Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana silnika na młodszy ?


Tomas3k

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, otóż jakieś 3 miesiące temu wymieniłem jeden hydropopychacz bo stał do tego pestka i dźwigienka, po wymianie przy odpaleniu było słychać tak jakby " klepał " ale po chwili zaczynał pracę normalnie i podczas jazdy czasem dawał o sobie znać i tak po 3 miesiącach w pewnym momencie zaczął strasznie głośno " klepać " i po kilku sekundach cały silnik zgasł i teraz silnik nawet nie chce przekręcić jak próbuję odpalić to odrazu gasną wszystkie kontrolki jakby aku padł ( dodam że kupiłem nowy aku 2 miesiące temu) i silnik w ogóle nie zaczyna kręcić i mam podejrzenia że silnik już nie będzie wart naprawy i moje pytanie jest następujące czy jakbym zakupił silnik w nowszej wersji np ten już 180 konny czy miałbym duży problem z montażem ? Czy raczej takie działanie nie jest do ogarnięcia ? Jutro autko podepnę pod komputer ale zakładam że to nic nie da. :) Pozdrawiam i liczę na pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

looknij na paski czy są na miejscu i zajrzyj pod dekle zaworowe co i jak, może krzywka wypadła i sie wkreciła,.

dziwie się że jak juz rozbierałes silnik do wymiany popychacza to wszystkich nie zmieniłeś???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo wszystkie miałem w dobrym stanie, a podejrzewam że tam nie ma takiego ciśnienia oleju jakie powinno być na tym jednym popychaczu i poprzedniemu właścicielowi tak samo się stało tylko pojawia się pytanie dlaczego tam nie ma tego ciśnienia.. ale aż takim mocnym znawca nie jestem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może na tym jednym wyrobione jest gniazdo,.

lub na całej głowicy jest mniejsze z powodu słabych zaworków zwrotnych od cisnienia oleju,.

co do twojego pytanie, nowszy silnik to jaki wg ciebie,

w nagłówku wątku o 2.5 masz wszystko rozpisane, jakie silniki są już poprawione, pytanie jaki koszt zakupu takiego silnika,.

pierwsze 180tki mają te same wady co wszystkie,.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczerze mówiąc myślałem o tych 155 koni bo podobno najlepsze. Tak nawiasem powoli zaczynam sie dobierać do niego i juz wiem że pasek od rozrządu jest luźny...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To już znasz przyczyne, dlaczego nie chce krecic. Tłoki się pocalowaly z zaworami, to niezła demolka się tam zrobila.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli widzę że nikt nie wie czy będzie mi pasował inne 2,5 niż moje... ja wiem że silnik się posypał...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przecież napisałem ci żebyś w temacie o ogólnych wiadomościach o 2.5 poczytał,.

każe bedzie pasowało, osprzet tylko twój musisz przekładać,.

trzeba tylko poczytac o stopniach sprezania tych silników, bo nie każdy ma to samo,.

najlepiej taki sam założyć, ale kupic odpalony i dopiero wymontowywyac z dawcy,.

poprawione sa 163 i 179 koni, ale pytanie ile taki silnik bedzie kosztował w porównaniu ze starym typem,.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no nic postawiłem na BFC 163 km. z 2003 roku bez osprzetu i AKE 180 km też z 2003 roku założę swój osprzęt i tyle tylko nie wiem który z nich wybrać a co będzie to się okaże jak założę. w piątek jadę wybierać. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeden i drugi stary typ wałków ma, przed zakupem, najlepiej odpalic jak się da, a jak nie, to dekle zaworowe do góry i patrzec w jakim stanie są wałki,.

jedyna najwazniejsza rzecz to prawie na pewno nowy typ odmy,

ale z drugiej strony AKE ma stopien sprężania 18.5 , AKN 150 km ma 19.5

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tomas a jaki teraz masz kod silnika, i rocznik? najlepsze 2.5tdi to BAU BDG BDH BFC. Ale np.BAU wchodzi p&p do AKE po 2002r a do innych potrzeba wiazki sterownika itp ale warto

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aktualnie mam AFB. Czyli będe mieć problem z montażem tego BFC samego silnika a mój osprzęt ?

---------- Post dopisany 31-12-2013 at 00:57 ---------- Poprzedni post napisany 26-12-2013 at 22:51 ----------

Temat do zamknięcia. Silnik zmieniłem mam teraz BFC z 2003 roku miałem AFB z 99. tylko został mój osprzęt wszystko pasuje i gra jak należy. silniczek dużo lepiej teraz mruczy niż wcześniejszy. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kto był dawcą, jaki koszt takiego silniczka???

znaczy został sam blok i głowice BFC, głowice na nowym typie wałków??? bo wydaje mi sie że na starym w tym silniku jeszcze były, jaki stan???

reszta czyli wtryski, pompa, cały osprzęt twój??? rozrzad przy okazji załozyłeś nowy, dwumas twój czy od dawcy???

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ostatnio na allegro był goły silnik, ale z wałkami głowicami itp, BFC za 950zł aż kusiło mnie kupić na zapas.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój silnik kosztował 1550 zł w skład wchodziło głowice wałki z hydraulika oczywiście odma i dół silnika. Ja z swojego starego AFB założyłem turbinę pompę wtryskową plus wtryski , dwumas został mój. Oczywiście mam nowy rozrząd i nowe płyny eksploatacyjne. a tak nawiasem to mam na sprzedaż wałki z swojego starego silnika się w nienagannym stanie! i resztę silnika na części jakby ktoś coś chciał.

---------- Post dopisany at 13:54 ---------- Poprzedni post napisany at 13:52 ----------

Kolego było brać jak za 950 zł. :) jeżeli oczywiście w dobrej kondycji ten silnik. Mój teraz inną kulturę pracy ma. :) jestem bardzo zadowolony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podeślij dokładne foty wałków i hydrauliki na PW. Chciałem brać, ale to na drugim końcu polski, transport itp. Nie miałem jak, wiem że poszedł po 2 dniach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...