numen1 Opublikowano 22 Października 2013 Opublikowano 22 Października 2013 Witam, Od jakiegoś czasu mam problemy najprawdopodobniej z ciśnieniem turbiny. Objawowy, auto strasznie dymi na czarno przy obciążeniu czyli jak wciśnie gaz do podłogi od 2 tys /obr. Często auto wchodzi w tryb awaryjny głównie na trasie. Na 25km trasy zatrzymałem sie 2 razy aby ponownie uruchomić silnik. Szarpanie na niskich obrotach głównie 1-2-3 na ok 2 tys/obr. Brak pełnej mocy. Silnik 2.0 TDI, seria 140km, po wymianie turbo było 150km, ponad rok temu zrobiony wirus wraz z nowym turbo (mapa) na niemal 180km. Sprawdzony dolot powietrza do turbiny wszytko ok, wymieniony filtr powietrza. Wywala błedy silnika 1. Miernik masy powietrza ( G70 ) PO101 - 000 niewiarygodny sygnał Ramka zamrożona: zdjęcie pod linkiem ScreenShooter 2. Regulacja ciśnienia doładowania P02990 -000 - Przekroczona granica regulacji Ramka zamrożona: zdjęcie pod linkiem ScreenShooter
Damian00077 Opublikowano 22 Października 2013 Opublikowano 22 Października 2013 A co to jest za turbo?? I jakie jest ciśnienie doladowania obecnie??
numen1 Opublikowano 22 Października 2013 Autor Opublikowano 22 Października 2013 turbo jest seryjne do BLB 140 km. Hm... a nie pokazuje w błędach ciśnienia ?
Gość Roman_A4 Opublikowano 22 Października 2013 Opublikowano 22 Października 2013 przerabiałem ten temat u mnie od 2 tyś spadek mocy do ponownego uruchomienia silnika - diagnoza zacinające się geometria turbiny = wymiana turbiny i spokój
numen1 Opublikowano 23 Października 2013 Autor Opublikowano 23 Października 2013 hm... raczej rzadko sie zdarza iz odcina turbinę. W mieście jest ok. Tylko głównie na trasie, na większych biegach 5-6. Ciśnienie doładowania jest za niskie, i z tąd było podjeżdżanie ze gdzieś jest nie szczelność. Cały dolot był sprawdzony do turbiny.
Gość Roman_A4 Opublikowano 23 Października 2013 Opublikowano 23 Października 2013 tak jak pisałem u mnie w mieście do 2 tyś ok a jak poza miastem przeciągnąłem po obrotach powyżej 2 tys - objaw tak jakby sprzęgło zaczęło się ślizgać obroty rosły powoli a prędkość spadała nie można było przyspieszyć kompletnie. Turbo albo nie doładowywał albo przeładowywało i przechodził tak jakby w tryb awaryjny. Co ciekawe na kompie brak błędów. Sprawdź czy gruszka chodzi sterując geometrią.
numen1 Opublikowano 23 Października 2013 Autor Opublikowano 23 Października 2013 A dymiło tobie na czarno? Teraz jak przyciśnie to dym jak z tira
Gość Roman_A4 Opublikowano 23 Października 2013 Opublikowano 23 Października 2013 może nie jak z tira a chmura była niezła, ale tylko w czasie jazdy na postoju tylko obłok jak depne.
numen1 Opublikowano 23 Października 2013 Autor Opublikowano 23 Października 2013 U mnie takiej sytuacji nie ma jak u ciebie na trasie, auto przyśpiesza nie ma z tym problemu. Na pewno jest mniej mocy bo to czuje.
Gość Roman_A4 Opublikowano 23 Października 2013 Opublikowano 23 Października 2013 sprawdzałeś pompe Vacum ? Nie masz problemu z odpaleniem lub twardniejącym pedałem ?
numen1 Opublikowano 24 Października 2013 Autor Opublikowano 24 Października 2013 Odpala bez problemu, nie wyczułem aby pedał był twardy. Hm... mechanik mi podpowiedział ze może trzeba wyciągnąć turbo i dać do ustawienia geometrii. ?
SlashTheOne Opublikowano 2 Listopada 2013 Opublikowano 2 Listopada 2013 a może egr się zawiesza? ja tak mam.. i po ponownym uruchomieniu silnika jest OK. Objawy takie same jak u Ciebie.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się