Mesus Opublikowano 22 Lipca 2013 Opublikowano 22 Lipca 2013 Witam wszystkich klubowiczów. Jak w temacie mam problem z odpaleniem samochodu a mianowicie stało sie to podczas jazdy ze nagle silnik zgasł i za cholerke nie chce odpalić silnik kreci ale nie odpala. Podpiąłem go pod Vaga i takie błedy mi pokazuje Wyglada na to ze pompa wtryskowa nie pracuje bo jak po-odpinałem wężyki to nawet nic nie wypluło.. 1 przerabiał juz to ktoś i da sie to samemu naprawić jakoś ? 2 jak kupie np pompe do mocniejszej wersji silnika będzie to działać ? Jeśli tak to opłaca sie kupic jakąś dobra używkę ? 3 podpowie ktoś co wg powinienem z tym zrobić ? 4.możliwe żeby elektrozawór N109 mógł paść i dlatego nie można auta odpalić? :facepalm::facepalm::facepalm::facepalm::facepalm::facepalm::facepalm:
trepek Opublikowano 23 Lipca 2013 Opublikowano 23 Lipca 2013 Ad 1. Nie dziwne, ze pompa nie pracuje. Nie ma sterowania od ECU. Ad 2. Tak, bedzie dzialac. Nie ma z tym najmniejszych problemow. Zwykle kupuje sie uzywki bo raczej na nowke za 8 tys zl bys sie nie skusil ;-) Ad 3. Jak wroce do domu to napisze Ci ktory pin na ECU sprawdzisz, bo wyglada jakby sterownik nie mial pelnego zasilania. Byc moze poszedl przekaznik ktorys albo masz powazny problem z akumulatorem. Ad 4. Mozliwe ale bylaby to jedna z przyczyn a nie glowna.
Mesus Opublikowano 23 Lipca 2013 Autor Opublikowano 23 Lipca 2013 Fajnie by było jak bys mi dał ten pinout ECU. Wtedy bym sobie sprawdził zasilanie na pompe..Słuchaj bo jest taki objaw ze jak przekręcę kluczyk na rozruch to słychac jak w tej pompie cos cyka.. Nie jest czasem możliwe żeby ten przesuwak który otwiera w pompie paliwo żeby się zaciął? Bo słyszałem ze w srodku jest jakis tranzystor i ze jak on padnie to pompa przestaje działac.. jest to mozliwe?
trepek Opublikowano 23 Lipca 2013 Opublikowano 23 Lipca 2013 Cykanie jest ciagle czy pojedyncze? Podlacz na krotko "+" z aku do zaworka N109 (ten na dupce pompy, od ktorej wychodza przewody wysokocisnieniowe) i zobacz czy to takie samo cykniecie. Podepnij sie Vagiem, wlacz zaplon, grupa 001 i odczytaj mi napiecie w 3 polu. Powinno byc ok 0.720V. Ale nie daje mi spokoju blad immobilizera. Sprobuj odpalic samochod drugim kluczykiem. Wez rowniez zdejmij polke pod kierownica i po prawej stronie, na tunelu srodkowym, bedziesz mial maly plastikowy ukladzik koloru ecru/kosc sloniowa/brudny bialy. Zobacz, czy nie wypiela sie od niego wtyczka. ---------- Post dopisany at 12:48 ---------- Poprzedni post napisany at 12:37 ---------- I jeszcze sprawdź czy masz dobre uziemienie w samochodzie. Poprzeczyszczaj klemy w aku, szczegolnie masowa.
Mesus Opublikowano 23 Lipca 2013 Autor Opublikowano 23 Lipca 2013 Podłaczyłem go pod VAG i wyskakuje bład 01268- Quantity Adjuster(N146)-18-10- upper limit - intermittent... mogłbyś mi powiedziec trepek co mam teraz z Tym zrobic ?
trepek Opublikowano 23 Lipca 2013 Opublikowano 23 Lipca 2013 Odczytaj mi napiecie w grupie 001, pozycja 03, zaplon jedynie wlaczony.
trepek Opublikowano 23 Lipca 2013 Opublikowano 23 Lipca 2013 Dosyc duze napiecie. A jak probujesz odpalic to ile pokazuje? I czy wykasowales wszystkie bledy? Ciekawi mnie, ktore powroca.
Mesus Opublikowano 23 Lipca 2013 Autor Opublikowano 23 Lipca 2013 błędy pokasowałem i wraca tylko ten 01268
trepek Opublikowano 23 Lipca 2013 Opublikowano 23 Lipca 2013 Pasowaloby ustawic napiecie RSW tak jak trzeba.
