max0107 Opublikowano 25 Kwietnia 2009 Opublikowano 25 Kwietnia 2009 kolego, nie daj się pseudo fachowcom i zajrzyj tam sam osobiście. ja miałem ten sam objaw czyli działał odwrotnie, potem po jakimś czasie (po zatankowaniu do pełna) przestał działać. wczoraj wyjąłem pływak, przeczyściłem jego ścieżki papierkiem ściernym (1500) i działa !!! fakt że odwrotnie ale już coś pokazuje. problemu odwrotnego wskazania jeszcze nie rozwiązałem. chciałbym dodać jeszcze jedno: mój czujnik jest zupełnie inny jak ten zalecany z passata b5 (widoczny na zdjęciu u kolegi slalarx) ten na zdjęciu jest zespolony widać na stałe tzn. pływak z tym dekielkiem zamykającym zbiornik od góry. tymczasem u mnie dekielek odkręciłem ( z niego wychodziły dwa wężyki i podłączone były gdzieś głębiej), wyciągnąłem na zewnątrz (a raczej podniosłem na tyle aby mieć dostęp do pływaka ) po czym wymacałem swój pływak i odczepiłem go z zaczepu, wyszedł bezproblemowo do góry. pływak (ten na drucie) ze ścieżkami jest osobnym elementem który wciska się w jakieś gniazdo ??? i zaczep blokuje jego usytuowanie w zbiorniku. nie mogłem dojrzeć dokładnie bo miałem pełny zbiornik paliwa i nie miałem przy sobie aparatu aby zrobić fotki trochę zawile to opisałem - sorry , ale jeśli ktoś się z tym spotkał to proszę o radęczy tak jest i u Was??? czy dalej wymiana na czujnik z passata jest realna ? zrobiłem obraz z ETKI : pełny obraz: po tym wnioskuję, że u mnie zamiana na pływak z passata nie wchodzi w grę ???? więc gdzie szukać rozwiązania??? czy dobry elektronik poradzi sobie z ewentualna zamianą rezystancji? zamiana przewodów na pływaku nie pomoże ?
carlos666 Opublikowano 26 Kwietnia 2009 Opublikowano 26 Kwietnia 2009 W przypadku B5 wymienić zegar. Wprzypadku B6 zapnij VAGa i zczytaj błędy oraz numer licznika
mily Opublikowano 26 Kwietnia 2009 Opublikowano 26 Kwietnia 2009 Może coś udało się wyjaśnić w kwestii odwrotnie wskazującego wskaźnika poziomu paliwa ? Mam ten sam problem i też wiem, że z pływakiem i czujnikiem jest wszystko OK. Co można ruszyć w ramach elektryki ? Moim zdaniem każdy kto ma ten problem ma wstawione liczniki od A6. Gdzies było na forum jak to odwrócić. Ja jeszcze nie miałem takiego przypadku jeżeli wszystko było od A4, ale jeżeli nic nie było przekładane to podejrzewam, że gdzieś w układzie elektrycznym jest dioda, powoduje ona przepuszczenie prądu w drugą mańkę i dlatego się tak dzieje (ale to jest tylko moje rozumowanie i mogę się mylić) Jeżeli chodzi o pływak to zostawiłbym go w spokoju bo przeciż podaje jakąś wartość skoro sie wskaźnik przesuwa (ale może ta dioda jest na tej płytce przy pływaku) To takie moje rozumowanie, musiałbym to sprawdzic osobiście co się dzieje miernikiem.
carlos666 Opublikowano 26 Kwietnia 2009 Opublikowano 26 Kwietnia 2009 Wskaźnik paliwa A6 | A4 zb. pusty 70ohm| 280ohm zb. pełny 270ohm| 40 ohm
Jac Opublikowano 2 Maja 2009 Opublikowano 2 Maja 2009 Panowie, problem mamy zidentyfikowany: wskazówka paliwa działa odwrotnie, a po zatankowaniu do pełna wskazówka przestaje działać całkowicie. Przyczyna nie ma nic wspólnego z A6. W moim przypadku prawdopodobną przyczyną jest wymiana licznika z identycznego rocznikiem B6. Teraz poszukajmy rozwiązania. Jedyne połowiczne rozwiązanie, które sam odkryłem to pomysł na odwieszenie wskazówki, gdy wskazówki tylko zero. Otóż po pierwsze trzeba prawdopodobnie wyjeździć paliwo co najmniej do połowy baku i wtedy odkręcić klapkę w bagażniku, tam do pływaka przyłączona jest wtyczka z kablami, trzeba ją wypiąć i włożyć jeszcze raz (ja na wypiętej wtyczce zapaliłem jeszcze 2 razy auto - nie wiem czy to konieczne). Wypięcie wtyczki resetuje wskazówkę paliwa i w efekcie zaczyna znowu działać (z tym, że niestety nadal odwrotnie). Jak naprawić wskazówkę, aby działała w dobrą stronę nadal nie wiem. Pozdr.
