMI, jakie funkcje posiada itd? Z tego co pobieżnie przejrzałem to ma mnóstwo funkcji ale części nie rozumiem (język niemiecki)
wrclaguna Opublikowano 3 Czerwca 2013 Opublikowano 3 Czerwca 2013 Nie wiem jakie masz MMI ale opis mam taki do 2G : MMI 2G: Opis ukrytego zielonego menu W ukrytym menu można doszukać się kilku ciekawych opcji, dzięki którym np. MMI zyska nową funkcjonalność albo zmienimy kodowania niektórych modułów bez użycia interfejsu diagnostycznego, gdyż zmiany wielu pozycji tego menu mają odbicie w kodowaniu i adaptacji podzespołów. Opis został wykonany na podstawie wersji oprogramowania 5570. Działy: MMI TUNER COMBI TELEPHONE VEHICLE NAVIGATION DIAG SETTINGS DIRECTORY AMI Fast Scrolling MMI SETTINGSWiele z tych funkcji ma odbicie w kodowaniu modułu 07. Możemy tutaj się doszukać m.in. opóźnień przejścia w tryb standby, Standby Timer MMI-Off 1 Timer MMI-Off 2 Timer Transport Timer Powerdown Timer Startup Screen Time 1 Startup Screen Time 2 open Lenses Timer Close Lenses Timer Longpress On/Off Timer Mute button active TCU aktiv On/Off test mode FP ignorieren Component protection Prod. flag active Dummy FFS New FFS Helligkeit TV/DVD wahrend Fahrt Watchdog-test Presentation Trigger WDTask Time setting activated Switch on min. ent. Switch on max. ent. Switch on min. SDS Switch on max. SDS Switch on min. navig. Switch on max. navig. Switch on min. telephone Switch on max. telephone Switch on min. TA Switch on max. TA SWDL manuell – prawdopodobnie pozwala na wgranie oprogramowania niezależnie od tego czy na płycie jest nowsza wersja SWDL ignore Region/VMC – prawdopodobnie pozwala na wgranie oprogramowania niezależnie od ustawień regionalnych sterownika. Disable Eeprom Update Directory Band fast switch Start Bootloader [*]TFFS Katalog plików generowanych przez MMI w czasie rzeczywistym. Znajdują się tutaj m.in. logi wybranych podzespołów, ostatnie stacje radiowe, raporty z przeprowadzonych aktualizacji. GAU_ERR.DAT IRC DIRECTORY IRC/Timer.log IRC/OnOff.log IRC/AudioMas.log IRC/Keyboard.log IRC/Panel.log IRC/Misc.log IRC/LVDS.log IRC/Memory.log IRC/Watchdog.log MEDNAMES.DAT HTMLBO.INI DBVERS.DAT DBFILE.DAT HTMDAB3.INI HTMLBT.INI MAPCONT0.DAT MAPCONT1.DAT MAPCONT2.DAT MAPCONT3.DAT MAPCONT4.DAT HTMLMAN.INI SCREENS DIRECTORY SCREENS/Screen1.z SCREENS/Screen3.z SCREENS/Screen0.yim SCREENS/Screen2.z SCREENS/Screen4.z SCREENS/YimOk.txt ROUTEACT.DAT ST2LST00.DAT MD2LST00 ST2LST01.DAT MD2LST01.DAT ST2LST02.DAT MD2LST02.DAT ST2LST03.DAT MD2LST03.DAT ST2LST04.DAT MD2LST04.DAT SDSSERNR.DAT GDD.DAT TopDests5.dat CITYHIST.DAT MP3CDS DIRECTORY MP3CDS/MP3CDIdx.dat MP3CDS/MP3CD001 MP3CDS/MP3CD000 O_tvlist O_tunlst LogSWDL DIRECTORY LogSWDL/1 DIR LogSWDL/APPCOUNT.txt LogSWDL/2 DIR LogSWDL/3 DIR LogSWDL/4 DIR E1Data.z EPatchB.z E2Data.z EWriteB.z TUNER Tuner Settings Tuner Pl-Codes anzeigen Show TIM length Tuner SBC Mode Tuner RText Speed Limit DAB – DataSrv Speed Limit DAB DynamicRangeCtrl Show DAB Quality Level – pokazuje siłę sygnału odbieranego przez cyfrowy tuner DAB ClearLearn active DAB – Show full labels – prawdopodobnie pozwala na wyświetlanie