Skocz do zawartości
IGNOROWANY

1.9 TDi 1z silnik nie odpala


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich klubowiczów.

Jak w temacie mam problem z odpaleniem samochodu a mianowicie stało sie to podczas jazdy ze nagle silnik zgasł i za cholerke nie chce odpalić :facepalm:

silnik kreci ale nie odpala.

Podpiąłem go pod Vaga i takie błedy mi pokazuje

ehxr.jpg

p12x.png

Wyglada na to ze pompa wtryskowa nie pracuje bo jak po-odpinałem wężyki to nawet nic nie wypluło..

1 przerabiał juz to ktoś i da sie to samemu naprawić jakoś ?

2 jak kupie np pompe do mocniejszej wersji silnika będzie to działać ? Jeśli tak to opłaca sie kupic jakąś dobra używkę ?

3 podpowie ktoś co wg powinienem z tym zrobić ?

4.możliwe żeby elektrozawór N109 mógł paść i dlatego nie można auta odpalić?

:facepalm::facepalm::facepalm::facepalm::facepalm::facepalm::facepalm::facepalm::facepalm::facepalm::facepalm::facepalm::facepalm::facepalm:

Opublikowano

Ad 1. Nie dziwne, ze pompa nie pracuje. Nie ma sterowania od ECU.

Ad 2. Tak, bedzie dzialac. Nie ma z tym najmniejszych problemow. Zwykle kupuje sie uzywki bo raczej na nowke za 8 tys zl bys sie nie skusil ;-)

Ad 3. Jak wroce do domu to napisze Ci ktory pin na ECU sprawdzisz, bo wyglada jakby sterownik nie mial pelnego zasilania. Byc moze poszedl przekaznik ktorys albo masz powazny problem z akumulatorem.

Ad 4. Mozliwe ale bylaby to jedna z przyczyn a nie glowna.

Opublikowano

Fajnie by było jak bys mi dał ten pinout ECU. Wtedy bym sobie sprawdził zasilanie na pompe..Słuchaj bo jest taki objaw ze jak przekręcę kluczyk na rozruch to słychac jak w tej pompie cos cyka.. Nie jest czasem możliwe żeby ten przesuwak który otwiera w pompie paliwo żeby się zaciął? Bo słyszałem ze w srodku jest jakis tranzystor i ze jak on padnie to pompa przestaje działac.. jest to mozliwe?

Opublikowano

Cykanie jest ciagle czy pojedyncze? Podlacz na krotko "+" z aku do zaworka N109 (ten na dupce pompy, od ktorej wychodza przewody wysokocisnieniowe) i zobacz czy to takie samo cykniecie.

Podepnij sie Vagiem, wlacz zaplon, grupa 001 i odczytaj mi napiecie w 3 polu. Powinno byc ok 0.720V.

Ale nie daje mi spokoju blad immobilizera.

Sprobuj odpalic samochod drugim kluczykiem. Wez rowniez zdejmij polke pod kierownica i po prawej stronie, na tunelu srodkowym, bedziesz mial maly plastikowy ukladzik koloru ecru/kosc sloniowa/brudny bialy. Zobacz, czy nie wypiela sie od niego wtyczka.

---------- Post dopisany at 12:48 ---------- Poprzedni post napisany at 12:37 ----------

I jeszcze sprawdź czy masz dobre uziemienie w samochodzie. Poprzeczyszczaj klemy w aku, szczegolnie masowa.

Opublikowano

Podłaczyłem go pod VAG i wyskakuje bład 01268- Quantity Adjuster(N146)-18-10- upper limit - intermittent... mogłbyś mi powiedziec trepek co mam teraz z Tym zrobic ?

Opublikowano

Odczytaj mi napiecie w grupie 001, pozycja 03, zaplon jedynie wlaczony.

Opublikowano

Pokazuje 0.940v

Opublikowano

Dosyc duze napiecie.

A jak probujesz odpalic to ile pokazuje? I czy wykasowales wszystkie bledy? Ciekawi mnie, ktore powroca.

Opublikowano

błędy pokasowałem i wraca tylko ten 01268

Opublikowano

Pasowaloby ustawic napiecie RSW tak jak trzeba.

Opublikowano

a na próbie odpalenia silnika pokazuje 1.3V

---------- Post dopisany at 16:04 ---------- Poprzedni post napisany at 16:02 ----------

a jak ustawic to Napiecie RSW ?

---------- Post dopisany at 16:51 ---------- Poprzedni post napisany at 16:04 ----------

zdemontowałem nastawnik i ta kuleczka co tam jest wyglada na lekko podcieta ta jakby tam duzo pracowała i jest wygieta... ona ma tak być ??

