Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jak przyspieszyc grzanie sie silnika


marhiw

Rekomendowane odpowiedzi

To już pisałem wcześniej, że musi być auto i znaczek szyby, żeby załączyć nagrzewnice. Ale prawdopodobnie nagrzewnica sama poniżej jakiejś temperatury się włącza choć ja tego nie zauważyłem, trzeba by to zmierzyć miernikiem.

from mobile

Właśnie nie jeszcze raz

Nagrzewnica się włączy gdy:

- musi być poniżej 5 lub -5

- właczone auto

sprężarka wtedy nie działa,

Żeby odparować szyby wciskasz szybę i wtedy włącza się tylko klima (auto czy econ nie ma znaczenia) nagrzewnica wtedy nie działa

Tak wynika z moich obserwacji i wiedzy

To słabo obserwujesz i wprowadzasz innych w błąd.

Kurcze nie kumam jak może się szybciej nagrzać skoro przez chłodnicę nie przepływa ciecz, to po co ją przysłaniać, no chyba że termostat jest uszkodzony i nie blokuje.

Zimne powietrze silnika nie schłodzi przez kratkę, bo całe powietrze jest kierowane na chłodnicę przez osłony. Inaczej mówiąc powietrze do silnika przez przednią kratkę ledwo co dociera, bo wszystko idzie na chłodnicę która jest wyłączona z obiegu.

Może mnie ktoś olśni w którym momencie się mylę.

W starych autach to zdawało egzamin bo część powietrza dostawała się na silnik, no i termostaty w polonezach czy żukach też nie koniecznie blokowały cały przepływ.

---------- Post dopisany at 22:38 ---------- Poprzedni post napisany at 22:30 ----------

Teraz druga rzecz, świece o których mowa podgrzewają płyn chłodniczy i tutaj nie ma wątpliwości, ale nagrzewnica elektryczna raczej nie podgrzewa płynu.

Czyli rozwiązanie ze świecami szybciej rozgrzewa silnika, ale żeby w środku było ciepło trzeba odczekać swoje, w przypadku nagrzewnicy elektrycznej nie ma związku z nagrzewaniem silnika tylko środka (tak jak byśmy farelkę włożyli do auta), więc nie ma związku z silnikiem, on i tak się będzie nagrzewał w swoim tępie. No chyba że mowa o jakiejś innej nagrzewnicy elektrycznej ale nie wyobrażam sobie jak by miało być to połączone z cieczą.

To co powyżej jest standardem w naszych autach.

Dodatkowo w niektórych krajach montuje się grzałki i nagrzewnice 230V AC, ale nigdy nie były one dostępne w salonach jako standardowe wyposażenie. Jest to modyfikacja wymyślona na potrzeby głównie skandynawskie. Nie widziałem modyfikacji na 12V, myślę że jak by sobie pochodziło tak 1000W przez noc na 12V to byśmy musieli się rozgrzać sami pchając auto.

---------- Post dopisany at 22:43 ---------- Poprzedni post napisany at 22:38 ----------

dokładnie-musi być odpowiednio zimno, ale ja nie patrzałem w instrukcje i u mnie na 100 działa mimo, iz mam sprężarke włączoną i nawiewy manualne na - kilka sekund po odpaleniu leci cieplutkie powietrze przy minusowych temperaturach, niemożliwe żeby to było z silnika a poza tym cyka przekaźnik.

To nie sprężarka się załącza tylko nagrzewnice (chyba), po co Ci klima w zimie, ona Cie nie ogrzeje. Kiedyś to rozszyfrowywałem w A6 C5 i z tego co pamiętam nagrzewnice są za panelem klimatronika (bo są dwie, lub jedna z dwoma mocami grzania, nie wyciągałem tego tylko sprawdzałem czy działa i były dwa stopnie)

no i własnie chodzi mi, że załacza sie ta nagrzewnica elektryczna, przecież nie pisałem nic o sprężarce. ja nie właczam tryby econ by mieć sucho w zime w środku i ogólnie czytałem, że sprężarka powinna pracować przynajmniej co co jakis czas w zime, żeby miała smarowanie bo poźniej w lato można się zdziwić i wiem, że sprężarka nie działa w minusowych temperaturach. Mam te A4 5 lat i zawsze tak działało to ogrzewanie, że nie musiałem nic wyłaczać (nie wiem może ktos to jakoś przekodował- u mnie po prostu tak jest) tak samo lusterka automatycznie grzeją coś poniżęj zera

Wszystko jest napisane w instrukcji obsługi a na forum jeszcze bardziej szczegółowo.

