Skocz do zawartości
IGNOROWANY

przeładowuje turbo logi i błędy w a4 b7 1.9 TDI BKE


zradek1

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam problem rozłącza mi turbinę , po zgaszeniu silnika i ponownym odpaleniu wszystko wraca do normy.

VCDS wywala błędy

Address 01: Engine Labels: 03G-906-016-BKE.lbl

Part No SW: 03G 906 016 FE HW: 028 101 212 7

Component: R4 1,9L EDC G000SG 9820

Revision: 12345678 Serial number: AUX6Z0D0463853

Coding: 0000071

Shop #: WSC 21072 146 80742

VCID: 6BD1C39F36A1

2 Faults Found:

18107 - Powertrain Data Bus: Missing Message from Steering Wheel Electronics

P1699 - 000 - -

Freeze Frame:

RPM: 0 /min

Torque: 0.0 Nm

Speed: 0.0 km/h

Load: 0.0 %

Voltage: 11.93 V

Bin. Bits: 11001100

Bin. Bits: 00000000

(no units): 1.0

16618 - Boost Pressure Regulation: Limit Exceeded (Overboost Condition)

P0234 - 000 - - - Intermittent

Freeze Frame:

RPM: 2310 /min

Torque: 278.2 Nm

Speed: 109.0 km/h

Load: 87.8 %

Voltage: 13.76 V

Bin. Bits: 11001000

Absolute Pres.: 2131.8 mbar

Absolute Pres.: 2570.4 mbar

Readiness: 1 1 0 0 0

Address 15: Airbags Labels: 8E0-959-655-94.lbl

Part No SW: 8E0 959 655 G HW: 8E0 959 655 G

Component: Airbag 9.41 H10 3230

Revision: 91H10323 Serial number: 0036M000TM40

Coding: 0033622

Shop #: WSC 06325 000 00000

VCID: 3B7133DF0641

1 Fault Found:

01217 - Side Airbag Igniter; Driver Side (N199)

002 - Lower Limit Exceeded - MIL ON

Freeze Frame:

Fault Status: 11100010

Fault Priority: 1

Fault Frequency: 1

Mileage: 1048575 km

Time Indication: 0

Address 46: Central Conv. Labels: None

Part No: 8E0 959 433 BK

Component: Komfortgerát TA7 2431

Coding: 07024

Shop #: WSC 06325

VCID: 7BF1F3DF46C1

Subsystem 1 - Part No: 8E1959801B

Component: Tőrsteuer.FS BRM 0205

Subsystem 2 - Part No: 8E1959802B

Component: Tőrsteuer.BF BRM 0205

1 Fault Found:

01366 - Opened Due to Crash Signal

35-00 - -

LOGI robiłem pierwszy raz proszę o wyrozumiałość :) Narazie tylko statyczne

Log (0 - 023)

Log (1 - 011)

Log (2 - 007)

Log (3 - 018)

Log (4 - 003,003)

Log (5 - 013)

Log (6 - 001)

Log (7 - 004)

Basic Settings

Log (0 - 011)

Log (1 - 003)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Głownym powodem "rozłączania" turbosprężarki (w Twoim przypadku) jest jej przeładowywanie czyli turbo dmucha zbyt dużo w danym zakresie obrotów silnika niż oczekuje tego w tym czasie sterownik silnika - przykład : wartość zadana ciśnienia doładowania u Ciebie wynosi Absolute Pres.: 2131.8 mbar

a wartość rzeczywista już grubo ponad to czyli Absolute Pres.: 2570.4 mbar w tym samym czasie. Winą tego jest zapiekająca się zmienna geometria turbosprężarki i aby to przeładowanie wyeliminować należy turbo wymontować z silnika, zdemontować z niej muszlę od strony wydechowej (czyli tzw. gorącą) i czyścić kierownice spalin z nagaru a bieżnię wewnątrz muszli gorącej wyszlifować z zadziorów w niej po krawędziach kierownic spalin i wtedy wszysto wróci do normalności. Logi statyczne grupy 011 w trybie Meas. Blocks jak i Basic Settings nie zawsze pokazują przycinanie się kierownic zmiennej geometrii a wręcz (na podstawie własnego doświadczenia przy logowaniu aut kolegów z różnych for) pokazują niedomaganie zmiennej geometrii praktycznie tylko wtedy kiedy stoi już ona definitywnie dęba i nie zmienia się jej położenie w prawidłowym zakresie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na jedynce i dwójce turbo się nie rozłącza nigdy , na trójce przy 4 tys. obrotów, czwórce przy 3,5 tys. na piątce przy około 3 tys. nie jest to reguła ale tak przeważnie się dzieje. Dałeś mi konkretną odpowiedz :) więc turbo idzie na stół. Dzięki :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na jedynce i dwójce turbo się nie rozłącza nigdy , na trójce przy 4 tys. obrotów, czwórce przy 3,5 tys. na piątce przy około 3 tys. nie jest to reguła ale tak przeważnie się dzieje. Dałeś mi konkretną odpowiedz :) więc turbo idzie na stół. Dzięki :)

ba na najniższych biegach jest zbyt mało czasu aby sterownik silnika zareagował trybem awaryjnym. Co innego jeśli przeciągniesz silnik na biegu 3 lub wyższym powyżej 4200 obrotów - wtedy tryb awaryjny murowany czyli tak jak to opisałeś.

Na 99% jestem pewien, że to wina zmiennej geoetrii turbo ale jeśli chcesz się jeszcze upewnić zanim zdemontujesz turbo to zloguj sobie dynamicznie grupy : 003 z 011 i 008 z 010. Piszę o tym tylko dlatego, że rzadko ale czasami bywa przeładowanie tylko z racji tego, że ktoś lub jakiś mechanik poknocił kolejność podpięcia wężyków podciśnienia i na turbo jest podawane stale pełne podciśnienie itp. Czasami przyczyna przeładowania turbo jest tak banalna, że aż płakać się chce jak ktoś wymienia i czyści lub regeneruje turbo a potem okazuje się, że ktoś dał d*py i źle pozakładał wężyki podciśnienia więc upewnij się, że nie ma innych przyczyn, których przykład podałem zanim się zdecydujesz na wymontowanie turbo. Nie chodzi o to, że mam sam wątpliwości co do swojej diagnozy ale życie i przykłady z niego wiele mnie nauczyły a wystarczy tylko aby ktoś kumaty zerknął do komory silnika przed lub po logowaniu i wszystko jest wtedy jasne - ja takiej możliwiści niestety w Twoim przypadku nie mam więc rozważ jeszcze inne problemy bo nie chcę byś mnie potem na forum napiętnował bo okazało się, że np. wężyk idący od N75 do obudowy filtra powietrza był zatkany lub zagięty. Gdybym miał możliwość osobiście Twoje auto zlogować to wtedy biorę pełną odpowiedzialność za ewentualne dodatkowe koszty ale takiej pewności nie mam. Bazuję tylko na własnym doświadczeniu i rachunku prawdopodobieństwa w takich przypadkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wężyki były już sprawdzane przez kolegę z serwisu w Gdańsku , sprawdzał gruszkę wszystko było okey tak na oko. Żaden mechanik jeszcze nie grzebał przy turbo , jak kupiłem samochód to normalnie jeździłem , po 15 tys. km zrobionych nagle turbo raz mi przeładowało , potem coraz częściej no i teraz za każdym razem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

taa była zapieczona , troszkę przeszlifować , wyczyścić , dwie godzinki pracy. Turbo śmiga jak nowe :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...