Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Sprawdzenie poboru prądu w samochodzie


Chowix

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

chciałbym zobaczyć czy na postoju auto mi nie pobiera prądu.

Posiadam miernik uniwersalny 20A

miernik.jpg

Podpiąłem to wg tego opisu

"W takim razie podłącz czerwony przewód do gniazda 10A DC, czarny do COM. Miernik ustaw na zakres 10A. Wyłącz wszystkie odbiorniki, odłącz przewód od akumulatora i połącz go z czarnym przewodem miernika. Drugi przewód połącz z biegunem akumulatora. "

Czyli przewód

CZERWONY -> 20A (z lewej strony)

CZARNY -> COM (2 z prawej)

CZERWONY -> Przewód z auta

CZARNY -> MINUS AKUMULATORA

podłączam tak i po minucie mam 0.00. Proszę o instrukcję ile mam to trzymać i czy to się sumuje czy muszę patrzeć na to cały czas ? i druga sprawa jakie wartości powinienem mieć ?

Mam nowy akumulator i dlatego chce sprawdzić.

Pozdrawiam

Dawid

---------- Post dopisany at 19:28 ---------- Poprzedni post napisany at 19:01 ----------

emy2urep.jpgadudebym.jpg

Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze chcesz sprawdzać prąd a miernik masz ustawiony na pomiar napięcia.Prąd mierzymy w Amperach i ustaw na zakres 20 przy A. W ten sposób to będziesz miał 0 choćbyś czekał do usranej śmierci :wink: Do pomiaru prądu sluzy amperomierz i jego się wpina szeregowo tak jak masz podłaczone. Na tym zakresie który ustawiłeś miernik jest woltomierzem a jego się podłacza równolegle co by to nie znaczyło. Dalsze wskazówki później :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tego wszystkiego zamówiłem drugi,a teraz mówiąc o tym muszę przełączyć na A~ (20A) kable pozostają w tej samej pozycji tak ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jajcosz a w jaki sposób miał coś spalić?

A~ (20A) to dla prądu przemiennego, w samochodzie masz stały. Wiec ten zakres z myślnikiem i kropkami pod nim.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ustawiasz na mierniku prąd staly DC , google nie boli

6716573000_1347563823.jpg

5899850700_1326136455.jpg

pastaldo nie wiem jak Chowix wcześniej podpinał, ale popalić multimetr to chwila moment

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra podłączyć już wiem jak. A jakie powinny być wartości około i ile muszę trzymać aby odczytać stan ? Czytałem, że jednemu po 30sek drugiemu po 10min a trzeciemu po 30min :shock3: nie wiem co w tym prawdy więc proszę Was o zdanie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jajcosz niby tak ale te multimetry sa raczej idiotoodporne i ciężko je uszkodzić o ile sie działa w miare z głową.

Jeśli jest wszystko ok to powinno byc nie wiecej jak 0.15A

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jajcosz niby tak ale te multimetry sa raczej idiotoodporne i ciężko je uszkodzić o ile sie działa w miare z głową.

Jeśli jest wszystko ok to powinno byc nie wiecej jak 0.15A

150mA to za dużo powinno być poniżej 100mA.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy to jest różnica 20A a 10A w moim urządzeniu ? Nie jestem elektrykiem !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jajcosz niby tak ale te multimetry sa raczej idiotoodporne i ciężko je uszkodzić o ile sie działa w miare z głową.

Jeśli jest wszystko ok to powinno byc nie wiecej jak 0.15A

150mA to za dużo powinno być poniżej 100mA.

różnie piszą. Jak masz np jeszcze jakis alarm albo cos w stanie uśpienia pobiera to co 150mA jest jeszcze akceptowalne choc juz spore.

Chowix ustaw największy jaki możesz żeby nie uszkodzic miernika. Później stopniowo zmniejszaj ale nie mniej niż 200mA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok dam dziś znać :) ile mam ! Czyli mam grzebać puki nie będzie poniżej 100mA

---------- Post dopisany at 17:29 ---------- Poprzedni post napisany at 12:23 ----------

No tak jak myslalem radio...

Z radiem 0.18

Bez 0.07-0.08

Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to 0.18 to już sporo ale tragedii niema. Trzeba sprawdzić co z nim nie tak że cały czas taki pobór. Może jest jakieś mikro zwarcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli wg tego zużywa się ~0.2A na godzinę ? mam akumulator VARTA SILVER DYNAMIC 61AH/600A to musiało by stać ~12dni żeby rozładować ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

600A to maksymalny prąd jaki jest w stanie oddać akumulator. 61Ah to znaczy że teoretycznie akumulator powinien być w stanie dać prąd 61A przez 1godzinę lub prąd 1A przez 61godzin. Jeżeli mamy 0.2A pobór to jest 1/5Ampera. Wiec powinien być w stanie taki prąd generować przez 61*5=305 godzin co daje około 12dni tak jak napisałeś. Ale to tylko matematyka, opory wewnętrzne i kupa innych sprat nie licząc tego że wypisane parametry to akumulator miał w laboratorium. Powiedział bym max 9-10dni

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez 0.07-0.08

Nawet tyle (bez radia) czyli 70 - 80 mA to za dużo. Tyle może być jak jest np.jakiś dokładany (nie fabryczny alarm made in china) w stanie

uzbrojonym.

Normalnie bez do podtrzymania pamięci ECU i przy braku upływności w instalacji (100% sprawna) pobór prądu z aku. nie powinien przekraczać

0,02-0,025A czyli 20-25mA i nic więcej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

uuu to jak tylko przyjedzie nowy miernik biorę się za sprawdzanie !

tak mam dorabiany alarm i od niego zobacze (odepnę) i po kolei będę szukał :) czyli muszę celować w około ~0.02-0.03 tak ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...