Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Siłownik klapy gaszącej a problem z odpalaniem.


Maestro_86

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Panowie dziwna przypadłość. Powiedzcie mi co ma siłownik klapy gaszącej przy EGR do porannego odpalania. Gdy chwile jeździłem z odpiętym przewodem podciśnienia od siłownika klapy gaszącej i w wężyk wkręciłem śrubkę auto po nocy odpalało od strzała. A gdy tylko podepnę wężyk do siłownika to po nocy odpala od pierwszego razu ale przez 2-3 sekundy chodzi nierówno jakby nie na wszystkie "gary", zatrzęsie całą budą i puści niebieski dym.

Co ma wspólnego jedno z drugim??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba tylko dwie opcje. Problem z zaworem N239 zasyfiony i nie domyka podciśnienia przy zapalaniu i przymyka klapę po zapaleniu lub dziura w samej gruszek i turbo ma za mało podciśnienia bo idzie lewe powietrze i nie wstaje do końca.:-/

Lub szarpie Egr bo też z podciśnienia N18.

Sony Xperia Tapatalk Pro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zapomniałem dodać. EGR zaślepiony. Dodam że w temperaturach powyżej 10*C nic takiego się nie dzieje. Nie wiem gdzie szukać bo nie widzę powiązania między odpalaniem a klapą. Klapa działa poprawnie po podpięciu. Żadnego bujania przy gaszeniu nie ma. Za to jak odepnę to nieźle trzęsie. Nie wiem gdzie szukać przyczyny bo nie widzę związku między odpalaniem a klapą gaszącą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

POWER-KRIS czyli na wszystko ma wpływ podciśnienie (EGR, turbo, hamulce, nawet odpalanie) tak czy inaczej? Cholerka muszę jak najszybciej wymienić tę vacumkę bo wszystko u mnie jest nie tak jak trzeba... :kwasny:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do odpalania to jakoś za bardzo nic nie ma podciśnienie chyba że N239 uwalony i zamyka klapę gaszaca. Ale turbo, hamulce, gaszenie i Egr chodzi z Vacum pompy. Do tego jest jednocześnie pompą paliwa.

Sony Xperia Tapatalk Pro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podciśnienie w dieslu a jeszcze w PD ma bardzo ważną rolę. Hamulce turbo a nawet wtrysk paliwa jest częściowo zasilany przez Vacum.

---------- Post dopisany at 10:45 ---------- Poprzedni post napisany at 10:43 ----------

A czy np spadek podciśnienia w układzie po nocy może mieć wpływ na cofanie się paliwa z układu? może stąd nierówna praca. Może gdzieś minimalnie nieszczelna membrana siłownika? Jeśli już to dziurka musi być naprawde minimalna bo po sprawdzeniu strzykawką klapa domyka się do końca i trzyma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

N18 steruje EGR-em a nie klapą gaszącą. Od klapy jest zupełnie inny zaworek, chyba N239. W sumie w układzie podciśnienia są 3 elektrozawory N18, N75 i N239.

Więc skoro to mylicie to należałoby zapytać jeszcze raz - co kolega odłącza, klapę gaszącą czy sam EGR? Jeśli klapę to winien jest zupełnie inny niż N18 zaworek. Czyli do sprawdzenia na początek przewody oraz sam N239. Wszystkie te zawory nie są wieczne i po tych kilku czy kilkunastu latach nie ma bata. Muszą iść do wymiany.

Poza tym akcja z klapą gaszącą to może być czysty przypadek. Przy odpalaniu na niskich temperaturach poddymianie i telepanie silnika może wynikać z padniętych uszczelniaczy PD czy wyrobionych gniazd na przykład.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżdziłem z odpiętym podciśnieniem od siłownika ponad tydzień. I w tym czasie nigdy nie pracował nie równo po odpaleniu. Z tego co mi wiadomo N239 steruje tylko w momencie gaszenia auta a nie przy odpalaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzilem dzis z rana przy -2 i zatkanym wezyku klapy gaszacej odpalil lepiej niz zwykle nie trzeba bylo krecic kilka sek. U mnie uszczelniacze pd wymienione i gniazda w nienagannym stanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmmm, może być, że niesprawny N239 jednak zaciąga coś przy rozruchu i rusza klapą kiedy to niepotrzebne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może to i ma sens , tylko czemu w lato i przy temperaturach +10 i więcej pali od strzała nawet po 2 dniach :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...