Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Swap 2.0tdi BRE na 2.0tdi BKD poradzicie


Ma1477

Rekomendowane odpowiedzi

Na plus tego motoru przemawia jego napęd pompy oleju bez wałków i fakt że przez całe życie tego motoru miał smarowanie :) Nie jest to bardzo świeża jednostka bo produkowane były od 2003r ale mój jest z 06.12.05r (data na głowicy) mówi się o pękających głowicach ale z tym borykają się nawet młodsze auta więc pewnie to nie ma reguły. Mój obecny motor jest zapewne też z podobną datą sprawdzę jak go wyjmę. Pompe oleju zamówiłem od avb za 70zł(potrzebny smok z niej) od awx kosztowała 130zł :D I z okazji że sam będę to robił a mam tylko klucz dyna od 27 do 210 to zamówiłem od 5 do 25 specjalnie dla napinacza rozrządu :) Może mechaniory miały zj**.. ten klucz nie wiem. Pompki PD przekładam swoje i tu pytanie czy dawać nowe uszczelniacze i jaki koszt na 4 wtryski? Pozatym panweki jak mogą wyglądać a jak nie ma ktoś przykład bo chciał bym sprawdzić co się nadaje a co nie :) Rolka napinacza w nowym silniku jest z 2010r więc auto ma ponad 120tyś przebiegu pewnie coś koło 200 ale co to dla diesla haha :D Olej pewnie Castrol 5w40 + filtr.

---------- Post dopisany at 12:19 ---------- Poprzedni post napisany at 12:18 ----------

Bez wtrysków motor

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uszczelniacze kup z BOSCHa, cena ok 25-30zł na jeden PD. Jak chcesz panewki na wałki rozrządu, to ja mam z mojego starego silnika, kupiłem nowe i zrobiłem na nich może 15KKM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powód znany czy nie znany jak umnie? Jak będziesz miał chwile to pyknij zdj swoich daj cene i zobaczę co jest umnie bo nawet nie wiem ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

IN progress :P

WP_000276_2.jpg

Pompy oleju BRE i BKD

WP_000277.jpg

---------- Post dopisany 27-10-2013 at 11:52 ---------- Poprzedni post napisany 22-10-2013 at 22:37 ----------

Auto po przeszczepie jeździ. Zauważyłem podczas wymiany parę rzeczy, pierwsza to zapchany smok pompy (plastikowy prostpkątny) po rozebraniu było pełno części z dzwigienek popychaczy aż dziwne że czujnik wykrywał ciśnienie w układzie. Druga sprawa to napinacz rozrządu w starym podczas pracy wskazówka stała w miejscu a w nowym drga i widać że napinacz pracuje. A więc wydaje mi się że przez słabe smarowanie zwiększał się opór na pasku a napinacz który był uszkodzony zamiast niwelować drgania zrywał śrubę :) A co będzie teraz to się okaże. Silnik BKD chodzi lżej, nie musi ciągnąć tych wałków ma mniejsze drgania, na wolnych lekko drga ale bardzo minimalnie :) Całkowity koszt ok 3500zł robota moja :) Robiłem go po pracy od pon do pt w czw odpaliłem :) Silnik bez oleju, wlałem 4L mobil 5w-30 i stan jest akurat :) Do tego rozrząd kpl. płyn do wspomagania, płyn do chłodnicy, smok od awx (100zł) reszta w dobrym stanie więc nie ruszałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...