Jump to content
0
iwan88

diagnoza błędu sonda czy katalizator?17511 oraz 16804

Recommended Posts

Witam wszystkich forumowiczów!.

Posiadam Audi a4 1.8T BFB w którym ostatnio nie mogę dojść do ładu z układem wydechowym.

Wyskakują mi 2 błędy 17511 oraz 16804... Auto nie zamula i pracuje normalnie, jednak kontrolka świeci od wykasowania po przejechaniu kilkuset km. Ostatnio zauważyłem, że po chwilowej jeździe na wyższych obrotach przez jakieś 5-6km po zatrzymaniu i otwarciu maski okazało się, że kolektor wydechowy "zaświecił" na czerwono, dodam, że przy normalnej jeździe to zjawisko nie występuje...

Podłączyłem vag-a by przeprowadzić test sond i katalizatora, jednak nie udało się ponieważ mogłem przeprowadzić test tylko 2 sondy(wynik pozytywny), 1 sonda nie chciała załączyć testu( jest on potrzebny by przejść do testu katalizatora). Przeglądając logi wydaje mi się, że sonda jest uszkodzona gdyż miała wartości dla ubogiej mieszanki w granicach -10% do +10(to by wyjaśniało zgrzanie kolektroa). Na jednym z kanałów chyba na 30 lub 31 pokazało mi że sondy nie ma 00011, a na innych pokazywało mi jej rzekome parametry pracy, jakim cudem nie wiem.

Jednak mogę być w błędzie... Proszę was forumowicze o pomoc.

Bardzo bym prosił również osobę która posiada silnik 1.8T aby podał mi temp katalizatora jaką mu pokazuje vag na biegu jałowym, gdyż nie chciałbym wymieniać wszystkiego gdy to nie jest potrzebne :/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przy ostrej jeżdzie świecenie na czerwono jest normalne i nie ma sie czym przejmować, pierwszy bład to problem z grzałka pierwszej sondy, trzeba sprawdzic wtyczkę i zmierzyć opór na grzałce sondy. Drugi bład to niska wydajnośc katalizatora czyli kat juz może dogorywać ale najpierw ogarnij pierwsza sonde, możesz zrobic logi statyczne z grupy 030 i 033 na rozgrzanym silniku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No tak ale czy 1 błąd czyli grzałka sondy może mieć wpływ na niską sprawność katalizatora?

Możesz napisać jak sprawdzić ten opór, oraz jakie wartości powinny być?

Share this post


Link to post
Share on other sites

No raczej nie powinien miec wpływu ale wszystko mozliwe, "oporność grzałki we wtyczce 3-4 pin ok. 3.8Ω. Oporność na pinach we wtyczce 2 i 6pin ok. 100 Ω."

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na wtyczce od sondy:kox:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok, jutro sprawdzę co i jak i dam znać, dziś już za ciemno:/

Jeśli jednak okaże się, że grzałka nie działa, to da się ją jakoś zregenerować czy sonda do wymiany?

Tak w ogóle to dzięki za zainteresowanie!:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Do wymiany.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam! dziś próbowałem przemierzyć ten opór jednak ten opis chyba nie tyczy się mojej sondy, gdyż mam sondę szerokopasmową 5 przewodową, 6 pinu brak a na pinie 3,4 brak oporu

Share this post


Link to post
Share on other sites

No to jest od szerokopasmowej jest pięc kabli i bodajże 1 nie podłaczona, musiałes źle mierzyć tutaj masz opis pinów View image: DSC 0234

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak czy inaczej grzałka to raczej te dwa grubsze kable w środku. a to Cie interesuje najbardziej.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok więc przemierzyłem, diagnoza-próba mierzenia sondy 2-6pin wskazania skaczace od 0 do 3.7 3-4pin wskazania skaczące do 99. Następnie odpiąłem sondę i wskazania były 2.6pin 6.62 stałe i 3-4 pin co jakiś czas wskazanie 99.2 co mnie zdziwiło bo przecież opór powinien być stały a nie się wachać lub zanikać?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czyli tak czy inaczej z sondą cos nie tak i trzeba podmienic na inna sprawną, może jakieś zwarcie w srodku ma.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Powiedz mi czy opór tych elementów powinien być stały czy zmienny? może jakiś kabel ma przerwe po drodze z ecu? dziwne jest to, że gdyby miała zwarcie czy coś nie tak to powinno błąd odrazu wywalać a tu jest sporadycznie co 200-400km

Przy okazji powiedz mi jaką masz temp katalizatora na biegu jałowym?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak może być zmienny? jak mierzyłeś w odpiętej wtyczce sondy i w pinach od grzałki nie było stałego oporu ok. 4 ohm to znaczy że grzałka jest zyebana i kable od ecu nie maja nic do tego, temp. nie pamiętam ale ok 350 st. ale to raczej nie ma nic do rzeczy bo to nie jest prawdziwa temp. katalizatora.

