Skocz do zawartości
IGNOROWANY

błąd silnika co jest nie tak(LOGI)


patryk10015

Rekomendowane odpowiedzi

panowie wie ktoś co jest nie tak wywalilo mi ten blad niedawno odcieło tak jakby turbo bo nie było mocy po zgaszenia silnika na postoju i ponownym odpaleniu wszystko wrocilo do normy

1 Fault Found

16618 - Boost Pressure Regulation: Limit Exceeded (Overboost Condition)

P0234 - 000 - -

Freeze Frame:

RPM: 2520 /min

Torque: 310.0 Nm

Speed: 123.0 km/h

Load: 97.3 %

Voltage: 14.29 V

Bin. Bits: 00001000

Absolute Pres.: 2131.8 mbar

Absolute Pres.: 2499.0 mbar

Readiness: 0 0 0 0 0

grupa 11 basic setting

VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

dynamiczny 11

VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

dynamiczne 10

VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przeładowanie turbiny prawdopodobnie zapieczone kierownice spalin, logi by się przydały.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrob logi dynamiczne... 011 i 010 oraz statyczne 011 w trybie Basic Settings

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

narazie barts mi powiedzial żebym sprawdził zaworek n75 i szczelność dolotu

---------- Post dopisany 02-08-2013 at 18:14 ---------- Poprzedni post napisany 30-07-2013 at 22:00 ----------

ok zaworek n75 wymieniony poczekam z tydzień zobaczymy czy błędu nie wywali a później się sprawdzi szczelność dolotu jak wywali błąd i zrobie logi z grup co kolega podał logi statyczne w basic setting robi się tak samo jak zwykłe statyczne czy trzeba wejść w grupę basic setting zamiast means blocks?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

narazie barts mi powiedzial żebym sprawdził zaworek n75 i szczelność dolotu

---------- Post dopisany 02-08-2013 at 18:14 ---------- Poprzedni post napisany 30-07-2013 at 22:00 ----------

ok zaworek n75 wymieniony poczekam z tydzień zobaczymy czy błędu nie wywali a później się sprawdzi szczelność dolotu jak wywali błąd i zrobie logi z grup co kolega podał logi statyczne w basic setting robi się tak samo jak zwykłe statyczne czy trzeba wejść w grupę basic setting zamiast means blocks?

przy tych objawach sprawdzić szczelność dolotu ? A to dobre :grin: Od kiedy to nieszczelność dolotu powoduje przeładowanie turbo ?

Jeśli chodzi o logowanie w BS to wygodniej jest jak wejdziesz w 08 Meas. Block a następnie po logowaniu statycznym grup w trybie MB wybierzesz sobie potem odpowiednią grupę i klikniesz na ikonkę w dolnym lewym rogu "Switch to Basic Settings" i logujesz wtedy w tym trybie. Aby powrócić potem do trybu Meas. Block - ponownie klikasz na tę ikonkę i cała filozofia. Można też bezpośrednio wejść w 04 Basic Settings ale po co skoro można to zrobić przy okazji logów statycznych w zwłykłym trybie w bloku 08.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w tam tym tygodniu raz mi przeładowało turbo myślałem że sporadycznie to się stało ale w tym tygodniu dwa razy się zdarzyło i zacząłem się brać już za diagnozę i działać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zajmij sie tematem i oddaj auto do kogos kto ma pojecie o diagnostyce , bo mozesz nie zdazyc uratowac sprezarki .... ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a to dłuższa jazda z nieszczelnym dolotem grozi uszkodzeniem sprężarki?

---------- Post dopisany at 17:35 ---------- Poprzedni post napisany at 17:27 ----------

u Mnie to są tacy fachowcy że jak w golfie kiedyś turbinę wyłączało to nawymieniali pół samochodu przepływomierze, n75 i kupe rzeczy i nadal nie chodziło a po zrobieniu logów forumowicze powiedzieli żeby sprawdzić 3 rzeczy i jak podjechał ojciec i powiedział że mają to to i to sprawdzić i dopiero doszli co było nie tak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a to dłuższa jazda z nieszczelnym dolotem grozi uszkodzeniem sprężarki?

---------- Post dopisany at 17:35 ---------- Poprzedni post napisany at 17:27 ----------

u Mnie to są tacy fachowcy że jak w golfie kiedyś turbinę wyłączało to nawymieniali pół samochodu przepływomierze, n75 i kupe rzeczy i nadal nie chodziło a po zrobieniu logów forumowicze powiedzieli żeby sprawdzić 3 rzeczy i jak podjechał ojciec i powiedział że mają to to i to sprawdzić i dopiero doszli co było nie tak

Kto ci bzdur nagadal z ta nieszczelnoscia :)) zostaw ja w spokoju i zajmij sie sprezarka ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a to dłuższa jazda z nieszczelnym dolotem grozi uszkodzeniem sprężarki?

Zadając to pytanie widzę, że nie czytasz co Ci się odpisuje w Twoim temacie. Ślepo słuchasz niepoważnej diagnozy i do tej pory nie dociera do Ciebie, że nieszczelność dolotu nie jest powodem przeładowania Twojego turbo. Nie słuchaj podpowiedzi barts'a bo daleko nie ujedziesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zrobilem logi

---------- Post dopisany at 21:15 ---------- Poprzedni post napisany at 21:13 ----------

a to dłuższa jazda z nieszczelnym dolotem grozi uszkodzeniem sprężarki?