Gdy temp na zew jest poniżej +5 i temp silnika poniżej 70 to wtedy można włączyć dodatkową nagrzewnice. Włącza się ją tylko przyciskiem ECON tzn jak jest włączony (świeci sie dioda) to nie działa nagrzewnica, jak sie wyłączy ECON (dioda nie świeci) to wtedy działa. Bardzo łatwo to sprawdzić odpalając auto w odpowiednich warunkach temp z nawiewem manual (na szybe lub/i kratki lub/i nogi) i ECON włączony. Po kilku sekundach od odpalenia wyłączamy ECON i po chwili słychać przekaźnik od nagrzewnicy i przygasa lekko oświetlenie ponieważ to ustrojstwo pobiera dużo prądu.

I dodam jeszcze że to pomaga w nagrzewaniu się silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No toż ba takie obciążenie prądowe musi wymusić opór i przyspieszone grzanie silnika.

Sony Xperia Tapatalk 4 Pro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może pora zabudować coś takiego jak webasto. Ja to coś posiadam w swoim autku i jestem mega zadowolony. Gdy temperatura spadnie do 7 ztopni włacza się automatycznie gdy odpalę silnik ( dogrzewa go) ale można też z pilota odpalić, lub zaprogramować godziny o której ma zacząć grzanie. Pomyśl o tym rozwiązaniu. Jeden z kolegów pokazał jak to zrobić ( jak samemu zabudować webasto)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

YOGI3000

Dlaczego mówisz że wprowadzam ludzi w błąd skoro napisałeś to samo co ja?? Którego zdania dotyczy Twoja wypowiedź na temat słabej obserwacji??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

YOGI3000

Dlaczego mówisz że wprowadzam ludzi w błąd skoro napisałeś to samo co ja?? Którego zdania dotyczy Twoja wypowiedź na temat słabej obserwacji??

To już pisałem wcześniej, że musi być auto i znaczek szyby, żeby załączyć nagrzewnice. Ale prawdopodobnie nagrzewnica sama poniżej jakiejś temperatury się włącza choć ja tego nie zauważyłem, trzeba by to zmierzyć miernikiem.

from mobile

Właśnie nie jeszcze raz

Nagrzewnica się włączy gdy:

- musi być poniżej 5 lub -5

- właczone auto

sprężarka wtedy nie działa,

Żeby odparować szyby wciskasz szybę i wtedy włącza się tylko klima (auto czy econ nie ma znaczenia) nagrzewnica wtedy nie działa

Tak wynika z moich obserwacji i wiedzy

A z moich obserwacji wynika że musi być poniżej +5 i nie musi być AUTO tylko wyłączone ECON.

To jednak nie to samo :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ale jak włączysz auto to Econ się wyłaczy więc siłą rzeczy wychodzi na to samo. Dobra pomijając tą drobną nieścisłość co się w zimie załączy jak wciśniemy przycisk szyby?? Sprężarka klimy czy nagrzewnica??

---------- Post dopisany at 18:00 ---------- Poprzedni post napisany at 17:56 ----------

A i jakim cudem załączenia nagrzewnicy pomaga w rozgrzaniu silnika skoro nagrzewnica umieszczona jest w korytach powietrza i nie ma związku z układem chłodzenia silnika. No chyba że mimowolnie ciepłe powietrze ogrzewa przez przypadek nagrzewnicę normalną a ta oddaje ciepło do układu chłodzenia ale nie sądzę żeby ta maleńka nagrzewnica elektryczna była w stanie oddać ciepło na drugą skoro wszystko idzie w kratki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nagrzewnica niema wpływu na temp silnika. Ogrzewa tylko środek.

Dziękuję :)

A co z osuszaniem szyb, co pracuje klima czy nagrzewnica??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poietrze osusza klimatyzacja, ale ogrzanie tego powietrza też nie zaszkodzi. Nie znam dokładnie mechanizmu jak to rozwiązali

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem załącza się klima a nagrzewnica nie. Nawet jak jest silnik rozgrzany leci ciepłe powietrze ale klima też pompuje (jednocześnie ciepłe i zimne). Nagrzewnica elektryczna nie złączy się podczas osuszania przynajmniej u mnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o nagrzewnice to wydaje mi sie że ma wpływ na temp silnika, ponieważ:

- gdy grzeje to ciepło do środka jest brane z niej więc nie wychładza nagrzewnicy z płynem

- elektryczna jest obok tej z płynem więc dzięki temu nagrzewa się też ta z płynem

Tak mi się wydaje, bynajmniej u mnie przy włączonej szybciej wstaje wskazówka od temp silnika. Jeśli chodzi o osuszanie szyby poprzez ten magiczny przycisk i klimę to nie używam, ponieważ po wyłączeniu szybciej znowu parują niż odparowały.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi też sie tak wydaje, bo to nie jest farelka tylko podgrzewacz płynu chłodzącego, nie jest on tak wydajny jak webasto ale jednak. Co do tego osuszania i pracy kompresora z tego co się rozglądałem to różnie bywa, zależy od rocznika i czujnika, producenci klimy doszli do wniosku, że powietrze w zimie i tak jest suche więc klima nie jest potrzebna aby osuszać już suche powietrze. W niektórych autach włącza sę kompresor i na minusie w innych nie poniżej 3-5 st C+

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi też sie tak wydaje, bo to nie jest farelka tylko podgrzewacz płynu chłodzącego, nie jest on tak wydajny jak webasto ale jednak. Co do tego osuszania i pracy kompresora z tego co się rozglądałem to różnie bywa, zależy od rocznika i czujnika, producenci klimy doszli do wniosku, że powietrze w zimie i tak jest suche więc klima nie jest potrzebna aby osuszać już suche powietrze. W niektórych autach włącza sę kompresor i na minusie w innych nie poniżej 3-5 st C+

Niema takiej opcji. Ta nagrzewnica niema nic spólnego z płynem, ona jest poprostu obok nagrzewnicy standardowej z płynem.

