adam19-1990 Opublikowano 27 Września 2013 Opublikowano 27 Września 2013 Witam, od jakiegoś czasu mam problem z układem chłodzenia, zaczęło się od czujnika temperatury, a mianowicie odpalam samochód zimny rano i od razu na zegarach 120 stopni i ostrzeżenie o wysokiej temp lub niskim poziomie płynu. Oczywiście silnik lodowaty, sprawdziłem poziom płynu chłodzącego (w normie) czyli czujnik temp nawalił, zdarzyło mi się to wiele razy więc zacząłem ignorować te ostrzeżenia. Pewnego dnia ruszam w podróż 1600km... oczywiście sprawdziłem płyny itd i wszystko ok, podczas podróży zignorowałem komunikaty o temperaturze dlatego że wiedziałem że czujnik pokazuje błędne inf. Ale dojechałem do domu po tylu km i otwieram maskę a tam.... zbiornik w którym powinien być płyn chłodzący jest pusty . Teraz mogę się domyślać co się stało, ale pewności nie mam. O to co zrobiłem przy samochodzie i co sie dzieję: - zalałem płynem i odpowietrzyłem - płynu nie ubywa, ale brak ogrzewania - wymieniłem termostat - dlatego że dolny wąż wychodzący z chłodnicy i który prowadzi do silnika jest ciągle zimny (ten wąż który prowadzi do termostatu) i bez zmian, po wielu km jazdy przewód ciągle jest zimny a górny gorący i twardy. - wymontowałem termostat - i szok po przejechaniu 60km dolny przewód nadal chłodny ogrzewania nadal nie ma, odnoszę wrażenie jakby płyn stał w miejscu, bo nawet wąż przy nagrzewnicy jest gorący a drugi zimny... Co o tym myślicie? pozdrawiam
bediks Opublikowano 29 Września 2013 Opublikowano 29 Września 2013 Włóż palucha do otworu po termostacie i sięgnij wirnika pompy wody o ile jeszcze tam jest i zobacz czy dasz rade go obrucic
adam19-1990 Opublikowano 7 Października 2013 Autor Opublikowano 7 Października 2013 Dzięki bediks to była pompa wody, o dziwo mechanik stwierdził że to jeszcze oryginalna, piszę o dziwo bo przebieg 250tys. Na szczęście nic więcej nie ucierpiało i po wymianie pompy, samochodzik jeździ jak należy:) pozdrawiam
bediks Opublikowano 8 Października 2013 Opublikowano 8 Października 2013 No miał Ja właśnie jestem w trakcie wymiany uszczelki bo podczas wymiany jej 2 lata temu h*jowo dokrecona glowica i puściła uszczelka
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się