Skocz do zawartości

inzyniero

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    11
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O inzyniero

Osiągnięcia inzyniero

0

Reputacja

  1. Witam!!! Polecam Bosch Serwis Andrzej Chlebny w Płocku na ul. Wyszogrodzkiej (nr niestety nie pamiętam). Tu przynajmniej wiedzą jak wymienia się rozrząd, do czego służą blokady wałków i pompy, co więcej je mają ))) i wiedzą jak sprawdza się i ustawią kąt wtrysku w dieslu ))))))) A teraz na poważnie POLECAM !!!!!!!!!!!!!!!!! Serwisuje u nich ponad rok (wcześniej zjeździłem duuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuużo warsztatów) i z tego jestem najbardziej zadowolony.
  2. Niestety nie każdy tak ma . U mnie jest ok, obroty stoją równiutko. Piszesz, że wymieniałeś rozrząd. Czy widziałeś jak było to robione??? Na blokadach, czy na "kredkę". Podejrzewam, ze mechanik mógł się pomylić z ustawieniem wszystkiego stąd te falowanie. Najlepiej jakbyś zrobił logi.
  3. Witam serdecznie, chciałem zapytać o żywotność wtryskiwaczy. Czy po jakimś określonym przebiegu należy je wymienić (wyczyścić), czy wymieniać dopiero jak maja duże korekcje. Czemu pytam, od jakiegoś czasu mam wrażenie, że dużo głośniej klekoczą niż wcześniej. Przebieg mojej furki to prawdziwe 201.000 km. Wcześniej od nowości miał ją mój wuj (wszystko serwisowane w ASO w niemczech). Po zlogowaniu okazało się, że był ustawiony niezbyt precyzyjnie początek kąta wtrysku (obecnie po ponownym ustawieniu i zlogowaniu grupy 004 BS kąt waha się między 2 do 2,2 ATDC). Okazało się także, że pierwszy wtryskiwacz miał zbyt duże czasy korekcji +1,8 do +2 (po wymianie na nowy czasy korekcji na wszystkich cylindrach bliskie 0 +- 0,2). Po tej wymianie nadal słychać ich głośną pracę (może nie wszystkich jeden lub dwa są bardzo dokuczliwe). Przy wymianie zwaliłem obydwa dekle, bo chciałem sprawdzić stan wałków i dźwigienek i ku mojemu zaskoczeniu wałki wyglądają jak nówki, żadnych wytarć - krzywki idealnie gładkie, dźwigienki całe i bez śladów ubytku materiału w miejscach kontaktu z krzywkami (to chyba zasługa tego, że od nowości olej był wymieniany co 10000 tyś. km - Mobil 10W40). Być może zapytacie, skąd wiem ze to głośna praca wtryskiwaczy??? Otóż w momencie kiedy np.: hamuję silnikiem lub na biegu jałowym dodam gazu i obroty spadają w dól i wtryskiwacze nie pracują jest cisza. Jak wskazówka się zatrzyma na ok. 800 obr/min i wtryskiwacze zaczynają pracować słychać stukanie. Z góry dzięki za odpowiedź na mój nieco długi post
  4. Po to jest cała elektronika, że sterownik wie czy podawać paliwo, czy tez nie. W sytuacji hamowania silnikiem czy to pompa czy pompowtryskiwacze nie pompują paliwa. Zrób sobie eksperyment i wsłuchaj się podczas hamowania silnikiem - nie słychać wtryskiwaczy, bo nie pracują.
  5. Dzięki Spanky za odpowiedź. Pytanko, dużo jest roboty z przekręceniem tych wtryskiwaczy ??? Grzegorz76 - dzięki za linka do Twojego postu i zwrócenie uwagi, że mam zły kąt wtrysku. Teraz wiem czemu jak odpalam na ciepłym silniku dziwnie trzęsie silnikiem i jakby się dusił (na zimnym jest ok). Dzięki Twoim perypetiom z ATDC i BTDC wiem, że powinienem mieć 2 ATDC (czyli muszę go przyspieszyć - kręcić w prawo) bo mam 3 BTDC. Jutro się za to biorę :> Pozdrówka
