Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Gwizd turbo przy zejściu z obrotów.


Cardozo

Rekomendowane odpowiedzi

Koledzy, moje turbo gwiżdże zarówno przy wchodzeniu na obroty jak i przy schodzeniu z nich. Gwizd pojawia się od razu przy ruszaniu i cały czas go słychać. Dodam że auto ma wyciętego DPF'a a posiadam je raptem od 3 miesięcy. Dzisiaj rano byłem w firmie która specjalizuje się w regeneracji turbin i gość stwierdził że trzeba je koniecznie wyjąć i sprawdzić bo ten gwizd nie jest normalny. Z kolei przeglądajac forum część mówi że jak gwiżdże to jest ok. To w końcu jak jest? Bo nie uśmiecha mi się wywalać kaski tylko po to zeby stwierdzić że w sumie to nie było takiej potrzeby.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc tak,

czy przed wycięciem też słyszałeś, że gwiżdże czy nie?

Po wycięciu DPF/Katalizatora gwizd turbiny będzie bardziej słyszalny gdyż DPF/Kat trochę tłumi głośność wydechu.

Faktycznie głośny słyszaly gwizd turbo jest czasami, choć nie zawsze objawem, że coś nie tak się z turbo dzieje... Ale tak można wróżyć z fusów-:vaglogi: to powie Ci każdy i bez tego ciężko wystawić diagnozę.

Ale wyjęcie turbo i sprawdzenie nie jest drogie a na pewno dużo powie Ci o jego kondycji- lepiej za to parę groszy zapłacić i być pewnym, że jest wszystko ok niż potem za regenerację turbiny :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto kupiłem z wyciętym filtrem, po zapięciu vaga parametry pracy turbo są w normie. Pytanie kolejne to jeżeli już je wyjmę to czy warto jest robić jakieś prace przy nim typu wyważanie itp.?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jakie jest normalne spalanie oleju w tym silniku na 1000 km? Słyszałem coś o 0.6 litra. Prawda to? Ładuje ok, natomiast nie wiem po czym poznać czy zabiera olej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2.0 TDI No fakt faktem ten silnik wpyla olej, ja dolewam 1 litr na 10 tyś km

---------- Post dopisany at 12:58 ---------- Poprzedni post napisany at 12:57 ----------

No jak to po czym poznać, że zapala Ci się kontrolka o niskim poziomie oleju co jakiś czas oraz po stanie na bagnecie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takich rzeczy mi nie musisz mówić jak się sprawdza stan oleju. Chodziło mi tylko o to jak poznać że turbo bierze oleju więcej niż powinno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gwizd przy wchodzeniu na obroty moze byc od uszczerbienia wirnika (gwizd nie jest normalny*) - mozesz zapisac sie na jazde probna w salonie np "skoda ocatavia" i zobaczysz ze nic nie gwizdze)

szelest przy schodzeniu z obrotow takich przy przygazowkach albo np w czasei jazdy wrzucenie na luz przy obrotach to poszukaj sobie na youtubie "turbo surge" (czy jakos tak) - to jest efekt (albo/i?)

- uwalonego sterowania T (przycinanie sie kierownic?) - turbo laduje ciagle jeszcze chwile mimo ze ty juz gaz cofnales

- zlej regulacji sztangi

- klopotow z EGRem

- kombinowanego dolotu albo wydechu (np wyciecie dpfu)/np w dolocie masz w a4b7 140ps z jednej strony ICka a z drugiej strony "tłumik" by wlasnie pewnie niwelowac te odglosy)

(to niby cos takiego, ze rozpedzone turbo laduje, silnik juz nie przyjmuje powietrza i fala czy cosik takiego wraca i uderza o lopatki??? - jakies takie kiedys wytlumaczenie doczytalem)

Pozdrawiam,

Przemek

P.S.

zakladam, ze to swist powietrza a nie ocierania sie wirnika

*)albo jak wolisz: jest normalny tak jak bol plecow u starszych ludzi...czyli nic sie z tym nie robi bo da sie z tym zyc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wielkie, w przyszłym tygodniu wyjme turbo to zrobie zdjęcia i wrzuce na forum żeby wszyscy się bliżej zapoznali z problemem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdź luzy na wirniku, czy sztanga płynnie chodzi, czy nie masz gdzieś wżerów na muszli turbo, albo uszczerbionyc łopatek i będziesz mieć jasność co do kondycji turbo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak koljegi mówią zobacz czy wszystko gra z lopatkami ' ja mialem uszdzone turbo to zaczelo sie od delikatnego gwizdu a potem powoli coraz glosniej i death , po wyjeciu okazalo sie ze to uszkodzony wirnik.Fakt jest taki ze dobre turbo nie ma prawa gwizdac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie tak wygląda turbo po wyjęciu:

DSC_0902.jpg

DSC_0903.jpg

Okazało sie iż wałek turbo jest skrzywiny i ma bicie. Poszła do regenaracji.

---------- Post dopisany at 15:24 ---------- Poprzedni post napisany at 15:23 ----------

Aha oprócz tego miała przycinającą się geometrię czy jakoś tak :)

---------- Post dopisany 20-11-2013 at 15:48 ---------- Poprzedni post napisany 19-11-2013 at 15:24 ----------

No i miało być tak pięknie a okazało się że wszstko w srodku jest pokrzywione i bedzie mnie to kosztowac 1500. Jakiś lamus grzebał przy tym turbo i oczywiście zrobił to źle bo tuleja sie urwała u szkodziła wałek, na szczęście nic nie zostało zassane do silnika. Nic tylko pić...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...