Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Woda cieknie z parownika klimy = powódź u pasażera


Giede

Rekomendowane odpowiedzi

Chyba przeczytałem wszystkie wątki o tym problemie, ale u mnie jest inaczej. Już drugi rok się męczę z tym problemem, a mianowicie kałużą wody po stronie pasażera w upalne dni. Woda z klimy ląduje właśnie tam, a nie pod samochód. W końcu się wk...em i rozebrałem wszystko łącznie z dywanikiem. Okazało się, że leci z tej dziurki zaznaczonej kółkiem, a dokładniej w tej wypustce zaznaczonej kółkiem z prawej strony jest otwór. Rozumiem, że jest to jakiś odpowietrzacz, ale dlaczego tamtędy leci woda. Jak dotknę palcem to leci ciurkiem, a tak to kapie. Jak założę schowek to gąbka styka się z tym otworem i jest powódź. Puki co złożyłem wszystko z powrotem bo nie wiem co z tym fantem zrobić :facepalm:

20130707_133251.jpg

20130707_133317.jpg

Ta okrągła duża część to chyba parownik. U góry jest klapka którędy zasysa powietrze z kabiny. Więc kapie z otworu na spodzie parownika, ale chyba tak nie powinno być?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiem wiem, tylko ja wiem skąd kapie, a na forum nie znalazłem by komuś kapało z parownika. Zazwyczaj to zatkany i nieszczelny wężyk odprowadzający wodę pod samochód, albo niezwiązane z klimą:

-spod akumulatora,

-pod filtrem kabinowym

-z jakieś śrubki w nadkolu

-po lince od otwierania maski

- i jeszcze na pewno kilka miejsc by się znalazło.

Ja się najpierw narobiłem by znaleźć to miejsce, a nie po prostu "mi kapie", a następnie naszukałem odpowiedzi na forum, nic nie znalazłem po za tym by dmuchnąć w stronę parownika i przygotować miskę, więc bez sarkazmu proszę :hi:

Po za tym większość tematów jest o b5...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam u siebie to samo. Gdy ją włączę na początku jest OK, ale po ok. 30 min zaczyna się robić nieprzyjemnie parno (duszno) wewnątrz samochodu i woda kapie właśnie we wskazanym przez ciebie miejscu. Przy dłuższej jeździe dochodzi do tego, że para bije z nawiewów!!!??? Pod samochodem nie ma plamy ze skroplin. Sądzę, że to może być zatkany odpływ, ale nie mam bladego pojęcia gdzie on się znajduje, bądź jak wygląda. Kiedyś widziałem jego zdjęcie na forum ale teraz ni grzyba nie mogę go znaleźć. Rok temu wymieniałem nagrzewnicę (co wymaga zdjęcia deski rozdzielczej) w warsztacie i kazałem im przy okazji przepchać ten odpływ. Niby to zrobili, ale coś mi się w to nie chce wierzyć, bo nie byli zbyt rozmowni w tym temacie. Masakra z tym, bo niby mam klimę, ale ni cholery jej użyć, bo będzie powódź.

A co do szukania tematów związanych z tym problemem to owszem piszą, żeby sobie filtr wymienić, czy jakieś tam inne śmieci. Ale nikt tu nie jest debilem i robi to chyba przynajmniej raz w roku. W wyszukiwarce też by się przydało dodać w których kategoriach ma szukać, np klimatyzacja, silnik, czy zawieszenie i modelu Audi, bo B5 to już nie to samo co B6 czy B7.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aby dojść do odpływu wystarczy wyjąć schowek pasażera i po lewej stronie odginając podłogę zobaczysz płaski wężyk przytulony do tunelu środkowego. Jak spojrzysz dokąd idzie ten wężyk w górę, zobaczysz łączenie tej rurki. tak naprawdę nie trzeba odginać podłogi by dojść do tego łączenia -jest tuż pod schowkiem po lewej stronie. Trzeba rozczepić i przedmuchać w jedną i drugą stronę. Ale nie wiem czy to pomoże, puki co kołuję jakiś kompresorek do tego celu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Giede a odkrecales ten dolny dekielek od tego parownika gdzie ci sie kropelka tworzy?

Cholera napewno ktos cos takiego robil.

Rozumiem ze ty masz wezyk odprowadzajacy drozny i to nie ten problem.

Bo ja dzisiaj zlokalizowałem krople i jest dokładnie w tym samym miejscu co na twoim foto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie odkręcałem. Zastanawiam się czy jak się wężyk zatka wywala wodę właśnie przez ten otwór w parowniku. Może to takie zabezpieczenie przeciwko zalaniu parownika. Skołuję kompresor to sprawdzę. Kiedyś miałem już przedmuchiwany ten wężyk, ale nie wiem skąd wtedy kapało -może z tego samego miejsca- pomogło, ale tylko na jakiś czas.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja "dmuchanko " bede robił w piatek i od razu przedmucham kanaly w podszybiu pod aku.

Oby cos pomoglo bo na wczasy niedlugo do Chorwacji i wtedy bedzie brodzik pod nogami.

A ktos mi powie ktoredy wychodzi woda ze skraplacza do tej rurki w tunelu c ma niby odpowiadac za odplyw

Ja nie widze tam czegos co by odprowadzalo wode

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też się nad tym zastanawiałem, ale nie mam pojęcia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, i jak udało się rozwiązać problem? u mnie niestety jest to samo i szukam rozwiazania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chce wprowadzić w błąd ale przetykalem od spodu bo w okolicy skrzyni była z jakimś korkiem splaszczonym i pomogło ale czy ona z nagrzewnicy czy podszybia to grom jasny wie. Syfu było.....

Sony Xperia E dual Tapatalk 4

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dmuchnąłem ze sprężarki w kierunku parownika i odpływu -na razie jest ok (pewnie do następnego razu)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...