Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AKN] Prośba do szanownych kolegów o analizę logów


inzyniero

Rekomendowane odpowiedzi

Witam szanownych kolegów!!!

Po przeszło pół roku od kupna mojej Audi A4 Avant 2,5 TDI 150 KM (AKN) zabrałem się za zrobienie logów.

Generalnie wrażenia z jazdy są OK, ale czuję jakby delikatny spadek mocy (jak wiadomo człowiek do dobrego szybko się przyzwyczaja i nie wiem czy ja już się przyzwyczaiłem do tej mocy czy coś jednak zaczyna boleć "niunię" :naughty:)

Profilaktycznie proszę o analizę logów. Sorki za ewentualne błędy, ale pierwszy raz "loguję" :rolleyes:

Dodam, że tydzień temu czyściłem przepływomierz i EGR...

Grupa 000BS

c3ef70c4bcca24bbm.jpg

Grupa 003BS

bfe6ba4cca00dcd3m.jpg

Grupa 004BS

c969f79e502fd28dm.jpg

Grupa 011BS

3f14613c465619ffm.jpg

Grupa statyczna 000

31928791aa21fff2m.jpg

Grupa statyczna 001

7ddc868b9af6eb2em.jpg

Grupa statyczna 003

262a8313391507c1m.jpg

Grupa statyczna 004

4861cb38bc98e551m.jpg

Grupa statyczna 007

e50b197b3394ba44m.jpg

Grupa statyczna 013 i 014

aeb659d5d97123afm.jpg

Grupa statyczna 018

86473b58a2d13082m.jpg

Grupa 000 dynamiczna

da3ead1184a881acm.jpg

Grupy 001, 003, 004 dynamiczne

15c55fa1847a1063m.jpg

Grupy 008, 010, 011 dynamiczne

e11fddc467fb8f8em.jpg

Z góry dzięki za pomoc...[br]Dopisany: 08 Sierpień 2008, 21:53 _________________________________________________... i co nikt nie zerknie i nic nie powie??? :([br]Dopisany: 11 Sierpień 2008, 15:27 _________________________________________________Dzięki Panowie za pomoc, oczy mnie bolą od czytania Waszych opinii o zamieszczonych logach. Kiedyś myślałem, że można tu uzyskać pomoc.......

ale jak głosi mądre porzekadło: "umiesz liczyć, licz na siebie"

Pozdrawiam

warnwarn.gifBrak kultury (temat o logach)

Brak uzupelnionego profilu

Nastepny wybryk to BAN

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, ja się za bardzo nie znam. Ale może znajdziesz odpowiedź w moim wątku?. Tam jest analiza moich logów, jakie miałem wrażenia z jazdy, co poprawiłem, co było źle. Poprzez wymiany, czyszczenia różnych elementów doprowadziłem silnik do porządku.

Pozdrawiam. :hi:

http://www.a4-klub.pl/smf/b5_akn_logi_koncowe_strona_iii_prosze_o_analize-t38590.0.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Panowie za pomoc, oczy mnie bolą od czytania Waszych opinii o zamieszczonych logach. Kiedyś myślałem, że można tu uzyskać pomoc.......

ale jak głosi mądre porzekadło: "umiesz liczyć, licz na siebie"

Pozdrawiam

generalnie po takim tekscie to temat powinienem skasowac bo nikt tutaj na forum nie siedzi i nie czeka az sie pojawi nowy temat zeby odrazu napisac odpowiedz ... chcesz miec szybka odpowiedz jedz do mechanika i zaplac !!! ...

dla przypomnienia : to jest Forum internetowe ,wiedza zawarta tutaj i porady to tylko i wylacznie dobra wola uzytkownikow .... [zapamietaj to sobie] .. nie podoba sie .. szukaj innego ...

a wracajac do tematu ...

moze sie zdziwisz ale cos tam napisze w tym Twoim temacie

generalnie nie jest zle ...

zrob jeszcze raz 011 dynamiczne ale 5 prob po kolei .... z tym ze wklej tylko 1 i 5-ty pomiar

no i ta korekcja na 1 cylindrze troszke odstaje ... :mysli:

p.s moze bys tak łaskawie uzupełnij swoj profil ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spanky...

zwracam Twoją uwage na calkowicie przestawiony kąt wtrysku... jest 3* na BTDC przy wysterowaniu na 100 % czyli zupelnie po drugiej stronie.