---------- Post dopisany at 18:26 ---------- Poprzedni post napisany at 18:22 ----------

Może źle napisałem że ma zwarcie jak ma 99 ohm to znaczy że cos z nia nie tak, jak chcesz to wrzuć logi statyczne z rozgrzanego silnika z 030, 033 powiem ci czy sonda i grzałka działa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie no na pinach 2 i 6 miałem 6.6ohm stałe na odpiętej wtyczce, ale na pinach 3 i 4 opór pojawiał się co pare sekund i zanikał... i właśnie te piny 3 i 4 które niby są od grzałki mnie zastanawiają?

No fakt, że nie jest prawdziwą temperaturą, ale orientacyjną jest, u mnie tak samo pokazuje a przy 2-2500tys obrotów mam 700-750 stopni oczywiście na vagu, więc katalizator może być dobry tylko przez tą sonde z "przyzwyczajenia" wywala błąd katalizatora:/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ale napewno mierzyłeś we wtyczce sondy? a nie przypadkiem we wtyczce od ecu?:wink: bo dziwne jest to znikanie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

drugi pomiar był wykonywany od ecu w celu sprawdzenia czy od niego sygnał idzie, bo jeśli by tu nie dochodził to i na wtyczce sondy by nie było;)

Zastanawia mnie również czemu nie mogę załączyć testu 1 sondy na vcdsie?wogóle nie reaguje, chyba, że tu jest jakiś "knif" aby uruchomić test:/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja juz nie wiem sam się zapętliłem, dla mnie sprawa jest prosta jesli odepniesz sonde i na jej wtyczce w pinach od grzałki czyli 3 i 4 nie ma oporu ok 4 ohm to grzałka pewnie nie działa, nie wiem co kombinujesz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

jak odepnę to nie będzie działać przecież bo nie dostanie napięcia, sondę mierzyłem na połączonej z wtyczką idącą od Ecu gdzie pomiar na 3i 4 pinie były tylko, że zanikające a na 2i 6 pinie nie było nic. po odłaczeniu sondy i mierzeniu samego dojścia od sterownika(bez sondy) miałem wynik 6.6 ohm na 2i 6 pinie a na 3i4 bylo 99 które pokazywało się co pare sek.

Share this post


Link to post
Share on other sites
:grin: Nie wiem a jak odpiołeś sonde to we wtyczce od sondy na pinie 3 i 4 jaki był opór? pomiar na podłaczonej wtyczce do ecu jest bez sensu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ehh to znaczy, że źle mierzyłem sprawdzę zaraz jeszcze raz, tylko jeszcze jedna rzecz która teraz dopiero zauważyłem!(ciemność robi swoje) te wyniki z pinów 2 i 6 są błędne bo nie ma w mojej wtyczce pinu 6 są przewody podłączone w pinach od 1 do 5.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na te wyniki nie patrz, masz problem z grzałką czyli musi byc właściwy opór na pinach od grzałki czyli grube kable pin 3 i 4 jak się nie myle.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok czyli już coś wiemy opór na grzałce w granicach błędu, dalej w sumie ciężko możesz próbować podmieniać na inna sonde, możesz wrzuć te logi jakieś z pracy sondy z kanału 001 030 i 033.

Share this post


Link to post
Share on other sites

sonda pracuje idealnie, chodzi o samą grzałkę...

Zastanawia mnie to napięcie idące do grzałki, tam powinno być napięcie takie jak akumulator a tu jest bardzo zaniżone, co może powodować ten błąd? może ktoś ma schemat instalacji sondy(chodzi o kable do bezpieczników i Ecu)

Innej sondy na podmianę nie mam, a specjalnie żeby potestować to raczej kupować nie ma sensu póki nie mam pewności...

ale skoro rezystancja ok, praca sondy ok więc zostaje to napięcie, chyba...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Napięcie do grzania grzałki będzie dopiero jak silnik pracuje bo jest podłaczone tam chyba do przekaznika pompy paliwa pompa paliwa na samym zapłonie nie pracuje, możesz jeszcze sprawdzic na odpalonym silniku czy jest napiecie 12v we wtyczce od ecu do grzania sondy 3 i 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Napięcie sprawdzone i wynosi 11,77V więc strona sondy raczej ok.

Po wczorajszych pomiarach nie wykasowałem błędu po odłączeniu sondy, więc teoretycznie kolejnych błędów z niej nie powinno być aż do momentu wykasowania błędu komunikacji z sondą, ale jednak pojawiły się znowu 2 błędy (wyskakują one razem) więc podejrzewam, że to jednak wina katalizatora a błąd sondy wyskakuje "z przyzwyczajenia", bo co by mogło być?

---------- Post dopisany at 19:52 ---------- Poprzedni post napisany at 18:50 ----------

Łukasz13 co ty o tym myślisz?

Share this post


Link to post
Share on other sites

No powiem tak niby w zasadzie jest ok bo napięcie na grzałce jest, opór chyba w granicach błedu tego nie jestem pewien, bład 16804 nie powinien miec nic do błedu grzałki najwyżej tylko tyle że przez ten bład grzałki ecu nie może przeprowadzić testu katalizatora i dlatego może wyrzucac ten bład a nie odwrotnie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...