Mesus Opublikowano 23 Lipca 2013 Autor Opublikowano 23 Lipca 2013 a na próbie odpalenia silnika pokazuje 1.3V ---------- Post dopisany at 16:04 ---------- Poprzedni post napisany at 16:02 ---------- a jak ustawic to Napiecie RSW ? ---------- Post dopisany at 16:51 ---------- Poprzedni post napisany at 16:04 ---------- zdemontowałem nastawnik i ta kuleczka co tam jest wyglada na lekko podcieta ta jakby tam duzo pracowała i jest wygieta... ona ma tak być ??
trepek Opublikowano 23 Lipca 2013 Opublikowano 23 Lipca 2013 a na próbie odpalenia silnika pokazuje 1.3V---------- Post dopisany at 16:04 ---------- Poprzedni post napisany at 16:02 ---------- a jak ustawic to Napiecie RSW ? ---------- Post dopisany at 16:51 ---------- Poprzedni post napisany at 16:04 ---------- zdemontowałem nastawnik i ta kuleczka co tam jest wyglada na lekko podcieta ta jakby tam duzo pracowała i jest wygieta... ona ma tak być ?? Zrób zdjęcie dokładne. Dobre makro i nie prześwietlone fleszem.
Mesus Opublikowano 24 Lipca 2013 Autor Opublikowano 24 Lipca 2013 Poczytałem na róznych forach i poogladałem fotki i wszedzie było inaczej... poza tym jak ja rozebrałem to przy "fali" jest taki kołeczek.. mój był urwany wiec dosztukowałem drugi identyczny.. wyczysciłem zmontowałem i zdziw.. dalej nie działa.. :facepalm::facepalm: nie mam sił juz do niej... a Ty trepku nie masz jakies pompy na zbyciu ? bo jak nie to raczej bede zmuszony kupic nowa (używana) pompe i teraz mam pytanie.. przy nowej jak ja założę trzeba cos ustawiać bawić sie vagiem i wg ? jesli tak to mógłby mi to ktoś podrzucić krok po kroku co jak gdzie i po co? byłbym bardzo wdzięczny
trepek Opublikowano 25 Lipca 2013 Opublikowano 25 Lipca 2013 Mowisz o tym koleczku w fali? Bo nie rozumiem o jaki "koleczek" chodzi bo innego nie znam:wink: Po zalozeniu innej pompy trzeba ustawic kat wtrysku i skontrolowac dawke paliwa. Cisnienie wewnetrzne rowniez pasowaloby sprawdzic w pompie. Jak chcesz to w przyszla sobote moglbym do Ciebie przyjechac bo jestem z Olkusza i ogarniemy Twoj samochod. Do pomp mam duzo czesci (w tym sekcje tloczaca z AFN) wiec byloby z czego skladac Wiecej szczegolow, jak jestes zainteresowany, na PW.
Mesus Opublikowano 25 Lipca 2013 Autor Opublikowano 25 Lipca 2013 tak tak dokladnie o tym... kupiłem nowa pompe i wg ale nie odpala... jak mam ustawic ten kąt wtrysku ?
trepek Opublikowano 25 Lipca 2013 Opublikowano 25 Lipca 2013 Zaraz, zaraz. Rozbierasz pompy a nie wiesz jak kąt wtrysku ustawić? Ehh... ta dzisiejsza młodzież ;-) Zakladasz pompę do silnika, ustawiasz ją mniej więcej w połowie regulacji na tzw. fasolkach (chociaż daj bardziej nieco silnika, lepiej aby odpalił na wcześniejszym wtrysku). Odpalasz, podpinasz VAGa, ustawiasz kąt wtrysku pompą. Do silnika przyśpieszasz, od silnika opóźniasz.
Mesus Opublikowano 25 Lipca 2013 Autor Opublikowano 25 Lipca 2013 ucze sie od najlepszych ;p trzeba zaczac robic cos samemu ;p z mała pomoca kolegów oczywiscie ;p ---------- Post dopisany at 18:51 ---------- Poprzedni post napisany at 18:37 ---------- tylko ze jest taki problem ze moja furmanka nie chce wg odpalic.. pompa ustawiona jest bardzo blicko silnika a mimo to dalej kat wtrysku pokazuje 038..
Mesus Opublikowano 25 Lipca 2013 Autor Opublikowano 25 Lipca 2013 ok od nowa pomijajac małe fakty... kupiłem nowa pompe podpiąłem i nie ma zadnego błedu.. wszystko jest jak nalezy.. napiecie 0.700V i wg ale silnik nie odpala dalej..:facepalm: nie mam juz sił do tego samochodu... sprawdziłem nawet czy przewody paliwowe nie sa zatkane.. ma ktos jakis pomysł co może być dalej nie tak ? stawiam krate browarów jak ktoś ogarnie temat !:naughty: ---------- Post dopisany 26-07-2013 at 01:52 ---------- Poprzedni post napisany 25-07-2013 at 22:49 ---------- na zgaszonym zawsze pokazuje 038 tylko ze ja swojego nawet nie moge odpalic ... i tu tkwi problem
grabson765 Opublikowano 26 Lipca 2013 Opublikowano 26 Lipca 2013 jak poluzujesz wtryski to paliwo leci? jak włączysz zaplon kontrolka swiec zarowych sie pojawia? ---------- Post dopisany at 10:46 ---------- Poprzedni post napisany at 10:45 ---------- rozrzad sprawdzales czy dobrze ustawiony?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się