Smiem twierdzic, iz jesli rozrzad byl wymieniany byl wymieniany "na kredke"

Pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spanky...

zwracam Twoją uwage na calkowicie przestawiony kąt wtrysku... jest 3* na BTDC przy wysterowaniu na 100 % czyli zupelnie po drugiej stronie.

Smiem twierdzic, iz jesli rozrzad byl wymieniany byl wymieniany "na kredke"

Pozdr

no widzisz :wink4: ... zdenerwowalem sie :evil: i przeoczylem BS-y ....

dzieki za korekte ... :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak, trzeba uważać na oznaczenia :) U siebie miałem to samo.. Zrobiłem +2* nie patrząc na oznaczenia. W większości Vagów jest oznaczenie *ATDC - After Top Dead Center i wtedy +2* jest ok. Ale tutaj przy BTDC - Before ... jak i u mnie PGMP - Przed Górnym Martwym punktem trzeba zrobić kąt na minusie. Czyli nie 2 tylko -2 ;)

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Panowie za ocenę i sorki za wcześniejsze słowa :embarrassed: i obiecuję poprawę :>

Wracając do logów, co może być przyczyną tak dużej korekcji na 1 cylindrze..... kończący się wtryskiwacz???

Odnośnie kątu wtrysku - rozumiem, że wystarczy ustawić kąt regulując pompą, czy przestawiony jest pasek o kilka zębów??

W styczniu po zakupie autka wymieniałem u mechanika walnięty termostat no i gość zdejmował rozrząd i czyżby coś źle poskładał ????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Panowie za ocenę i sorki za wcześniejsze słowa :embarrassed: i obiecuję poprawę :>

Wracając do logów, co może być przyczyną tak dużej korekcji na 1 cylindrze..... kończący się wtryskiwacz???

Odnośnie kątu wtrysku - rozumiem, że wystarczy ustawić kąt regulując pompą, czy przestawiony jest pasek o kilka zębów??

W styczniu po zakupie autka wymieniałem u mechanika walnięty termostat no i gość zdejmował rozrząd i czyżby coś źle poskładał ????

moze to byc oznaka kulejacego wtryskiwacza ... najlepiej podmienic go z innym [np z 4-tym] i zobaczyc co bedzie sie dzialo ....

podjedz do jakiegos innego mchanika [majacego pojecie o V6] i niech sprawdzi ustawienia i poprawi ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Spanky za odpowiedź. Pytanko, dużo jest roboty z przekręceniem tych wtryskiwaczy ???

Grzegorz76 - dzięki za linka do Twojego postu i zwrócenie uwagi, że mam zły kąt wtrysku. Teraz wiem czemu jak odpalam na ciepłym silniku dziwnie trzęsie silnikiem i jakby się dusił (na zimnym jest ok). Dzięki Twoim perypetiom z ATDC i BTDC wiem, że powinienem mieć 2 ATDC (czyli muszę go przyspieszyć - kręcić w prawo) bo mam 3 BTDC.

Jutro się za to biorę :>

Pozdrówka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma sprawy. Poza tym podziękowania należą się Panu przemikowi, on to wypatrzył sokole oko ;) Co do tego kąta wtrysku to musisz poluzować 3 śruby mocujące koła wałka rozrządu, zrobić sobie znaczek i przesunąć mniej więcej o 1-2 milimetry i teraz tak... Ty napisałeś w prawo, a mi się wydaje, że trzeba przesunąć w lewą stronę.

Teraz masz 3 Przed Górnym Martwym Punktem, więc sporo za wczesny (zapewne na Vagu wyskoczy Ci błąd przekroczenia limitu błędu kąta wtrysku - ja tak miałem a zrobiłem na +2BTDC :)), zatem żeby opóźnić trzeba kręcić w lewo kołem od pompy.

http://meszrum.neostrada.pl/2.5TDI.pdf <---- Zresztą tutaj masz to doskonale opisane. Ale wydaje mi się a prawie jestem pewien, że musisz kręcić w lewo kołem od pompy o jakieś 1,2 a nawet 3 milimetry - najlepiej robić to kontrolując jednocześnie po każdym przesunięciu ze wskazaniami Vaga. Nie odkręcać w żadnym wypadku koła od pompy, tylko odkręcasz 3 śruby od koła wałka rozrządu.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...