steuermann Opublikowano 28 Czerwca 2013 Opublikowano 28 Czerwca 2013 mam problem z odpaleniem przy ciepłym silniku (2.0tdi BRE 2006r 140KM multitronic). Przy odpaleniu pojawia sie przeraźliwy gruchot pod maską,jakby silnik miał sie rozsypać,jakby ktoś walił młotkami pod maską,aż ciary przechodzą ,po czym po 2-3 sekund gaśnie samoczynnie. Po ponownym odpaleniu zazwyczaj odpala już normalnie ,ale zdarza sie również ,ze dopiero za czwartym razem normalnie odpali. Może ktoś spotkał sie już z takim problemem? komputer nie wykazuje żadnych błędów. Ktoś orientuje sie może o co chodzi??
Rolando Opublikowano 28 Czerwca 2013 Opublikowano 28 Czerwca 2013 mam to samo, w moim przypadku uszkodzona została skrzynia biegów przez dwumase która była dosyś wyrąbana i ją uszkodziła, jak najszybciej do porządnego mechanika, bo rozwolisz skrzynie i koszty będą spore, najprawdobodobniej dwumasa do wymiany najlepiej orginał, i skrzynia do remontu. tak przynajmniej było u mnie. pozdr
steuermann Opublikowano 28 Czerwca 2013 Autor Opublikowano 28 Czerwca 2013 no musze powiedzieć,ze tej opcji nie przewidywałem...a również jedynym objawem było gruchotanie przy odpaleniu czy było coś jeszcze i czy też tylko na rozgrzanym silniku?? u mnie skrzynia chodzi bez jakiegokolwiek zarzutu jak na razie(odpukać) może ktoś jeszcze ma jakieś doświadczenia z takim przypadkiem?? pzdr
Rolando Opublikowano 29 Czerwca 2013 Opublikowano 29 Czerwca 2013 a sprawdź czy podczas jazdy jak dodajesz gazu czuć jakieś drgania czy mrowienie w kierownicy, ja mam uszkodzony wałek między skrzynią a dwumasą i prowdopodobnie przegub i to powoduje hamowanie silnika podczas odpalania na rozgrzanym silniku, to są tylko moje doświadczenia z moim audi, więc może u Ciebie jest inny przypadek, ale weź to pod uwagę, im prędzej zareagujesz tym lepiej dla twojego autka i twojego budżetu , pozdrawiam
steuermann Opublikowano 18 Stycznia 2015 Autor Opublikowano 18 Stycznia 2015 u mnie nie zaobserwowałem jakichkolwiek drgań ,czy mrowień,jedynie co to właśnie przy odpale sie zachowuje bardzo dziwnie. Mowiłem mechanikowi o co chodzi ,to nie był w stanie mi pomóc i oczywiście przy nim jak odpalałem to jak na złość wszystko było w porządku...Pozdrawiam Wracam ponownie po 1,5 roku. Otóż chciałbym zamknąć temat,usterka została usunięta. Z tym czasami występującym przeraźliwym gruchotem na gorącym silniku podczas odpalania przejechałem jeszcze 20tys km,aż do momentu kiedy zaczęło wystepowac praktycznie za każdym razem. Do tego doszły delikatne wibracje odczuwalne we wnętrzu. Auto było odstawione do "dobrego(drogiego i nowoczesnego)" serwisu....przez tydzień szukali problemu w silniku i osprzęcie..wyciąganie wtrysków,wymienianie uszczelniaczy,kalibracja ,sprawdzanie czujnikow, wyciąganie rozrusznika ,zaślepienie egr i bóg raczy wiedzieć co jeszcze..ostatecznie rozłożyli ręce i sie poddali,twierdząc ,że to najprawdopodobniej pochodzi od skrzyni. Pojechałem poźniej z tym moim problemem do Sserwis w Czernicy. Mechanik odrazu rozponał skąd pochodzi klekot gruchot. Okazało się ,że winne było rzeczywiście koło dwumasowe,tak jak wczesniej ostrzegał kolega "Rolando". Koło zamachowe z LuK wraz z wymianą kosztowało mnie 2150zł i po problemie. Podrawiam
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się