Skocz do zawartości
IGNOROWANY

diagnoza błędu sonda czy katalizator?17511 oraz 16804


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich forumowiczów!.

Posiadam Audi a4 1.8T BFB w którym ostatnio nie mogę dojść do ładu z układem wydechowym.

Wyskakują mi 2 błędy 17511 oraz 16804... Auto nie zamula i pracuje normalnie, jednak kontrolka świeci od wykasowania po przejechaniu kilkuset km. Ostatnio zauważyłem, że po chwilowej jeździe na wyższych obrotach przez jakieś 5-6km po zatrzymaniu i otwarciu maski okazało się, że kolektor wydechowy "zaświecił" na czerwono, dodam, że przy normalnej jeździe to zjawisko nie występuje...

Podłączyłem vag-a by przeprowadzić test sond i katalizatora, jednak nie udało się ponieważ mogłem przeprowadzić test tylko 2 sondy(wynik pozytywny), 1 sonda nie chciała załączyć testu( jest on potrzebny by przejść do testu katalizatora). Przeglądając logi wydaje mi się, że sonda jest uszkodzona gdyż miała wartości dla ubogiej mieszanki w granicach -10% do +10(to by wyjaśniało zgrzanie kolektroa). Na jednym z kanałów chyba na 30 lub 31 pokazało mi że sondy nie ma 00011, a na innych pokazywało mi jej rzekome parametry pracy, jakim cudem nie wiem.

Jednak mogę być w błędzie... Proszę was forumowicze o pomoc.

Bardzo bym prosił również osobę która posiada silnik 1.8T aby podał mi temp katalizatora jaką mu pokazuje vag na biegu jałowym, gdyż nie chciałbym wymieniać wszystkiego gdy to nie jest potrzebne :/

Opublikowano

Przy ostrej jeżdzie świecenie na czerwono jest normalne i nie ma sie czym przejmować, pierwszy bład to problem z grzałka pierwszej sondy, trzeba sprawdzic wtyczkę i zmierzyć opór na grzałce sondy. Drugi bład to niska wydajnośc katalizatora czyli kat juz może dogorywać ale najpierw ogarnij pierwsza sonde, możesz zrobic logi statyczne z grupy 030 i 033 na rozgrzanym silniku.

Opublikowano

No tak ale czy 1 błąd czyli grzałka sondy może mieć wpływ na niską sprawność katalizatora?

Możesz napisać jak sprawdzić ten opór, oraz jakie wartości powinny być?

Opublikowano

No raczej nie powinien miec wpływu ale wszystko mozliwe, "oporność grzałki we wtyczce 3-4 pin ok. 3.8Ω. Oporność na pinach we wtyczce 2 i 6pin ok. 100 Ω."

Opublikowano

ok, jutro sprawdzę co i jak i dam znać, dziś już za ciemno:/

Jeśli jednak okaże się, że grzałka nie działa, to da się ją jakoś zregenerować czy sonda do wymiany?

Tak w ogóle to dzięki za zainteresowanie!:)

Opublikowano

Witam! dziś próbowałem przemierzyć ten opór jednak ten opis chyba nie tyczy się mojej sondy, gdyż mam sondę szerokopasmową 5 przewodową, 6 pinu brak a na pinie 3,4 brak oporu

Opublikowano

Tak czy inaczej grzałka to raczej te dwa grubsze kable w środku. a to Cie interesuje najbardziej.

Opublikowano

ok więc przemierzyłem, diagnoza-próba mierzenia sondy 2-6pin wskazania skaczace od 0 do 3.7 3-4pin wskazania skaczące do 99. Następnie odpiąłem sondę i wskazania były 2.6pin 6.62 stałe i 3-4 pin co jakiś czas wskazanie 99.2 co mnie zdziwiło bo przecież opór powinien być stały a nie się wachać lub zanikać?

Opublikowano

Czyli tak czy inaczej z sondą cos nie tak i trzeba podmienic na inna sprawną, może jakieś zwarcie w srodku ma.

Opublikowano

Powiedz mi czy opór tych elementów powinien być stały czy zmienny? może jakiś kabel ma przerwe po drodze z ecu? dziwne jest to, że gdyby miała zwarcie czy coś nie tak to powinno błąd odrazu wywalać a tu jest sporadycznie co 200-400km

Przy okazji powiedz mi jaką masz temp katalizatora na biegu jałowym?

Opublikowano

Jak może być zmienny? jak mierzyłeś w odpiętej wtyczce sondy i w pinach od grzałki nie było stałego oporu ok. 4 ohm to znaczy że grzałka jest zyebana i kable od ecu nie maja nic do tego, temp. nie pamiętam ale ok 350 st. ale to raczej nie ma nic do rzeczy bo to nie jest prawdziwa temp. katalizatora.

---------- Post dopisany at 18:26 ---------- Poprzedni post napisany at 18:22 ----------

Może źle napisałem że ma zwarcie jak ma 99 ohm to znaczy że cos z nia nie tak, jak chcesz to wrzuć logi statyczne z rozgrzanego silnika z 030, 033 powiem ci czy sonda i grzałka działa.

Opublikowano

Nie no na pinach 2 i 6 miałem 6.6ohm stałe na odpiętej wtyczce, ale na pinach 3 i 4 opór pojawiał się co pare sekund i zanikał... i właśnie te piny 3 i 4 które niby są od grzałki mnie zastanawiają?

No fakt, że nie jest prawdziwą temperaturą, ale orientacyjną jest, u mnie tak samo pokazuje a przy 2-2500tys obrotów mam 700-750 stopni oczywiście na vagu, więc katalizator może być dobry tylko przez tą sonde z "przyzwyczajenia" wywala błąd katalizatora:/

Opublikowano

Ale napewno mierzyłeś we wtyczce sondy? a nie przypadkiem we wtyczce od ecu?:wink: bo dziwne jest to znikanie.

Opublikowano

drugi pomiar był wykonywany od ecu w celu sprawdzenia czy od niego sygnał idzie, bo jeśli by tu nie dochodził to i na wtyczce sondy by nie było;)

Zastanawia mnie również czemu nie mogę załączyć testu 1 sondy na vcdsie?wogóle nie reaguje, chyba, że tu jest jakiś "knif" aby uruchomić test:/

Opublikowano

Ja juz nie wiem sam się zapętliłem, dla mnie sprawa jest prosta jesli odepniesz sonde i na jej wtyczce w pinach od grzałki czyli 3 i 4 nie ma oporu ok 4 ohm to grzałka pewnie nie działa, nie wiem co kombinujesz.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...