pełnych etykiet stacji. FM InputGainOffset DAB InputGainOffset DVBT – Full Screen Timer [*]Tuner Device Info Nazwa stacji – Etykieta RDS TP – status komunikatów informacji drogowych Freq – częstotliwość aktualnie odbieranej stacji Strg – siła sygnału Qual – jakość sygnału w jednostce hexadecymalnej. Prawdopodobnie w tym miejscu widać jakość sygnałów tej samej stacji z różnych odbrioników, dzięki czemu tuner przestawia się na „lepszą” częstotliwość. [*]Region Code Settings Tutaj możemy zmienić cod regionu, dzięki czemu tuner będzie działał w innych zakresach częstotliwości. Kodowanie zmienia się, gdy samochód był przeznaczony np. na rynek amerykański. Widać górną i dolną granicę częstotliwości oraz minimalny skok między częstotliwościami. [*]DAB Tuner Quality Prawdopodobnie w tym miejscu są wyświetlane szczegóły odbioru bieżącego cyfrowego przekazu dźwięku. EID SID Sync Freq FIC MSC EECC SCID Mute Label Qual [*]DAB Tuner Pl-list [*]DAB BER Test Mode [*]DAB – Factory settings Prawdopodobnie przywraca tuner do ustawień fabrycznych. COMBI Maneuverauswahl TP2.0 Connection state INFOPrawdopodobnie szczegóły techniczne ekranu MMI lub sterownika MMI. Devide ID Manufacturer Project SW-year SW-week Audi prod. Country var. Language Interf. Vrs. Frame vrs. Bitmap vrs. Colour de… Combi var. [*]TEST UNIT Scenarios – wybór scenariusza do testu Start route guidance – prawdopodobnie rozpoczęcie testu [*]Audi music interface synchro TELEPHONE FBLOCKSPrawdopodobnie jest to lista poleceń jakie jesteśmy w stanie wysłać do telefonu. NotificationCheck SourceInfo SourceActivity SourceName SourceConnect SinkInfo ConnectTo SyncDatainfo SinkRouting PhoneEnable unknown (203) DialNumber unknown unknown unknown (256) CallInfo unknown (25b) CallHold CallDeflection CallBarring unknown RestoreFactorySettings unknown NetworkoperatorSelection [*]Bluetootch device list [*]BTA debug FBlock VEHICLE NAVIGATION GPS Daten Sat – ilość połączonych satelit Fix – status triangulacji Date – data według danych z GPS Time – czas według danych z GPS E/W – współrzędne geograficzne N/S – współrzędne geograficzne HDop VDop Height – wysokość nad poziomem morza Alm Heading – prawdopodobnie kierunek ruchu pojazdu Speed – prędkość pojazdu według danych z GPS [*]AC-Line Speller [*]Sensorik Daten Wheel1 – prawdopodobnie ilość obrotów koła pojazdu na podstawie czujnika ABS Wheel2 Wheel3 Wheel4 Rear Gyro – prawdopodobnie odczyt z żyroskopu Sat – ilość połączonych satelit Fix – status triangulacji Date – data według danych z GPS Time – czas według danych z GPS [*]Versionen [*]Spell Match Test [*]Best Match Test [*]Position input [*]Navig. status monitor off [*]Radius not displayed – może mieć związek z rozmiarem opon/obwodem kół [*]Debug Output [*]Details of manouevre [*]enable GeoPos Input [*]ZFTest OFF DIAG SETTINGS HU CodierungKodowanie modułu 07. Model Code – kod pojazdu. Np. dla Q7 jest to AU716. Karosserie – rodzaj nadwozia. Dzięki temu wyświetlana jest poprawna miniaturka pojazdu np. w ustawieniach wysokości zawieszenia. Odpowiednik kodowania modułu 07 w pozycji x?xxx. LangCode – kod