Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Audi A4 B5 1.8 125KM 2000r. [AVV] - Problem z odpalaniem.


profesorleniuch

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Mój pierwszy post na forum. Mam mały problem z Audi A4 (SPECYFIKACJA W TEMACIE).

Chodzi o to że po jeździe na kilku (2-óch lub 3-ech) krótkich odcinkach (takich mniej więcej 2-5 kilometrów) gdy zgaszę auto to żeby je odpalić mam problem i żeby zaskoczył potrzebuje dłuższego kręcenia lub dociskania pedału gazu.

Przykładowa sytuacja: Odpalam silnik i jadę w 1 stronę... 2-3 kilometry, gaszę. Wracam do domu ten sam dystans i gdy znowu chcę odpalić silnik to albo potrzebuje dłuższego kręcenia, albo pomocy pedałem gazu. Silnik wtedy też ma swoje "halo" bo po odpaleniu chodzi czasem bardzo ładnie i cicho jak na A4 a czasem tak jakoś "nerwowo" i głośniej.

Dodam że sytuacja zdarza się nie zawsze ale jest tak mniej więcej od pół roku. Ostatnio 2 dni temu (czwartek) Byłem na re-teście przeglądu technicznego. Za pierwszym razem oblałem na spalinach. Włożyłem nowy katalizator oraz sondę lambda (Bosha). Re-test zaliczony bardzo ładnie. Ale sytuacja się powtórzyła.

Dodam że katalizator i sonda na 100% wymieniona bo robił to na moich oczach (piszę żeby nie było podejrzeń ze części nie zmienione).

Byłem u zaprzyjaźnionego mechanika, od którego kupiłem to autko 2 lata temu i naprawdę super się nim jeździ... podpiął komputerek i odczytał 1 błąd... coś jakby "niska rezystancja czujnika przepływu powietrza" ale głowy sobie nie dam urwać czy dobrze zapamiętałem.

Czy to może mieć coś wspólnego z moim problemem? Czy miał już ktoś podobnie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z błędu wynika jak by ci się przepływka kończyła podmień może od kogoś i zobacz czy pomoże :) Uszkodzona przepływka właśnie takie objawy powoduje :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałem jeszcze dodać, że pytałem 3-óch innych osób (oprócz mojego mechanika) i mi powiedziały że właśnie w autach z większym silnikiem (np. moje 1.8) częsta jazda na krótkich odcinkach powoduje zalaniem świec. Bo nigdy nie mam takiej przypadłości jadąc w dalsze trasy. Pozdrawiam, czekam na informacje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No może tak być ale na pewno nie w tej klasie pojazdu, tak się robiło w naprawdę starszych silnikach :) Jeżeli coś ci zalewa świece to znaczy że źle spala mieszankę jeżeli, czyli algo uszczelka pod głowicą puściła albo pierścienie :) np.: jest lekka piana pod korkiem to możliwe że przez krótkie odcinki i silnik po prostu jest niedogrzany ale nie przy świecach, ale nie w klasie audi i to jeszcze z 2000r. nawet przy krótkich odcinkach nie powinieneś mieć problemów z odpalaniem :) Po twoich postach widać że swojego VAG-a nie posiadasz (radził bym zakupić koszt ok 80zł a bez tego nie ruszy :) ) jak masz możliwość to podmień przepływkę, błąd wskazuje na nią :) no i wykręć te świece i zobacz w jakim stanie są i dodatkowo podłącz jeszcze raz VAG-a, jak nie masz żadnych możliwości podmiany przepływki to ją po prostu odłącz i zobacz czy pomoże jeżeli tak to będziesz miał 100% pewności że to przepływka :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrób ponownie odczyt błędów. Jeśli wcześniej gość go skasował i pojawił się ponownie, to prawdopodobnie będziesz miał rozwiązanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...