Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana Alternatora


krzsfs

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, potrzebuje wymienic łożsko w alternatorze w mojej 90km 19tdi, problem polega na tym, że chcę to zrobić bez zdejmowania przodu, jak najłatwiej ściagnąć pasek? oraz wybić długą szpilkę bez odkrecania przodu?

---------- Post dopisany at 22:11 ---------- Poprzedni post napisany at 20:54 ----------

A bardziej nie wymiana a demontaż jego:wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź czy wcześniej ktoś nie wyłamał jednej "łopatki" w wisko. Ale nie w wiatraku tylko w samym wisko. U mnie ktoś to wcześniej zrobił i w tą szczelinkę szło umieścić łeb śruby . Po tym manewrze łatwo wyjąć alternator.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pasek luzujesz nakrętką na napinaczu (długi klucz płaski 15). O ile mnie pamięć nie myli, to najpierw wysuwasz tę długą śrubę ile się da w stronę chłodnicy, a z boku jest odpowiednie wycięcie przez które można ją w bok wyciągnąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Śrubę wysuwasz do oporu i lekko w górę, wołasz kogoś kto Cię wkurza i prosisz, by mówił do Ciebie. Jak się zdenerwujesz - bierzesz się za wyjmowanie alternatora. Pięknie i ładnie wychodzi, sam ostatnio tak wyjmowałem. Nie zdejmowałem przodu, nic nie mam wyłamane w wisko, tak jak fabryka chciała.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tuleje mocujące potrafią się dość mocno zacisnąć, więc po odkręceniu i wyciągnięciu śrub, trzeba będzie alternator prawodpodobnie podważyć solidnym śrubokrętem.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, też jestem po wymianie. Moje uwagi: 1) są dwie śruby mocujące jedna ta po prawej stronie wychodzi "normalnie" tej po lewej nie wyciąga się "do końca" ale jak napisano wyżej jest odpowiednie wycięcie na części mocującej i po maksymalnym wysunięciu śruby wszystko można wyjąć. Sam też miałem problem z zapieczonymi mocowaniami (łapami, tulejkami) pomogło mi użycie dużego śrubokręta oraz pasa, linki którą przełożyłem pod alternator (za koło pasowe hihi :( drugi koniec liny przez bark i musiało się udać. W ten sposób mogłem zrobić naprawę alternatora ale nie wymieniłem samego paska klinowego ( tutaj jak napisano wyżej potrzebny będzie demontaż dodatkowych elementów). Pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...