Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Efektywne ruszanie z kreski przednionapędowym dieslem.


Pretor

Rekomendowane odpowiedzi

Jeśli chodzi o kręcenie diesla to jak już koledzy wspomnieli wszystko zależy od charakterystyki danego silnika. Silniki 1.9 TDI ładnie ciągną do końca obrotów (z dołu ciągnie Nm a górą KM), np. w moim aucie czuć że ładnie ciągnie do 4200 obr (więcej raczej nie kręcę silnika).

uciniak

Co znaczy brak trakcji że zapiszczą opony czy mielisz na 2-gim biegu w miejscu jak wściekły. Ja przy kołach 225/40/18 i momencie ponad 400nm absolutnie nie mam z tym problemu.

Jeśli chodzi o drugi bieg to wygląda to tak, że auto przyśpiesza znacznie wolniej niż rosną obroty, opony ciągle piszczą i dopiero jak się rozpędzi do jakieś prędkości koła łapią trakcję.

remus_kraków

A nity trzymające okładziny cierne na tarczy sprzęgłowej już pewnie są podcięte do połowy. Jak koledze poleci sprzęgło i pewnie przy okazji jeszcze coś to się wyleczy ze "steet racengu".

Jeśli o mnie chodzi to nie ścigam się codziennie z kreski, ale od czasu do czasu zdarza się, więc chciałem się dowiedzieć co robię nie tak by w przyszłości nie robić lipy.

Kierując się Waszymi wskazówkami rano zrobiłem dwie próby trzymając obroty ok 1800. Po puszczeniu sprzęgła oczywiście był uślizg na pierwszym biegu, auto ruszyło i nie próbowałem kręcić jak kiedyś do końca tylko szybko wrzuciłem drugi bieg, silnik jakby trochę przydusiło ale auto ładnie złapało trakcję i zaczęło się fajnie rozpędzać tylko przez chwileczkę zapiszczało i dalej już była trakcja i o dziwo na tym drugim biegu mogłem bez problemu wkręcić silnik do 4000 obr bez problemów z trakcją, później 3, 4 itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na co dzień jeździmy dieslem momentem bo on ładnie przyspiesza z dołu itp.Do (wyścigów)wykorzystujemy i pełny moment i pełną moc która tak czy siak jest w okolicach 4000obr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem dlaczego niektórzy twierdzą że kręcenie do 4 tys. jest złe. Mój afn rżnie równo do 4300 i jakoś specjalnie się tym nie przejmuję. Bardzo fajnie wtedy słychać silnik no ale podstawa to dobry soft i graty.

Pamiętam w zeciorze jak miał 315 Nm przy ~1900, niby fajnie ale na dwójce piszczał i gubił trakcję. Powyżej 3200 już nie jechał tak jak powinien. W afn jest o wiele mocniejszy ciąg powyżej 3 tysiaków. Może to też kwestia wtrysków, moje mają korekcje nie więcej jak 0,15.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie jeśli masz duży moment z dołu moc max bardzo nisko 3400-3600obr. To jest zabawa cały czas rwie gumy ciśnie w fotel i wydaje się najszybszy na świecie.Ale tak niestety nie jest .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...