języka. Odpowiednik kodowania modułu 07 w pozycji xxx??. MuteLine – wyciszanie dźwięku w pojazdach specjalnych. Odpowiednik kodowania modułu 07 w pozycji xx?xx. Standby-Bild – ekran powitalny MMI. Odpowiednik kodowania modułu 07 w pozycji ?xxxx. AVANT Accept changes – potwierdzenie zmian [*]APK 0×01, 0x0B, 0x0C Adaptacje sterownika 07. ACC – aktywacja tempomatu z radarem. Odpowiednik adaptacji modułu 07, kanał 1, wartość 1. Interior lighting (extended) – aktywacja dodatkowego oświetlenia wewnątrz pojazdu. Odpowiednik adaptacji modułu 07, kanał 1, wartość 2. APS (front) – aktywacja czujników parkowania z przodu pojazdu. Odpowiednik adaptacji modułu 07, kanał 1, wartość 4. APS (rear) – aktywacja czujników parkowania z tyłu pojazdu. Odpowiednik adaptacji modułu 07, kanał 1, wartość 8. Tyre pressure – aktywacja systemu kontroli ciśnienia w oponach. Odpowiednik adaptacji modułu 07, kanał 1, wartość 16. Sun roof – aktywacja szyberdachu. Odpowiednik adaptacji modułu 07, kanał 1, wartość 32. Air suspension – aktywacja adaptacyjnego zawieszenia. Odpowiednik adaptacji modułu 07, kanał 1, wartość 64. Reserved Rain sensor – aktywacja czujnika deszczu. Odpowiednik adaptacji modułu 07, kanał 1, wartość 256. Fingerprint Seat memory (front) – aktywacja przednich foteli z pamięcią. Odpowiednik adaptacji modułu 07, kanał 1, wartość 1024. Sear memory (rear) – aktywacja tylnych foteli z pamięcią. Odpowiednik adaptacji modułu 07, kanał 1, wartość 2048. MFL – aktywacja kierownicy wielofunkcyjnej. Odpowiednik adaptacji modułu 07, kanał 1, wartość 4096. SWA – aktywacja asystenta zmiany pasa (Lane Change Assistant). Odpowiednik adaptacji modułu 07, kanał 1, wartość 8192. LDW – aktywacja asystenta utrzymania pasa (Lane Holding Assistant). Odpowiednik adaptacji modułu 07, kanał 1, wartość 16384. RVC – aktywacja kamery cofania. Odpowiednik adaptacji modułu 07, kanał 1, wartość 32768. Owner’s Manual – aktywacja cyfrowej instrukcji użytkownika. Odpowiednik adaptacji modułu 07, kanał 11, wartość 1. neuer FPI FM/AM Schalter – aktywacja wygodnego przełączania źródeł. Odpowiednik adaptacji modułu 07, kanał 11, wartość 4. APS Bordcomputer – aktywacja DIS. Odpowiednik adaptacji modułu 07, kanał 11, wartość 16. Air condition – aktywacja podglądu climatornic’a na ekranie MMI. Odpowiednik adaptacji modułu 07, kanał 11, wartość 32. Auxiliary heating – aktywacja dodatkowej nagrzewnicy. Odpowiednik adaptacji modułu 07, kanał 11, wartość 64. Charisma Stereo Aux In – aktywacja źródła AUX. Odpowiednik adaptacji modułu 07, kanał 11, wartość 256. No V threshold CAR No V threshold TV RC-AirConditioning Telephone make Accept changes – potwierdzenie zmian. [*]APK 0×14, 0×15 APS Timer APS Threshold Accept changes – potwierdzenie zmian. [*]APK 0x0D Ta część prawodopodobnie dotyczy sposobu komunikacji między poszczególnymi podzespołami. All to BAP All to CDEF Aircon/Heater APS/OPS ACC/AWV Trip Computer SIA Clock Interior lighting (extended) Exterior light Wiper Central locking Seat Memory RDK Air suspension Accept changes – potwierdzenie zmian. [*]Car Menus Maske Kilka adaptacji modułu 07 oraz