Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jak przyspieszyc grzanie sie silnika


marhiw

Rekomendowane odpowiedzi

Ktoś pisał plus 4

from mobile

No tak to jest możliwe bo mamy pewnie histerezę ze jak schodzi poniżej 5 czyli 4 wtedy się załącza a jak przekracza 5 czyli 6 wyedy się wyłącza. Inaczej by komputer głupiał

---------- Post dopisany at 23:04 ---------- Poprzedni post napisany at 23:01 ----------

Nic tu nie jest napisane że szyba ma być załączona

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale klima też nie działa poniżej określonej temperatury. Nagrzewnica się nie włączy w trybie econ i tyle. Osuszanie działa powyżej określonej temperatury, wtedy kiedy działa sprezarka. W trybie econ nie działa sprezarka więc i faktyczne osuszanie nie działa, to tryb ekonomiczny.

from mobile

---------- Post dopisany at 23:11 ---------- Poprzedni post napisany at 23:05 ----------

Czyli wszystko jasne, działa poniżej 5 i sama się nie załączy.

from mobile

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurcze a czy ja gdzieś napisałem że nagrzewnica działa w trybie econ lub off??

Czy ja gdzieś napisałem że sprężarka działa w trybie econ??

W załączonym tekście nie ma słowa o osuszaniu i jestem pewien że jak się włączy szybę to klima działa bez względu na temperaturę (jest to wyjątek bo inaczej nam się klimy przy -15 nie uda załączyć), w momencie jak włączysz szybę AUTO samo się załączy (bez względu czy było na econ czy na auto) bo układ załącza sprężarkę, którą możesz wyłączyć wciskając ponownie econ.

---------- Post dopisany at 23:13 ---------- Poprzedni post napisany at 23:12 ----------

Ogólnie zrobił się misz masz bo w wątkach zostały pomylone pojęcia ogrzewania z osuszaniem szyby.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale to Ty wprowadziłaś termin osuszania szyby. Nagrzewnica się włącza po naciśnięciu przycisku osuszania czyli nawiewu na szybę. A klima nie działa poniżej 5 stopni C. Więc wtedy nie działa osuszanie tylko nagrzewanie.

from mobile

---------- Post dopisany at 23:18 ---------- Poprzedni post napisany at 23:16 ----------

A jeśli nawet masz ponad 5 stopni, warunki wokalne jakiej klima działa i wciśniesz econ to nie włączysz po tym zabiegu osuszania tylko sam nadmuch na przednią szybę, a Ty pisałeś, że nie ma znaczenia czy econ auto czy off

from mobile

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tdi awx i avf chyba wszystkie. Nie włącza się ona automatycznie. W trybie AUTO klikasz przycisk nadmuchu na przednią szybę i działa. Klima musi być w trybie auto, nie może być econ. Wszystko jest w instrukcji auta,-)

Nie no Ty pierwszy poruszyłeś dlatego próbuję to wyprostować.

---------- Post dopisany at 23:24 ---------- Poprzedni post napisany at 23:22 ----------

Kurde byłem sprawdzić i jak załączam na przednią szybę nawiew to bez względu w jakim ustawieniu był klimatronic przełacza mi się na auto i załącza sprężarkę i jestem na 99% pewien że w zimie też załączy. Auto wtedy załącza się z urzędu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale w jakim aucie to sprawdzałeś?

/ ja nic tu nie pisałem o osuszaniu, ja pisałem o tym jak włączyć nagrzewnice

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurcze nie kumam jak może się szybciej nagrzać skoro przez chłodnicę nie przepływa ciecz, to po co ją przysłaniać, no chyba że termostat jest uszkodzony i nie blokuje.

Zimne powietrze silnika nie schłodzi przez kratkę, bo całe powietrze jest kierowane na chłodnicę przez osłony. Inaczej mówiąc powietrze do silnika przez przednią kratkę ledwo co dociera, bo wszystko idzie na chłodnicę która jest wyłączona z obiegu.

Może mnie ktoś olśni w którym momencie się mylę.

W starych autach to zdawało egzamin bo część powietrza dostawała się na silnik, no i termostaty w polonezach czy żukach też nie koniecznie blokowały cały przepływ.