  6. Dzięki Panowie za ocenę i sorki za wcześniejsze słowa i obiecuję poprawę :> Wracając do logów, co może być przyczyną tak dużej korekcji na 1 cylindrze..... kończący się wtryskiwacz??? Odnośnie kątu wtrysku - rozumiem, że wystarczy ustawić kąt regulując pompą, czy przestawiony jest pasek o kilka zębów?? W styczniu po zakupie autka wymieniałem u mechanika walnięty termostat no i gość zdejmował rozrząd i czyżby coś źle poskładał ????
  7. Witam szanownych kolegów!!! Po przeszło pół roku od kupna mojej Audi A4 Avant 2,5 TDI 150 KM (AKN) zabrałem się za zrobienie logów. Generalnie wrażenia z jazdy są OK, ale czuję jakby delikatny spadek mocy (jak wiadomo człowiek do dobrego szybko się przyzwyczaja i nie wiem czy ja już się przyzwyczaiłem do tej mocy czy coś jednak zaczyna boleć "niunię" ) Profilaktycznie proszę o analizę logów. Sorki za ewentualne błędy, ale pierwszy raz "loguję" Dodam, że tydzień temu czyściłem przepływomierz i EGR... Grupa 000BS Grupa 003BS Grupa 004BS Grupa 011BS Grupa statyczna 000 Grupa statyczna 001 Grupa statyczna 003 Grupa statyczna 004 Grupa statyczna 007 Grupa statyczna 013 i 014 Grupa statyczna 018 Grupa 000 dynamiczna Grupy 001, 003, 004 dynamiczne Grupy 008, 010, 011 dynamiczne Z góry dzięki za pomoc...[br]Dopisany: 08 Sierpień 2008, 21:53 _________________________________________________... i co nikt nie zerknie i nic nie powie??? [br]Dopisany: 11 Sierpień 2008, 15:27 _________________________________________________Dzięki Panowie za pomoc, oczy mnie bolą od czytania Waszych opinii o zamieszczonych logach. Kiedyś myślałem, że można tu uzyskać pomoc....... ale jak głosi mądre porzekadło: "umiesz liczyć, licz na siebie" Pozdrawiam Brak kultury (temat o logach)Brak uzupelnionego profilu Nastepny wybryk to BAN
  8. Witam szanownych kolegów!!!!! VICTORIA z falującymi obrotami...... Po 10 miesiącach walki w końcu jest OK. Byłem wczoraj w KME - wymiana filtrów, listwy wtryskiwaczy, nowy sterownik po raz kolejny i.....nic to nie dało. Dzisiaj wkurzony sytuacją zacząłem kombinować i wykombinowałem...... Okazało się że mój gazwonik wywiercił w odległości ok 10 cm za przepustnicą otworek, aby wkręcić dyszę i z niej podać podciśnienie na czujnik dla instalacji gazowej i parownik. Okazało się, że w tym miejscu podciśnienie było za silne i instalacja gazowa głupiała co powodowało falowanie obrotów. Zaślepiłem ten otworek i podałem podciśnienie z cienkiego przewodu wychodzącego z przepustnicy i problem falujących obrotów biegu jałowego na gazie zniknął, co więcej jak obroty się już stabilizowały silnik nie pracował równo, jakby na każdym cylindrze było inne ciśnienie. Teraz silnik czy to na benzynie czy na gazie pracuje równiutko. W końcu aż miło jest jeździć niunią Pozdrówka !!!!
  9. Witam!!! Wiem Kaziu że niezłego trafiłem, ale u mnie w mieście chyba są sami tacy dobrzy gazownicy. Na stronie KME jest instrukcja montażu tej instalacji. Jestem pewien że każdy z nas zrobił by to jak należy, wystarczy ją tylko przeczytać... Gdybym miał raz jeszcze zakładać tą instalację to pojechałbym od razu do Zgierza. W końcu montuje ją wtedy sam producent i na prawde wiedzą o co chodzi. Pozdrówka!!!