- gdy grzeje to ciepło do środka jest brane z niej więc nie wychładza nagrzewnicy z płynem

Przez jedna i drugą przechodzi powietrze wiec tak czy tak to te standardową też wychładza. Ta nagrzewnica elektryczna grzeje wnetrze i nic wiecej. O nagrzewaniu płynu można zapomnieć chyba że ma się webasto lub innego rodzaju grzałki na 220V

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajnie byłoby zobaczyć bebechy takiego dogrzewacza.

Skoro ta nagrzewnica elektryczna nie ma wpływu na płyn chłodzący, to jak wyjaśnić taką kwestie :

Mam dwa dziesle jeden to awx drugi 1z, drugi naturalnie nie ma dogrzewacza, zanim silnik złapie temperaturę roboczą mijają wieki przy minusowych temperaturach. Awx ma podgrzewacz, włączam go, po chwili ducha ciepło, po około 1km, po tym czasie wyłączam elektryczną nagrzewnice a ciepło dalej idzie z wlotów, czyli co? Nagrzewnica działa niezależnie od przycisku szyb, Climatronic daje sygnał na minusie?

Oba silniki zbliżone konstrukcyjnie, nie ma mowy o tym, że to placebo, bo w Awx zanim dojade do celu to mogę zdjąć czapkę, beret itd a w golfie nie ma szans. No i oczywiście golfa bardziej butuje, awxa nie przeciagam ponad 2k obrotów.

A co do tych grzalek to już wiemy, że są i na 12v

from mobile

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W 1z masz coś spier... W 1Z masz czysty płyn czy brudny, może Ci się zapowierza?? Nie ma opcji żeby przy butowania dwóch podobnych diesli jeden się nagrzewał szybciej a drugi nie. A AWX może ty masz webasto albo inny układ, sam napisałeś warunki załaczenia nagrzewnicy, czy widzisz tam napisane że jak włączysz na szyby to nagrzewnica jest właczona a jak wyłaczysz to ona się wyłącza??

Jakie grzałki na 12V o czym Ty teraz piszesz bo ja już się pogubiłem, nie ma żadnej grzałki jest nagrzewnica. Ja nie kojarzę żadnego ogrzewania w postaci grzałek na 12V, co ta grzałka ma Ci podgrzewać?? Płyn chłodniczy podgrzewają świece i faktycznie są na 12V?? Co chciałbyś żeby jeszcze Ci jeszcze te grzałki podgrzewały??

Są jeszcze grzałki do misek olejowych i wykorzystywane głównie w skandynawii ale to jest układ na 230V.

Zobacz masz 12V maksymalne zabezpieczenie w aucie (normalne) to jest ok 10 do 15A, co daje Ci zaledwie 180W, co Ty chcesz taką grzałeczką sobie ogrzać?? Dlatego układy stosowane w skandynawii są na 230V i w każdym miejscu na parkingach, itd masz podłaczenia do gniazd. W standardzie nie stosowane

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12v grzałka, podłączania tak samo jak grzałki 220v, grzeje płyn chłodniczy. Popatrz sobie kilka postów wyżej to zobaczysz. Nawet ktoś mi wysyłał linka do tego ustrojstwa. 1z mam sprawny, diesel się długo dogrzewa nie bedziesz mi wciskal, że to nienormalne.

from mobile

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie napisałem że się krótko nagrzewa, tylko napisałem że jak masz dwa 1,9 TDI to rozgrzanie jednego czy drugiego nie powinno być wyraźnie dłuższe. Ja miałem AFF a mam teraz AJM i AFN. AJM i AFN nagrzewają się tak samo czy z nagrzewnicą czy nie, a AFF rozgrzewał się po 20-30km, ale uszkodzony był układ cały czas słyszałem że jest zapowietrzony i coś było nie tak. AFN jeżdżę ok 2km do pracy (10 min) i jeżdżę na ECON bo szkoda mi akumulatora. Przy 5 stopni tak jak teraz mam już 60-70 stopni na blacie, a ciepło zaczyna lecieć od ok 50 stopni.

Już mi się nie chce odpisywać w tych postach, wszystko co miałem do napisania już zostało napisane, niech inny sobie to weryfikują.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...