---------- Post dopisany at 22:38 ---------- Poprzedni post napisany at 22:30 ----------

Teraz druga rzecz, świece o których mowa podgrzewają płyn chłodniczy i tutaj nie ma wątpliwości, ale nagrzewnica elektryczna raczej nie podgrzewa płynu.

Czyli rozwiązanie ze świecami szybciej rozgrzewa silnika, ale żeby w środku było ciepło trzeba odczekać swoje, w przypadku nagrzewnicy elektrycznej nie ma związku z nagrzewaniem silnika tylko środka (tak jak byśmy farelkę włożyli do auta), więc nie ma związku z silnikiem, on i tak się będzie nagrzewał w swoim tępie. No chyba że mowa o jakiejś innej nagrzewnicy elektrycznej ale nie wyobrażam sobie jak by miało być to połączone z cieczą.

To co powyżej jest standardem w naszych autach.

Dodatkowo w niektórych krajach montuje się grzałki i nagrzewnice 230V AC, ale nigdy nie były one dostępne w salonach jako standardowe wyposażenie. Jest to modyfikacja wymyślona na potrzeby głównie skandynawskie. Nie widziałem modyfikacji na 12V, myślę że jak by sobie pochodziło tak 1000W przez noc na 12V to byśmy musieli się rozgrzać sami pchając auto.

---------- Post dopisany at 22:43 ---------- Poprzedni post napisany at 22:38 ----------

dokładnie-musi być odpowiednio zimno, ale ja nie patrzałem w instrukcje i u mnie na 100 działa mimo, iz mam sprężarke włączoną i nawiewy manualne na - kilka sekund po odpaleniu leci cieplutkie powietrze przy minusowych temperaturach, niemożliwe żeby to było z silnika a poza tym cyka przekaźnik.

To nie sprężarka się załącza tylko nagrzewnice (chyba), po co Ci klima w zimie, ona Cie nie ogrzeje. Kiedyś to rozszyfrowywałem w A6 C5 i z tego co pamiętam nagrzewnice są za panelem klimatronika (bo są dwie, lub jedna z dwoma mocami grzania, nie wyciągałem tego tylko sprawdzałem czy działa i były dwa stopnie)

no i własnie chodzi mi, że załacza sie ta nagrzewnica elektryczna, przecież nie pisałem nic o sprężarce. ja nie właczam tryby econ by mieć sucho w zime w środku i ogólnie czytałem, że sprężarka powinna pracować przynajmniej co co jakis czas w zime, żeby miała smarowanie bo poźniej w lato można się zdziwić i wiem, że sprężarka nie działa w minusowych temperaturach. Mam te A4 5 lat i zawsze tak działało to ogrzewanie, że nie musiałem nic wyłaczać (nie wiem może ktos to jakoś przekodował- u mnie po prostu tak jest) tak samo lusterka automatycznie grzeją coś poniżęj zera

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I dobrze robisz tak ma być, klimy ogólnie najlepiej nie wyłączać, ale klima nie działa z "urzedu" w określonej temperaturze w a4 b6 chyba poniżej 5. Jeśli nie dajesz na econ i dajesz nawiew na szyby to jest normalne, że nagrzewnica Ci się załączy o ile jest poniżej 5 stopni, jesli włącza Ci sie powyżej to znaczy, ze coś jest nie tak, np jakiś czujnik temp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aha i wracajac do tematu przysłoniecia chłodnicy, to przecież ona jest jak sito, z drugiej strony masz wentylatory które ciągna przez nią powietrze, wiec skoro chłodnica jest zimna to wisko ciągnie zimne powietrze przez chłodnice na silnik i tym sposobem troszkę cieżej mu sie zagrzać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale zanim silnik osiągnie temperaturę roboczą to obieg jest zamknięty czyli woda nie idzie na chłodnice. Obieg sie otwiera chyba w okolicy 84 st, zalezy od termostatu. Więc przysłona pomoże mu utrzymać tą temperaturę po osiągnięciu roboczej a raczej nie pomoże w osiągnięciu wyższej temperatury zimnego silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurcze a u mnie lusterka działają cały czas (co mnie wkurza bo się boję że się spalą). Może sterowanie jest zależne na jaki rynek wychodziło auto?? Nie chce mi się już grzebać i szukać kodowania, ale to ma jakiś sens, że kodowanie klimatronika i jego działanie było zależne od kraju na który było przygotowane.