  10. Witaj, co u mnie schrzanili, oto lista: - źle ustawione parametry sterownika gazowego, koleś zawsze wszystko mi ustawiał na postoju gdy silnik nie był obciążony (przez co dużo palił gazu i był strasznie zamulony na gazie) - źle założony parownik elektrozaworem do dołu - najgorsze z możliwych ustawień - źle założone dysze wlotowe gazu do kolektrora, powinny być jak najbliżej wtryskiwaczy paliwowych a u mnie były na łuku kolektora - przewody od listwy wtryskiwaczy do tych dysz powinny być jak najkrótsze i jednakowej długości, u mnie każda była inna od 15 do 55 cm długości - źle zrobiona elekrtyka instalacji, komputer benzynowy ciągłe pokazywał że jest otwarty obwód wstyskiwaczy benzynowych, gdy był na gazie (teraz jest OK) - koleś montując gaz zrobił gdzieś podczas instalowania zwarcie i uszkodził sterownik gazowy, objawiało się to tym, że po włączeniu zapłonu powinna załączać się centralka w s amochodzie służąca do przełączania ręczne gaz -benzyna- gaz i wskazując ilość gazu w butli, u mnie po wyłączeniu zapłonu była załączona nonstop, dopiero po wymianie sterownika w KME w Zgierzu wszystko zaczeło działać ok . W środę jestem umówiony na wymianę listwy wtryskiwaczy, dam znać czy jest ok (mam nadzieje że będzie bo to trochę uciążliwe). Pozdrówka!!!
  11. Witaj!!! Ja w mojej Audi A4 1,6 silnik ADP mam właśnie taką instalację KME DIEGO. Generalnie instalacja sprawuje się dobrze, jest jednak jeden szczegół. Dosyć często falują wolne obroty na gazie nie na postoju, lecz gdy auto porusza się (np. prze dojeździe do skrzyżowania gdy wrzucę auto na luz). Obroty falują w zakresie 500 - 1500 do momentu całkowitego zatrzymania samochodu. Początkowo gazownik zrzucał całą winę na problemy z benzyną (wymieniłem już przepustnicę, sondę lambda, przymierzam się do wymiany przepływomierza bo cały czas pokazuje on niby masę zasysanego powietrza OK ale temperatura jest stała 19,5 st. celsjusza niezależnie od temperatury otoczenia). Byłem z tym falowaniem w KME w Zgierzu, bo mój gazownik zrobił w instalacji trochę błedów montażowych , okazało się że miałem walnięty także sterownik gazowy (wymienili mi na nowy w ramach gwarancji), ale sami jeszcze podejżewają że może być uszkodzona listwa wtryskująca MATRIX (mausze sie umówić, aby ją wymienili) bo na razie falowanie nie ustało. Jeżeli chodzi o sprawowanie się w trakcie jazdy, bez zarzutu. Przyjeżdzie po mieście autko pali ok. 10l na 100 km, na trasie przy jeździe ok 120 - 140 km/h spala ok. 8 l gazu na 100 km. Osiągi jak na benzynie. Ostatnio jechałem z kompletem pasażerów A2 z Poznania 200 km/h na gazie i wszystko było OK. Instalację mam od czerwca zeszłego roku. Jak wymienią mi listę wstryskującą gaz dam znać czy falowanie zniknęło. Mam jechać w przyszłym tygodniu. Pozdrówka!!!
  12. 00281 - Vehicle Speed Sensor (G68) - czujnik prędkości własnej pojazdu G68, sensor prędkści pojazdu - brak sygnału błąd sporadyczny 00575 - Intake Manifold Pressure - ciśnienie w kolektorze dolotowym, czujnik ciśnienia w rurze rozgałęźnej - ustrka mechaniczna błąd sporadyczny 00532 - Voltage Supply B+ - brak napięcia lub złe uziemienie (czyli tak jak mówisz mogło sie to stać przez odłączenie akumulatora skasuj i powinno być OK)
×
×
  • Dodaj nową pozycję...