carlos666 Opublikowano 2 Maja 2009 Opublikowano 2 Maja 2009 najpierw sprawdź pływak w baku, pewnie sie wiesza lbu jest zasyfiały suwak opornicy.
max0107 Opublikowano 3 Maja 2009 Opublikowano 3 Maja 2009 ewidentnie pływak się wiesza - miałem to samo, wystarczy wyciągnąć bezpiecznik i włożyć z powrotem, nie trzeba rozkręcać przy zbiorniku . Jednak to pomaga tylko na chwilkę, pływak i tak będzie ci się wieszał. Ja wyciągnąłem go na zewnątrz, wyczyściłem styki papierem ściernym i skończyło się wyciąganie bezpiecznika i ("resetowanie") pływaka ale problem odwrotnego wskazania pozostał nadal :( [br]Dopisany: 02 Maj 2009, 11:49_________________________________________________ Licznik od A6 wygląda identycznie ale pobiera odwrotnie wartość rezystancji z czujnika paliwa wyjmij licznik spisz numery i wszystko będzie jasne. 88 311 285 - czy to licznik z A6 ? taki numer spisałem u siebie. po prawej stronie był jeszcze jeden numer G750 669H. nie wiem który właściwy ???
Jac Opublikowano 23 Maja 2009 Opublikowano 23 Maja 2009 Panowie nie wiem czy warto w ogóle dywagować na tematy, na których mało kto się z nas zna, ale które stanowią banał dla elektryków. Pojechałem z tą sprawą do elektryka - naprawa trwała pewnie z pół godziny, zapłaciłem 60 zł i wskaźnik działa bez zarzutu (tzn. z odwrotnie pokazującego, wskazuje normalnie). Jeśli kogoś nadal interesuje przyczyna odwrotnie pokazującego wskaźnika paliwa: licznik jest źle skonfigurowany z czujnikiem paliwa, np. z powodu wcześniejszej wymiany licznika (w moim przypadku licznik został wymieniony z rok młodszego B6 i już wystarczyło to, aby wystąpiła różnica), aby to naprawić trzeba wyciągnąć z baku kosz z całym pływakiem, itp. Więcej szczegółów nie znam. Powodzenia
max0107 Opublikowano 29 Maja 2009 Opublikowano 29 Maja 2009 Kolego JAC - prosimy o więcej informacji PLISSS
piotrsob1 Opublikowano 29 Maja 2009 Opublikowano 29 Maja 2009 Patrząc na oporności które podał kolega Carlos 666 są one bardzo podobne, pozostaje kwestia przełączenia w pływaku połączeń elektrycznych żeby zaczęło śmigać prawidłowo. Podrzućcie jakiś rysunek lub zdjęcia elementu oporowego i jego podłączenia do wtyczki lub gniazdka pływaka to spróbuję Wam pomóc.
carlos666 Opublikowano 30 Maja 2009 Opublikowano 30 Maja 2009 Tylko charakterystyka potencjometru jest nieliniowa. Po takim zabiegu przez dłuższyyyy czas pokazuje więcej niż pół zbiornika, a potem szybko spada do rezerwy.
piotrsob1 Opublikowano 30 Maja 2009 Opublikowano 30 Maja 2009 Tylko charakterystyka potencjometru jest nieliniowa. Po takim zabiegu przez dłuższyyyy czas pokazuje więcej niż pół zbiornika, a potem szybko spada do rezerwy. Jeśli jest nieliniowa to jeżeli w zbiorniku jest odpowiednio dużo miejsca i w zależności od kostrukcji pływaka można spróbować przełożyć dzwignię na drugą stronę (lub skręcić oś dzwigni o 180 stopni tak aby pływak znalazł się po drugiej stronie czujnika)
Jac Opublikowano 4 Czerwca 2009 Opublikowano 4 Czerwca 2009 Kolego JAC - prosimy o więcej informacji PLISSS nie mam niestety więcej informacji - nie znam się na tym Pozdr.
dalen7 Opublikowano 8 Czerwca 2009 Opublikowano 8 Czerwca 2009 a który bezpiecznik odpowiada za czujnik paliwa??
robertw78 Opublikowano 4 Grudnia 2014 Opublikowano 4 Grudnia 2014 Ja w mojej b6 mam to samo,pojechałem do Niemiec po to auto, po pierwszych ogledzinach zobaczyłem ze jest pełny zbiornik poliwa,mówie gość sprzedaje zpo zatankowaniu do pełna,po przyjeżdzie do domu (na lawecie) na jeżdzie testowej dojechałem od domu 2km i auto zgasło,co sie okazało zbiornik był pusty.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się