---------- Post dopisany at 17:35 ---------- Poprzedni post napisany at 17:27 ----------

u Mnie to są tacy fachowcy że jak w golfie kiedyś turbinę wyłączało to nawymieniali pół samochodu przepływomierze, n75 i kupe rzeczy i nadal nie chodziło a po zrobieniu logów forumowicze powiedzieli żeby sprawdzić 3 rzeczy i jak podjechał ojciec i powiedział że mają to to i to sprawdzić i dopiero doszli co było nie tak

Kto ci bzdur nagadal z ta nieszczelnoscia :)) zostaw ja w spokoju i zajmij sie sprezarka ;)

bart-s mowil zeby sprawdzic zawor n75, szczelność dolotu i turbinę czy są nie zapieczone kierownice

---------- Post dopisany at 21:16 ---------- Poprzedni post napisany at 21:15 ----------

ok to od tej pory was słucham co mam dalej robić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odłącz siłownik podciśnienia (gruchę ze sztangą) od turbosprężarki a następnie osobno sprawdź (palcem) z jaką swobodą i w jakim zakresie porusza się dźwignia kierownic spalin na korpusie turbosprężarki - ma latać góra dół za lekkim pykaniem w nią palcem, bez wyczuwalnych przycięć i oporów. Tak samo sztanga ma wchodzić w gruchę (naciskając na nią z pewną dozą siły by pokonać opór wewnętrznej sprężyny w gruszce) w pełnym zakresie, bez przycięć a po zwolnieniu nacisku ze sztangi ma ona samoczynnie wystrzelić w górę z gruchy. Jeśli tak się nie będzie działo w jednym lub w drugim przypadku albo nawet w obu naraz to już będziesz wiedział co powoduje przeładowanie turbo.

Zamiast logu 011 BS wkleiłeś 011 w zwykłym trybie czyli Meas. Blocks. Nie proponuję jednak robić specjalnie 011 BS bo z pewnością okaże się, że na biegu jałowym zmienna geometria będzie pracować prawidłowo a problem zaczyna się dopiero w czasie logów dynamicznych. W Twoim silniku grucha jest montowana u góry turbo więc daję 95%, że przyczyną przeładowania będzie przycinająca się zmienna geometria turbo i zapewne skończy się na jej czyszczeniu. By sobie ułatwić dostęp do siłownika podciśnienia trzeba będzie zdemontować najpierw chłodnicę spalin. Jest jeszcze jedna rzecz - w Twoim silniku N75 ma zewnętrzny mikrofiltr zamiast wężyka łączącego jego króciec ATM z obudową filtra powietrza więc istnieje duże ryzyko, że ten mikrofiltr (gąbka pod plastikową obudową) będzie już nieźle zawalona kurzem a to również powoduje przeładowanie turbo bo N75 ma wtedy słaby dopływ ciśnienia atmosferycznego by zbić podciśnienie podawane z N75 podciśnienie na gruchę przy turbo. Warto zatem zdemontować ten mikrofiltr i dokładnie go przepłukać w benzynie ekstrakcyjnej i pozbawić go zanieczyszczeń.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja zawor n75 wymienilem na nowy w piątek sam tego co napisałeś nie ogarnę więc druknę sobie twoją wypowiedź i pojadę z nią do mechanika niech on to wszystko posprawdza ile czasu mogę z tym jeździć bo mechanika mam u siebie i dopiero jak cos to w sobotę by mógł mi to ogarnąć bo w tygodniu jestem w innym mieście bo robię praktyki

---------- Post dopisany at 21:56 ---------- Poprzedni post napisany at 21:55 ----------

i w jakich graniach trzeba za taką usługę zapłacić bo żeby mi jakiejś ceny z kosmosu nie walnął a ja się nie znając żebym mu nie zapłacił?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można jeszcze wyprowadzić wężykiem i dać na końcu rezany filtr paliwa zamiast mikrofiltra .

Sony Xperia E dual Tapatalk 4

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można jeszcze wyprowadzić wężykiem i dać na końcu rezany filtr paliwa zamiast niego.

Sony Xperia E dual Tapatalk 4

nie rozumiem filtr paliwa zamiast n75?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety cennika ani przybliżonej ceny Ci nie jestem w stanie podać bo już dawno nie korzystałem z usług mechaników.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

spoko to czekam do soboty i podlecę niech sprawdzi a jak bląd przeładowania do soboty i odcięcie turbiny się nie pojawi po wymianie zaworka n75 to też podjechać żeby sprawdzili bo jak w piątek wymieniłem zaworek n75 to do dzisiaj jak ręką odjął nic się nie dzieje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To zloguj jeszcze raz grupę 011. Nie jest właśnie wykluczone, że mikrofiltr w N75 był zawalony syfem na amen i nie zbijał on podciśnienia idącego na gruchę przy turbo a wtedy cała reszta zabiegów staje się zbędna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

te logi co robiłem są już po wymianie zaworka n75 bo zaworek w piatek po poludniu wymieniałem a logi te co wlejłem robiłem wczoraj wieczorem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...