aktywacje opcji wyświetlanych w menu CAR. Linkslenker – pojazd przystosowany do ruchu prawostronnego (kierownica po lewej stronie). Odpowiednik adaptacji modułu 07, kanał 2, wartość 1. VIN – udostępnianie numeru nadwozia. Odpowiednik adaptacji modułu 07, kanał 2, wartość 2. Avant – odpowiednik adaptacji modułu 07, kanał 2, wartość 4. Olstand – odczyt poziomu oleju przez MMI (działa tylko w silnikach z zaślepką zamiast bagnetu). Odpowiednik adaptacji modułu 07, kanał 2, wartość 8. DAB Slideshow – aktywacja transmisji video cyfrowego radia. Odpowiednik adaptacji modułu 07, kanał 2, wartość 16. Battery Level – odczyt poziomu naładowania akumulatora przez MMI. Odpowiednik adaptacji modułu 07, kanał 2, wartość 32. ACC – pokazuje ustawienia aktywnego tempomatu. Ambientebeleuchtung – pokazuje ustawienia oświetlenia wnętrza. APS – pokazuje ustawienia czujników parkowania. Pre view Lane assist – pokazuje ustawienia asystenta utrzymywania pasa ruchu. Side assist – pokazuje ustawienia asystenta zmiany pasa ruchu. Aussenbeleuchtung – pokazuje ustawienia świateł zewnętrznych. Batterie Fenster Klima Kombi Reifen – pokazuje ustawienia czujników ciśnienia w oponach. Scheibenwischer – pokazuje ustawienia wycieraczek. Service intervall – pokazuje czas i odległość do wezwania do serwisu. Sitzeinstellung – pokazuje ustawienia foteli. Zentralverriegelung – pokazuje ustawienia centralnego zamka. Compas Charisma – pokazuje ustawienia systemu Audi Drive Select. Accept changes – potwierdzenie zmian. [*]Car View Optionen Warunki wyświetlania odpowiednich opcji, czy które pozycje w menu CAR mają być aktywne po zatrzymaniu pojazdu, które w trakcie ruchu… ACC – (Adaptive Cruise Control) ustawienia aktywnego tempomatu Ambiente – ustawienia dodatkowego oświetlenie kabiny APS – (Audi Parking System) Aussenbe Batterie – stan naładowania akumulatora VIN – numer VIN pojazdu Fenster Klima Kombi Olstand – poziom oleju Reifen Scheibenwischer Sitz ZV Fingerprint Air suspension – ustawienia zawieszenia pneumatycznego benutzer owner’s Manual – instrukcja użytkownika Service SWA LDW RVC AWV Compas – kompas Charisma RKA+ Accept changes DIRECTORY Ten dział dotyczy bazy kontaktów. Fill with sample data – wypełnienie bazy kontaktów przykładowymi danymi. Test run – test działania bazy. AMI Fast Scrolling Ustawienia związane z przewijaniem list utworów na urządzeniach podpiętych do Audi Music Interface. Enable Fastscrolling FS-Steps FS-Steps-Continue FS-Idle-Timer FS-Activate-Timer FS-Continue-Timer MMI 2G: Opis ukrytego czerwonego menu Ukryte czerwone menu zostało stworzone głównie w celu umożliwienia prostej aktualizacji systemu MMI. W ukrytym menu można także znaleźć informacje o częściowym wyposażeniu samochodu np. zmieniarce, nawigacji, tunerze TV, AMI. Opis został wykonany na podstawie wersji oprogramowania 5570. Kliknij tutaj aby zobaczyć oryginalny obraz 640x480px. Po wejściu do ukrytego menu przy pomocy kombinacji klawiszy [sETUP] oraz [RETURN] pojawia się lista podzespołów tworzących system MMI. Można zobaczyć tam: Interfacebox – moduł główny MMI MP3-Changer – zmieniarka MP3 