---------- Post dopisany at 23:39 ---------- Poprzedni post napisany at 23:36 ----------

Ale zanim silnik osiągnie temperaturę roboczą to obieg jest zamknięty czyli woda nie idzie na chłodnice. Obieg sie otwiera chyba w okolicy 84 st, zalezy od termostatu. Więc przysłona pomoże mu utrzymać tą temperaturę po osiągnięciu roboczej a raczej nie pomoże w osiągnięciu wyższej temperatury zimnego silnika.

Też mi się tak wydaje że jest bez sens, no chyba że podczas jazdy na rozgrzanym komuś spada temperatura to wtedy to ma jakiś sens, ale ja u siebie nawet przy -25 nie zauważyłem żeby temp spadła, cały czas mam 90.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I dobrze robisz tak ma być, klimy ogólnie najlepiej nie wyłączać, ale klima nie działa z "urzedu" w określonej temperaturze w a4 b6 chyba poniżej 5. Jeśli nie dajesz na econ i dajesz nawiew na szyby to jest normalne, że nagrzewnica Ci się załączy o ile jest poniżej 5 stopni, jesli włącza Ci sie powyżej to znaczy, ze coś jest nie tak, np jakiś czujnik temp

no i włąsnie o to mi chodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

być może na skandynawię jest coś inaczej ale lusterka bez grzania tylnej szyby tak czy siak nie powinny działać

---------- Post dopisany at 23:41 ---------- Poprzedni post napisany at 23:39 ----------

I dobrze robisz tak ma być, klimy ogólnie najlepiej nie wyłączać, ale klima nie działa z "urzedu" w określonej temperaturze w a4 b6 chyba poniżej 5. Jeśli nie dajesz na econ i dajesz nawiew na szyby to jest normalne, że nagrzewnica Ci się załączy o ile jest poniżej 5 stopni, jesli włącza Ci sie powyżej to znaczy, ze coś jest nie tak, np jakiś czujnik temp

no i włąsnie o to mi chodzi.

Ale jaką masz pewność, ze ta nagrzewnica faktycznie Ci się włącza? po czym to wnioskujesz?

---------- Post dopisany at 23:42 ---------- Poprzedni post napisany at 23:41 ----------

Kurcze a u mnie lusterka działają cały czas (co mnie wkurza bo się boję że się spalą). Może sterowanie jest zależne na jaki rynek wychodziło auto?? Nie chce mi się już grzebać i szukać kodowania, ale to ma jakiś sens, że kodowanie klimatronika i jego działanie było zależne od kraju na który było przygotowane.

---------- Post dopisany at 23:39 ---------- Poprzedni post napisany at 23:36 ----------

Ale zanim silnik osiągnie temperaturę roboczą to obieg jest zamknięty czyli woda nie idzie na chłodnice. Obieg sie otwiera chyba w okolicy 84 st, zalezy od termostatu. Więc przysłona pomoże mu utrzymać tą temperaturę po osiągnięciu roboczej a raczej nie pomoże w osiągnięciu wyższej temperatury zimnego silnika.

Też mi się tak wydaje że jest bez sens, no chyba że podczas jazdy na rozgrzanym komuś spada temperatura to wtedy to ma jakiś sens, ale ja u siebie nawet przy -25 nie zauważyłem żeby temp spadła, cały czas mam 90.

No to tylko się cieszyć :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurcze a u mnie lusterka działają cały czas (co mnie wkurza bo się boję że się spalą). Może sterowanie jest zależne na jaki rynek wychodziło auto?? Nie chce mi się już grzebać i szukać kodowania, ale to ma jakiś sens, że kodowanie klimatronika i jego działanie było zależne od kraju na który było przygotowane.