Opublikowano
a na próbie odpalenia silnika pokazuje 1.3V

---------- Post dopisany at 16:04 ---------- Poprzedni post napisany at 16:02 ----------

a jak ustawic to Napiecie RSW ?

---------- Post dopisany at 16:51 ---------- Poprzedni post napisany at 16:04 ----------

zdemontowałem nastawnik i ta kuleczka co tam jest wyglada na lekko podcieta ta jakby tam duzo pracowała i jest wygieta... ona ma tak być ??

Zrób zdjęcie dokładne. Dobre makro i nie prześwietlone fleszem.

Opublikowano

Poczytałem na róznych forach i poogladałem fotki i wszedzie było inaczej... poza tym jak ja rozebrałem to przy "fali" jest taki kołeczek.. mój był urwany wiec dosztukowałem drugi identyczny.. wyczysciłem zmontowałem i zdziw.. dalej nie działa.. :facepalm::facepalm::facepalm::facepalm: nie mam sił juz do niej... a Ty trepku nie masz jakies pompy na zbyciu ? bo jak nie to raczej bede zmuszony kupic nowa (używana) pompe i teraz mam pytanie.. przy nowej jak ja założę trzeba cos ustawiać bawić sie vagiem i wg ? jesli tak to mógłby mi to ktoś podrzucić krok po kroku co jak gdzie i po co? byłbym bardzo wdzięczny ;)

Opublikowano

Mowisz o tym koleczku w fali?

606864d3b8eaf31em.jpg

Bo nie rozumiem o jaki "koleczek" chodzi bo innego nie znam:wink:

Po zalozeniu innej pompy trzeba ustawic kat wtrysku i skontrolowac dawke paliwa. Cisnienie wewnetrzne rowniez pasowaloby sprawdzic w pompie.

Jak chcesz to w przyszla sobote moglbym do Ciebie przyjechac bo jestem z Olkusza i ogarniemy Twoj samochod. Do pomp mam duzo czesci (w tym sekcje tloczaca z AFN) wiec byloby z czego skladac :naughty:

Wiecej szczegolow, jak jestes zainteresowany, na PW.

Opublikowano

tak tak dokladnie o tym... kupiłem nowa pompe i wg ale nie odpala... jak mam ustawic ten kąt wtrysku ?

Opublikowano

Zaraz, zaraz. Rozbierasz pompy a nie wiesz jak kąt wtrysku ustawić? :decayed:

Ehh... ta dzisiejsza młodzież ;-) Zakladasz pompę do silnika, ustawiasz ją mniej więcej w połowie regulacji na tzw. fasolkach (chociaż daj bardziej nieco silnika, lepiej aby odpalił na wcześniejszym wtrysku). Odpalasz, podpinasz VAGa, ustawiasz kąt wtrysku pompą. Do silnika przyśpieszasz, od silnika opóźniasz.

Opublikowano

ucze sie od najlepszych ;p trzeba zaczac robic cos samemu ;p z mała pomoca kolegów oczywiscie ;p

---------- Post dopisany at 18:51 ---------- Poprzedni post napisany at 18:37 ----------

tylko ze jest taki problem ze moja furmanka nie chce wg odpalic.. pompa ustawiona jest bardzo blicko silnika a mimo to dalej kat wtrysku pokazuje 038..

Opublikowano

na zgaszonym zawsze pokazuje 038

Opublikowano

ok od nowa pomijajac małe fakty... kupiłem nowa pompe podpiąłem i nie ma zadnego błedu.. wszystko jest jak nalezy.. napiecie 0.700V i wg ale silnik nie odpala dalej..:facepalm::facepalm::facepalm: nie mam juz sił do tego samochodu... sprawdziłem nawet czy przewody paliwowe nie sa zatkane.. ma ktos jakis pomysł co może być dalej nie tak ? stawiam krate browarów jak ktoś ogarnie temat !:naughty::naughty:

---------- Post dopisany 26-07-2013 at 01:52 ---------- Poprzedni post napisany 25-07-2013 at 22:49 ----------

na zgaszonym zawsze pokazuje 038

tylko ze ja swojego nawet nie moge odpalic ... i tu tkwi problem

Opublikowano

jak poluzujesz wtryski to paliwo leci?

jak włączysz zaplon kontrolka swiec zarowych sie pojawia?

---------- Post dopisany at 10:46 ---------- Poprzedni post napisany at 10:45 ----------

rozrzad sprawdzales czy dobrze ustawiony?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...