beny. Opublikowano 27 Czerwca 2013 Opublikowano 27 Czerwca 2013 Witam, zacznę najlepiej od początku... więc miałem 4x korby postanowiłem zmienić to i wrzucić 4x ele. Zkompletowałem cały zestaw tj. oryginalna instalacje, boczki silniczki z ramkami itd. wstawiłem to wszystko do autka lecz po podłączeniu wszystkiego (zasilanie ustawiłem na zapłonie) miałem jeszcze dwie wolne kości no i nic nie działało ponieważ nie było sygnału do przekaźnika i odcinał napięcie dla całej instalacji więc poszła metoda prób i błędów i bieganie z miernikiem, w końcu zwarłem przewody wszystkie w jedno z zielonej kości przekaźnik ruszył instalacja dostała prądu no i wszystko zaczęło działać, ucieszony zaizolowałem kabelki i zostawiłem tak, ale po złożeniu zauważyłem że funkcja opadania szyb jednym kliknięciem działała tylko na szybę pasażera z przodu...no trudno da się jakoś przeżyć pomyślałem lecz niestety do niedawna ! Kilka dni temu coś mnie natchnęło by sprawdzić czy sterownik centralki ma funkcję domykania szyb z pilota no i ma ! rozgrzebałem to wszystko... nigdzie nie było sygnału dla domykania wkurzony siedziałem 2 dni (oczywiście nie całe w miarę wolnego czasu ) sprawdzając na przemian miernikiem i próbką z masą. W końcu znalazłem sygnał na jednej z tych "luźnych" kości, ale domykał mi tylko szybę pasażera z przodu [przewód zaznaczony na zdjęciu poniżej] kabelki które są obok chyba wyciągnąłem z kości bo wyglądają na fabrycznie sprasowane ale nie pamiętam Więc szukałem dalej.. i znalazłem probówką z podczepioną masą na drugiej "luźnej" kości sygnał który domknął mi wszystkie szybki zdjęcie poniżej przewód zaznaczony nr 1 Gdy domknęły się szybki puściłem masę to przekaźnik odciął napięcie na instalacji... już wtedy moja radość zmalała do zera więc zacząłem kombinować z tymi przewodami z zielonej kości i jedyne co mi się udało jeszcze dowiedzieć to, że jak zewre przewód 1 z 2 to przekaźnik coś tam przełącza się i nagle działa na wszystkie szyby i elegancko za każdym razem ta opcja opuszczenia szyb jednym kliknięciem, później jak puszczę te przewody to przekaźnik tym razem odcina zasilanie od całej instalacji. Dalej rozkminiłem że jak do przewodu 1 dam mase z byle kąd i przytrzymam to wszystkie szyby się domykają. Przewód nr 3 nic nie robił przy moim sprawdzaniu. A kość brązową i te obok sprasowane kabelki zostawiłem w spokoju i na tym zatrzymała się moja robota Kolega z forum podpowiedział, że ta brązowa kość nie może być luźna bo przez to nie ma sterowania, ale dziwna sprawa bo zieloną kością jakbym ja sterował tymi funkcjami. Pomóżcie koledzy ogarnąć tą elektrykę szyb by śmigało dobrze te sterowanie baaardzo będę wdzięczny. Pozdrawiam, Maciej ! ---------- Post dopisany 21-06-2013 at 07:19 ---------- Poprzedni post napisany 19-06-2013 at 09:11 ---------- odświeżam, nikt nie wie co zrobić z tymi kośćmi? :/ ---------- Post dopisany 23-06-2013 at 18:20 ---------- Poprzedni post napisany 21-06-2013 at 07:19 ---------- odświeżam ---------- Post dopisany 25-06-2013 at 08:57 ---------- Poprzedni post napisany 23-06-2013 at 18:20 ---------- up ---------- Post dopisany 27-06-2013 at 08:07 ---------- Poprzedni post napisany 25-06-2013 at 08:57 ---------- Powiedzcie mi chociaż za co odpowiadają te kości bym mniej więcej wiedział czego szukać ---------- Post dopisany at 09:19 ---------- Poprzedni post napisany at 08:07 ---------- Najprawdopobniej ta brązowa kość to szyberdach, ale co z nią zrobić... Na etce znalazłem coś takiego: Nr. 8 to jest chyba ta brązowa kość Nr. 9 a to jest może ta zielona Dalej nie wiem co robić :/
przemciotorun Opublikowano 27 Czerwca 2013 Opublikowano 27 Czerwca 2013 napisz czy ten caly twoj kaplet to wiazka z polifta czy przed lifta? ---------- Post dopisany at 10:49 ---------- Poprzedni post napisany at 10:49 ---------- ile przewodow idzie do silnika w tylnych dzwiach mi w sumie wystarczy
przemciotorun Opublikowano 27 Czerwca 2013 Opublikowano 27 Czerwca 2013 6 kabli, czyli wiazka z roczniku 95-96.... jezeli chodzi o domykanie to kabel odpowiedzialny za to to kabel koloru bialego z zoltym paskiem, dochodzi do kazdego silnika na pin 2 a wychodzi z przekaznika z pinu 9 KS ogolnie jezeli masz wszystko ori z jednego samochodu podaj: na przekaznik pin 2 (31) brazowy - masa pin 6 (30) czerwony z paskiem zielonym - przez bezpiecznik 30A do zaciski 30 (staly +) pin 7 (15) czarny - do zaciski 15 (+ po stacyjce) pin 4 (TK1) brazowy z zoltym - do sygnalu z krancowek (brazowa kostka gorna lewa strona przy nogach) pin 5 (SK) brazowy z siwym - do sygnalu z krancowek (brazowa kostka gorna lewa strona przy nogach) dodatkow pin 5 z przednich silniczkow (kolor przewodu - czarny) tez powinien byc podlaczony do zacisku 15 tak samo jak pin 7 z przekaznika, to sa prawdopodobnie te dwa kable czarne zlaczone razem chyba w zielonej kostce ja bym to tak podlczyl..... ja mialem wiazke poliftowa takze przerabialem wszystko ale w twoim przypadku tak bym to podlaczyl.... ale moze jeszcze ktos cos podpowie
beny. Opublikowano 27 Czerwca 2013 Autor Opublikowano 27 Czerwca 2013 Wielkie dzięki! Ale prosiłbym kolegę by wytłumaczył łopatologicznie bo pojęcia nie mam skąd mam wziąć te przewody i jak na przekaźnik? Co mam zrobić z tymi wolnymi kośćmi? szczególnie z tą zieloną ?