---------- Post dopisany at 23:39 ---------- Poprzedni post napisany at 23:36 ----------

Ale zanim silnik osiągnie temperaturę roboczą to obieg jest zamknięty czyli woda nie idzie na chłodnice. Obieg sie otwiera chyba w okolicy 84 st, zalezy od termostatu. Więc przysłona pomoże mu utrzymać tą temperaturę po osiągnięciu roboczej a raczej nie pomoże w osiągnięciu wyższej temperatury zimnego silnika.

Też mi się tak wydaje że jest bez sens, no chyba że podczas jazdy na rozgrzanym komuś spada temperatura to wtedy to ma jakiś sens, ale ja u siebie nawet przy -25 nie zauważyłem żeby temp spadła, cały czas mam 90.

ogólnie nam zwolennikom przysłoniecia chodzi o to żeby samochód troche szybciej sie dogrzał a nie utrzymywanie temperatury choc to też ważne. tak jak napisałem- wpuscic jak najmniej zimnego powietrza bezpośrednio na silnik, ale każdy może mieć swoje zdanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przysłona napewno też pomoże jak ktoś ma zimą częste przerwy w jeździe, np godzine jedzie godzine stoi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oj to cała historia, najpierw dowiedziałem się że są świece których u mnie nie ma i zacząłem drążyć temat. Później dowiedziałem się że jest ta nagrzewnica i spędziłem tydzień próbując ją uruchomić, co w lecie wymaga sporych kombinacji. Stąd znam układ sterowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

być może na skandynawię jest coś inaczej ale lusterka bez grzania tylnej szyby tak czy siak nie powinny działać

---------- Post dopisany at 23:41 ---------- Poprzedni post napisany at 23:39 ----------

I dobrze robisz tak ma być, klimy ogólnie najlepiej nie wyłączać, ale klima nie działa z "urzedu" w określonej temperaturze w a4 b6 chyba poniżej 5. Jeśli nie dajesz na econ i dajesz nawiew na szyby to jest normalne, że nagrzewnica Ci się załączy o ile jest poniżej 5 stopni, jesli włącza Ci sie powyżej to znaczy, ze coś jest nie tak, np jakiś czujnik temp

no i włąsnie o to mi chodzi.

Ale jaką masz pewność, ze ta nagrzewnica faktycznie Ci się włącza? po czym to wnioskujesz?

W zeszłym roku jeszcze grzała:) więc w tym przy mrozach chyba tez bedzie, a wnioskuje to po tym, że jak zapale zimnego klekota to wystarczy, że minie kilka, kikadziesiat sekund słychać przekaźnik(nawet oświetlenie w podsufitce lekko mrugnie) i z nawiewów leci cieple powietrze. gdy temperatura zewnętrzna jest wiecej na plusie powiedzmy 8 to wtedy z nawiewów nie leci tak szybko ciepłe powietrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pamiętam czasy jak tak myślałem.

A teraz na krótkie jazdy po mieście przedszkole szkoła praca mam zasloniety cały przód i cieplej jest szybciej.

Tym co myślą logicznie w tym przypadku szczęścia zdrowia życzę. ;-)

Sony Xperia Tapatalk 4 Pro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

/wieczor Zrozumiałem, że grzeje Ci jak masz powyżej 5 st na zegarze.

Ogólnie ja nie odradzam nikomu tego patentu , wiadomo nie ma jak eberspacher :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mi łapie nie cale 90 jak jestem juz na miejscu. 10 km dojezdzam.

ale wolałbym zeby juz wczesniej sie grzał.

Powinien osiągnąć 90C wcześniej. Mam do pracy równe 10km i gdy na zewnątrz jest powiedzmy +5 to przy wyłączonym ogrzewaniu/klimie lub włączonym na 18C i siłę nadmuchu I lub II 90C osiąga w połowie drogi. Przy tak krótkim dystansie i spokojnej jeździe zasłonięcie chłodnicy nie spowoduje przegrzania silnika i spowoduje szybsze osiągnięcie odpowoedniej temperatury. Było już sporo tematów o tym :)

http://a4-klub.pl/uklad-elektryczny-16/all-b6-elektryczna-nagrzewnica-99896/

Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...