Skocz do zawartości
IGNOROWANY

B5 99r. problem z hamulcami tył po wymianie tarcz


SlawekNR

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Szukałem, ale nie znalazłem tematu więc zakładam nowy :)

Mój problem polega na tym, że dziś wymieniałem z tyłu tarcze, klocki i łożyska.. Niestety gość, u którego kupiłem wszystko, przysłał mi tarcze bez abs-u. Rozpakowałem je dopiero jak rozebrałem cały tył (wielki błąd), poza tym złapał mi zacisk i w lewym kole skończyły się już całkiem klocki (nawet blacha miała może z 5mm... :-) ) więc nie miałem wyjścia i musiałem założyć te, które dostałem.. Wpadłem na pomysł przełożenia tarczki od abs-u ze starej tarczy do nowej.. Niby wszystko ładnie pięknie, ale po odpaleniu auta wywaliło od razu błąd.. Nie wiem czy to jedna strona czy obydwie, bo kabel do kompa dopiero w poniedziałek zostanie mi zwrócony więc wcześniej nie mam możliwości sprawdzenia, w związku z tym pojawia się tutaj moje pytanie.. Czy jest możliwe, że jest źle obsadzona tarcza abs-u czy po prostu przy przełożeniu tylko tego, a nowa jest bez abs, będzie wywalało błąd i to nie będzie działać? Troche to dla mnie nie jasna sytuacja, wymiary tarczy te same, miejsce montażu tarczy abs również, teoretycznie 100% to samo.. Co może być powodem? Jest jeszcze taki temat, że chyba źle odpowietrzyłem hamulce, bo pedał zapada się do podłogi, kilka razy podpompuje, to działa.. Jak wciskam pedał hamulca na maxa do podłogfi, to oczywiście koła zblokuje, ale pedał hamulca podskakuje jak na absie przy zblokowanych kołach, tyle, że nie tak mocno.. Czy błędy abs-u mogą być spowodowane złym działaniem hamulców, ze względu na zapowietrzony układ? Będę wdzięczny za Wasze rady i podpowiedzi. Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik nie widzi tarczy ABS

---------- Post dopisany at 23:37 ---------- Poprzedni post napisany at 23:37 ----------

A hamulce muszą się ułożyć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W przypadku abs na chwilę obecną wydaje mi się, że może wygiąłem ją przy nabijaniu i uszkodziła czujnik, a w przypadku hamulców, to napewno nie jest to kwestia ułożenia. Wiele razy wymieniałem już hamulce i ułożyły się po kilkunastu km.. od wczoraj zrobiłem ponad 120km, a po przejechaniu 60 był mega zonk!! pedał dalej zapada się do podłogi, czuć delikatne drgania na pedale przy max dociśnięciu a na FISie wyskoczył mi alarm od niesprawnego układu hamulcowego i świeci cały czas. Płyn hamulcowy jest taki stan, jaki był. Może jednak dalej są zapowietrzone, a powietrze dostało się do pompy i teraz pokazuje uszkodzenie układu? Niestety kabla dzisiaj nie odzyskałem, może jutro po południu będę coś już wiedzieć jak się podepnę..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dopoki nie rozkrecales przewodu przy zacisku to raczej nie ma szans zebys zapowietrzyl cokolwiek...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapowietrzone masz zaciski

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzisiaj podpinałem pod vaga, błąd czujnika absu lewy tył, jeszcze nie wiem czy uszkodziłem czujnik, co jest mało prawdopodobne, czy jest gdzieś kabel uszkodzony.. a hamulce były zapowietrzone.. pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...