przemciotorun Opublikowano 27 Czerwca 2013 Opublikowano 27 Czerwca 2013 jezeli masz kompletna wiazke to jest tam tez przekaznik (to jest przykladowy przekaznik zeby bylo wiadomo o co chodzi) jest on wpiety w podstawke jak go wypniesz i spojrzysz na te blaszki (piny) to przy nich bede oznaczenia i np: pin 2 (31) brazowy - masa oznacza: pin 2 - jest to pin 2 na postawce jak ja dobrze obejrzysz to sa tam male numerki obok miejsc gdzie przychodzi kabele 31 - oznacza ten sam pin ale na przekazniku i pin 2 jest na podstawce a 31 na przekazniku ale jest to to samo miejsce brazowy - oznacza kolor przewodu ktory powinien tam wlasnie byc -masa - oznacza ze musisz podlaczyc ten przewod do masy czyli w praktyce wyglada to tak: bierzesz przekaznik z podstawka w reke i szukasz na podstawce malego numerka 2 przy nim powiniem byc kabelek koloru brazowego, teraz rozplatujesz wiazke i szukasz czy ten kabelek idzie do jakiejs wolnej kostki i jezeli idzie to albo go ucinasz i podlanczas do masy albo masz ori kostke i spinasz je ze soba a kabelek podlanczasz do masy....... i tak z kazdym opisanym pinem zacis 30 i zacisk 15 - te przewody podpinasz tu: masz je na listwie pod polka nad nogami kierowcy co do tych krancowek to kabelki podpinasz pod kabelki w tej kostce
beny. Opublikowano 27 Czerwca 2013 Autor Opublikowano 27 Czerwca 2013 Elegancko! myślę, że już wszystko rozumiem, choć wyjdzie wszystko w praniu. Z tymi zaciskami nie zrozumiałem bo nie mam tej wlepki z oznaczeniami to w ogóle mi to nie przyszło do głowy. Jutro zabieram się do roboty i dam znać jak poszło Wielkie dzięki kolego za poświęcony czas na tłumaczenie laikowi Pozdrawiam
przemciotorun Opublikowano 27 Czerwca 2013 Opublikowano 27 Czerwca 2013 przed podlaczeniem wez jeszcze miernik w reke i posprawdzaj czy wszystko sie zgadza
beny. Opublikowano 28 Czerwca 2013 Autor Opublikowano 28 Czerwca 2013 Siedziałem długo bo nie wszystko mi się zgadzało i na początku podłączyłem wszystko jak opisałeś, ale wtedy nie miałem sygnału dla domykania szyb z pilota bo nie miałem go w białym z zółtym paskiem ani w innych więc odłączyłem ten czerw. z brąz paskiem z brązowej kości dziwne bo mam sygnał domykania szyb, na tej zielonej kości, przewód czerwony z brązowym paskiem... odłączenie go spowodowało że teraz przekaźnik po zamknięciu samochodu nie odcina po jakiś tam krótkim czasie zasilania, jedynie gdy domykam szybkę z pilota to wtedy odcina zasilanie... Ale osiągnąłem opuszczenie szybki krótkim kliknięciem(na wszystkich działa) i domykanie szybek z pilota(również wszystkie się domykają). Niestety na prawej przedniej i lewej tylne nie działa zamykanie jednym kliknięciem...Co z tym zrobić? Pozdrawiam ---------- Post dopisany at 20:06 ---------- Poprzedni post napisany at 20:01 ---------- aa i jak miałem jeszcze podłączone jak opisałeś to przy otwieraniu drzwi domykały się szyby
przemciotorun Opublikowano 28 Czerwca 2013 Opublikowano 28 Czerwca 2013 "jedynie gdy domykam szybkę z pilota to wtedy odcina zasilanie" zasilanie powinno byc odciete w momencie otwarcia dzwi, czyli podania sygnalu z krancowki przwod brazowy z zoltym (lub z tym siwym czy tam bialym paskiem) rozumie ze przewod domykania od centralki alarmu dolaczyles do tego bialego kabla z zoltym paskiem i bla lipa?
beny. Opublikowano 28 Czerwca 2013 Autor Opublikowano 28 Czerwca 2013 w sumie to probka z masa szukalem tego sygnalu, ale sposob sprawdzony przez kolegow z forum no i przeze mnie tez w sumie ---------- Post dopisany at 22:48 ---------- Poprzedni post napisany at 22:40 ---------- a wlasnie bylem teraz w samochodzie i po otwarciu drzwi zero.reakcji, dopiero sygnal ze stacyjki pobudza zasilanie, ale po zamknieciu drzwi jednak odcina zasilanie. wiec to jest git, ale dlaczego domykanie krotkim kliknieciem na dwoch szybkach nie dziala?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się