Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Kable pod wzmacniacz :)


Jaco90

Rekomendowane odpowiedzi

jaki masz altek? 90 czy 120? i zasilasz tylko jeden wzmak ?

---------- Post dopisany at 20:30 ---------- Poprzedni post napisany at 20:27 ----------

aha bezpiecznik jest ok

moze byc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak tylko 1 wzmacniacz wymieniony wyżej. Do tego radio pioniera 2 glośniki przód + 2 głośniki i subwoofer tył aktywny oryginalny.

Alternator szczerze nie wiem jaki mam. Akumulator mam Centra Futura , nie pamiętam dokładnie pojemności ale 77 Amper.

A jak sprawdzić jaki jest alternator?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sluchaj kolego tak czy tak to troszke za maly pobor pradu zeby ci w polowie mocy swiatla przygasaly zobacz w sygnaturze u mnie jakie 2 wzmaki napedzam i takie mruganie swiatla minimalne pojawia sie przy max sluchaniu,altek mam 120A orginalny,tylko ja bym najpierw sprawdzil ten akumulator ,bo czytalem juz o takich przypadkach ze wydawalo sie ze jest ok a okazalo sie ze to on robil cale zamieszanie,dobrze by bylo podpiac jakis w 100% dobry aku i juz bys wiedzial co dalej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aha :) Ok w wolnym czasie przerzucę akumulator od brata , ponieważ kupił miesiąc temu więc ma raczej dobry. Chociaż na swój nie narzekam jeśli chodzi o trzymanie. Kilka dni i pali ładnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napewno przyjrzałbym się instalacji. Jaki prąd daje alternator, czy niema spadków napiecia spowodowanych już wypracowanymi szczotkami albo uszkodzonym regulatorem napięcia w altku, czy akumulator trzyma parametry. Jak aku będzie miał juz małą pojemność to też to zauwazysz. Tak naprawdę akumulator mozna przyrównac do kondensatora i on jest buforem miedzy alternatorem a reszta instalacji. Jak jest padnięty to całe obciążenie chwilowe idzie na alternator i stąd te spadki i przygasanie świateł..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem.

Czyli kondensator na pewno odpada.

Po świętach zawitam do znajomego elektryka by załatwić problem :)

Dziękuje za pomoc.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomiar sprawności akumulatora zrobia Ci w prawie kazdym sklepie gdzie sprzedaja akumulatory. Powinni mieć taki sprzęt i robia to najczęściej za darmo.

A alternator sprawdzi Ci już jakiś elektryk samochodowy.

A co do kondensatora przy tej grubości kabli jesli są dobrej jakości to bym sobie darował bo żadnego pożytku z tego nie będzie, tym bardziej że przeważnie nie słucha sie muzyki na wiecej niz 1/2 mocy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no moze 3/4:wink:

---------- Post dopisany at 21:34 ---------- Poprzedni post napisany at 21:32 ----------

czasami:naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uważajcie z tymi testami w sklepach bo na ogół i tak twierdzą że do wymiany bo chcą coś wcisnąć. ;-)

Nawet nowy gotowi wywalić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten poziom głośności to tak rzuciłem na oko :wink: Wszystko zalezy od upodobań ale nie wyobrażam sobie jeździc cały czas z wysterowaną choćby na 90% młockarnią :decayed:

POWER-KRIS Masz rację ale patrząc w ten sposób to bałbym sie oddać samchód jakiemukolwiek mechanikowi. Oczywiście trzeba patrzeć im na ręce i jechac w miejsce gdzie ktoś poleci i był zadowolony z obsługi.

Ja miałem odwrotną sytuację że mój akumulator już powoli zbliza się do kresu żywota a Pan w sklepie mi mówił że jeszce troche pojeździ i zeby przyjechać jak juz całkiem padnie. Wszystko zalezy od człowieka cz chce byc człowiekiem i pomóc czy żydem i zarobić :naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie.

Otóż znajomy powiedział że z instalacja i aku all ok. I wspomniał że przy takiej głośności jak słucham to normalne ze lekko przygasają światła. Pożyczyłem kondensator Dietza 1F .

I teraz pytanie w jakiej kolejności podpiąć go?

Pierw mam naładować bezpośrednio z aku poprzez 2 kable i żarówkę ?

Następnie wyjąć bezpiecznik z kabla zasilającego? Później +12 wpiąć w kondensator i z kondensatora w wzmacniacz? (taka kolejność?)

Masę z kondzia dać tam gdzie masa ze wzmaka? w inne miejsce? Czy od wzmacniacza do kondzia - do - i od kondzia do karoserii ?

Następnie wpiąć bezpiecznik i tyle? Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam,kondensator wpinasz na linii + i linii - czyli + z aku do kondzia i od niego do wzmaka i - tak samo a żarówkę to po czytaj gdzie wpiac bo ja tego nie robilem ja mam kondensator elektroniczny i taki sam mam nadal do zbycia :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich... Mam problem, ktoredynpociagnac kable od wzmacniacza z bagaznika do akumulatora pod maska ? Mam a4 b7 avant... Prosze o jakas w miare jasna instrukcje.

Z gory dzieki

Pozdrawiam

---------- Post dopisany 04-03-2014 at 22:31 ---------- Poprzedni post napisany 03-03-2014 at 01:12 ----------

Witam wszystkich... Mam problem, ktoredynpociagnac kable od wzmacniacza z bagaznika do akumulatora pod maska ? Mam a4 b7 avant... Prosze o jakas w miare jasna instrukcje.

Z gory dzieki

Pozdrawiam

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...