Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Nawiew - klapa zewnętrzna


rikokodo_2_9_9

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich :):)

Mam problem z nawiewem, chodzi dokładnie o to miejsce przy filtrze. Tam jest taka klapka, która automatycznie się otwiera i zamyka. Mam klimatronik i w czasie jazdy nawiew raz mocniej a raz słabiej wieje, ponieważ tak klapka wachluje. Podejrzewam że jest tam jakiś silniczek podłączony do klimatronika, czy można to naprawić.

Za pomoc z góry dziękuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta klapka przy filtrze powietrza ma za zadanie załączać wewnętrzny obieg. Wnioskuje, że samoczynnie zamyka się i otwiera - może odłączyć silniczek sterujący pracą klapki??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam podobny problem z tą klapką, z tym że u mnie nie działa ona w ogóle, stoi pionowo bez względu na to czy włącze czy nie włącze obiegu wewnętrznego. Na dniach zamierzam rozebrać schowek, i wyjąć dmuchawe. Podobno jest tam akumulator podciśnienia który steruje klapką. Trzeba posprrawdzać wężyki, tak więć dostęp powinien być od strony schowka, tymbardziej że od strony filtra pyłkowego dmuchawa jest widoczna. A tak na marginesie miał ktoś tą klapkę tak zgnitą że gąbka z niej wydmuchiwana jest przez nawiewy ?????? u mnie jest masakra, ostatnio ją całą "obrałem" ze skóry do gołej blachy i zamierzam obkleić ją nową gobką na taśmie dwustronnej ..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co mi się wydaje to za sterowanie klapką nawiewów odpowiedzialny jest silniczek, a nie jakiś akumulator podciśnienia. Tak było w passacie B5 i A3. Z tego co pamiętam to trzeba zdjąć schowek, wyjąć dmuchawę i gdzieś po prawej stronie na puszce nagrzewnicy powinien się on znajdować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możliwe, ale podejrzewam, żę są dwie klapki do obiegu. Jedna sterowana silniczkiem a druga właśnie podciśnieniowa. Pewności nie mam ale jak u siebie włącze obieg wewn. to slysze ze w nagrzewnicy coś "gada" czyli jakaś klapka się zamyka/otwiera, natomiast ta pod filtrem stoi w bezruchu ..

---------- Post dopisany at 09:00 ---------- Poprzedni post napisany at 08:53 ----------

Kolego Krumak to, że wszystkie klapki sterowane są silniczkami to prawda :) mi chodzi tylko o klapki/ę obiegu wewnętrznego.

---------- Post dopisany 27-06-2013 at 20:55 ---------- Poprzedni post napisany 26-06-2013 at 09:00 ----------

Tak jak myślałem, właśnie skończyłem oględziny i klatka od obiegu wewnętrznego sterowana jest podcisnieniowo i u mnie akurat zatkany był węzyk od serwa do zaworu który steruje podcisnieniem przy klapce. Pozostaje natomiast kwestia klapki która znajdue sie bezpośrednio pod filtrem w kanale dolotowym powietrza .. Może ktoś wie do czego ona służy i w jakich warunkach sie otwiera ? Dodam ze na panelu wyświetla mi błąd 15.5 klapa powietrza ciągła blokada ..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...