Handyvorb2 – wbudowany telefon oraz moduł BT BO_Q7 – system nagłośnienia Bang & Olufsen Navibox D3 – moduł nawigacji TVHybridDVB – hybrydowy tuner TV SDS 3500 DE – Speech dialogue system Tuner EU/US/RDW – tuner AM/FM W tym widoku jedynym widocznym klawiszem funkcyjnym jest SWUpdate w prawym dolnym rogu. Po jego naciśnięciu system zapyta o źródło aktualizacji (CD-ROM), a następnie rozpocznie przygotowanie do aktualizacji. Widok główny modułu Po wybraniu jednego z modułów (dla przykładu wybierzemy Interfacebox) możemy zobaczyć klika z jego właściwości takich jak: SW-Number – numer katalogowy oprogramowania SW-Index – wersja oprogramowania SW-Date – data wydania HW-Number – numer katalogowy sprzętu HW-Index – nazwa sprzętu TextTool Kliknij tutaj aby zobaczyć oryginalny obraz 640x480px. Oprócz tych podstawowych informacji o module, mamy do wyboru jeszcze cztery inne widoki: IRC, MOST, Parameter oraz On/Off. IRC W tym widoku można zobaczyć ostatnie logi pętli MOST podzielone na kategorie: Available current Logfiles Available save Logfiles Dump Logfiles on MOST Save Logfiles Deleting IRC log list Show OLD Exception-List Kliknij tutaj aby zobaczyć oryginalny obraz 640x480px. Dodatkowo logi są podzielone na podkategorie: Session ID list Misc log list Speicher Log-Liste OnOff log list Audio log list Exception log list Watchdog log list Keyboard log list Panel log list LVDS Log-Liste MapView log list Kliknij tutaj aby zobaczyć oryginalny obraz 640x480px. Przykładowy log zawiera jedynie podstawowe informacje takie jak: nazwa komunikatu (skrócona i pełna) oraz dokładna data i godzina powstania. Kliknij tutaj aby zobaczyć oryginalny obraz 640x480px. MOST W tym widoku widać szczegóły dotyczące pętli MOST dla danego modułu. Kliknij tutaj aby zobaczyć oryginalny obraz 640x480px. Parameter Ten widok pozwala odczytać kilka podstawowych parametrów pracy danego modułu. W przypadku Interfacebox możemy zobaczyć takie szczegóły jak: FOT-Temp – temperatura modułu Display-Temp – temperatura wyświetlacza Brightness – jasność wyświetlacza Power – napięcie zasilania modułu MemFree – wolna pamięć MemAlloc – aktywna pamięć MemMax MemLow OperTime – łączny czas pracy MMI UBC enabled Kliknij tutaj aby zobaczyć oryginalny obraz 640x480px. On/Off W tym widoku widzimy szczegóły zasilania modułu. Na razie interpretacja tych danych jest niejasna. Kliknij tutaj aby zobaczyć oryginalny obraz 640x480px.
Johny_92 Opublikowano 3 Czerwca 2013 Autor Opublikowano 3 Czerwca 2013 O kurde dzięki Tak wygląda w środku, czy to MMI 2g? Teraz na trasie wziął mi sporo oleju, czy to normalne przy silniku 2.0 tfsi 211KM? Na środku pomiędzy licznikami na wyświetlaczu jest ikonka takiej anteny z której "czubka" wychodzą takie fale, niewiem co to znaczy
wrclaguna Opublikowano 3 Czerwca 2013 Opublikowano 3 Czerwca 2013 2.0 TFSI tak biora olej Nie masz MMI tylko CONCERTA , poczytaj INSTRUKCJE OBSLUGI masz na FORUM
Johny_92 Opublikowano 3 Czerwca 2013 Autor Opublikowano 3 Czerwca 2013 Ok, czyli olejem się nie martwię Dzięki bardzo za pomoc ))
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się