Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AKE] Problem po wymianie świec żarowych!!!!


alienv8

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,

opisze wam mój przypadek.Przed wymianą świec audi rano na zimny silniku dłużej kręciła ale odpalała normalnie.Po wymianie świec [kupiłem FEBI ori wykręciłem BERU] z rana na zimnym silniku gdy odpaliłem audi nie chodzi na wszystkie cylindry [przez chwile rzuca silnikiem] po 10-20 sekundach się stabilizuje i zaczyna pracować wzorowo.Dzieje się tak tylko z rana gdy silnik jest zimny.Sprawdzałem świece czyli podciągnąłem przewód plusowy od akumulatora i dotykałem każdą ze świec.Każda świeca zaiskrzyła więc chyba są ok.Nie wiem może któraś z fajek ma przerwany kabel.

Co poradzicie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak też może być z tym przewodami, trzeba wcześniej sie w nie ''wpiąć' i sprawdzić,

a stare świece ile było spalonych???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem ci że nie sprawdzałem starych świec pod kątem niesprawności (spalenia ) z rana po prostu dłużej kręciła ale po zapłonie paliła na wszystkie cylindry.Teraz po wymianie na nowe nie to że kulawo pracuje po odpaleniu na zimnym to i po 5 sek. od odpalenia zakopci :kwasny: czyli wnioskuje z tego że któraś ze świec jest nie sprawna lub nie dostaję prądu.

Musze ją podpiąć pod kompa z rana i spróbować odpalić zobaczymy jaki błąd pokaże .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego, mam identyczny przypadek. O ile pamiętam świece żarowe uruchamiane są poprzez przekaźnik a ten poprzez czujnik temperatury. O ile wiem świece żarowe uruchamiane są poniżej 0 stopni. Co ciekawe, silnik więcej bierze paliwa, ale lepsze ma przyspieszenie i lepsza kultura jazdy na trasie . Też męczę się nad tą zagadką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego dobrze by bylo jesli sprawdzil bys te swiece jak sa wyciagniete bo mimo ze ktoras z nich moze nie byc spalona to moze nie grzac koncowka tylko moze podgrzewac sie scianka swiecy (blad w produkcji) a jesli grzeje sie scianka tylko to nie bedzie dobrze palil poniewaz z glowicy wystaje tylko koniuszek swiecy i on ma rozgrzewac komore spalania ale jesli wszystkie siwece beda rozgrzewaly sie odpowieddznio to musisz sprawdzic fajki a pozniej czojnik temp lub przekaznik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To teraz zagadka :naughty: nie wiem czy to ma sens ale jest to sprawdzony fakt.Audi odpala bez problemu i normalnie bez kopcenia i rzucania silnikiem gdy świeci mi się już żebrak :grin: i paliwka mam już na jakieś 30-40 km . Przylukałem to już dwa razy.I co wy na to ?

Byłem u elektro-mechanika . Stwierdził że świece są ok , napięcie do każdej świecy ok , podłączał kompa ustawienie dawki paliwa ok.Więc nie wiem :facepalm: ręce opadają .Na tyle silników 2.5 musiał ktoś przez to przejść.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

osobiscie tego nie przechodzilem ale mysle ze to nie bedzie przyczyna swiec zarowych tylko moze przy niskim stanie paliwa zapowietrzac sie uklad paliwowy i dlatego tak sie dzieje w zbiorniku masz pompke paliwa elektryczna ktora przelewa paliwo z jednego zbiornika do drugiego ponizej polowy paliwa w baku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli pompka może szwankować ? Tylko nie rozumiem tego że przy praktycznie zerowym stanie paliwa (3-5 litrów) odpala bez najmniejszych problemów nawet po nocy z - temperaturą .Gdy tylko zatankuje już jest problem na zimnym silniku.Dłużej kręci , zakopci , no i tak jakby silnik kulał przy starcie.Nawet jak ją rozgrzeje to dłużej muszę kręcić (3-6 sekund) .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obsługa była robiona na początku grudnia .Wszystkie filtry. :dontknow: o co chodzi naprawdę .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezeli masz 100% pewnosc ze fajki sa sprawne przekaznik swiec rownierz siece grzeja jak nalezy oraz uklad paliwowy szczelny to sprawdzil bym czujnik temp cieczy on moze przeklamywac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

patrzac od przodu na silnik to po lewej stronie kolo pompy paliwa taka zielona kostka czujnik jest na wsowce plastikowej w metalowej rurce od plynu chlodniczego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czesc, dzis wymienilem swiece zarowe, niestety ikonka swiec na zegarach znika po 1-2s i auto dalej dlugo kreci, wyczytalem zeby sprawdzic przekaznik swiec, ktos wie gdzie sie znajduje w a4 b6 2.5 tdi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, komzuald napisał:

Czesc, dzis wymienilem swiece zarowe, niestety ikonka swiec na zegarach znika po 1-2s i auto dalej dlugo kreci, wyczytalem zeby sprawdzic przekaznik swiec, ktos wie gdzie sie znajduje w a4 b6 2.5 tdi?

pod ECU

jak znam życie to wszystko tam pływa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...