vp-tdi Opublikowano 24 Grudnia 2013 Opublikowano 24 Grudnia 2013 witam nie od dziś ludzie mają problem ze skrzynią biegów w swojej a4 b5 1z,ahu afn problemem jest a raczej są jakieś zgrzyty w skrzyniu biegów przy obciażeniu. widziałem i nawet jezdziłem okolo 10 takich audi nie które byly w recz w idealnym stanie ...prawie bo oczywiscie zgrzyty w skrzyni.... moje pytanie ,co tak w tych skrzyniach zgrzyta i dlaczego tak szybko to sie robi ?, auta z realnym przebiegiem 190tys km juz tak maja . w starych trupach typu golf III tdi takich rzeczy nigdy nie słyszalem a dodam ze jezdzilem naprawde takimi trupami ze szok ,silniki byly zakopcone .olej sie lał kazdymi dziurami a zgrzytów skrzyni zero nic ,totalna cisza. chodzi o obciażenia ? bo taki golf III waży 980kg i ma lzeja poprostu niz takie audi ktore wazy okolo 1.5 tony ? przejde do meritum sprawy .mam juz w swoim zyciu 3 a4 b5 tdi i ten egzemplarz mam naprawde w bdb stanie ,wszystko super po za oczywiscie skrzynia biegów bo coś tam sobie zgrzyta na 3 biegu wlasnie pod obciazeniem,auto bylo uzytkowane głownie w miescie (wiem bo mam cala historie samochodu od chwili zakupu ) maży mi sie żeby w skrzyni nic nie zgrzytało i zeby chodzila tak jak inne skrzynie, same biegi wchodza za dotknieciem ,1 palce moge wzucić każdy bieg. tylko denerwujace sa te zgrzytania,jak to naprawić ,czy może nowsze skrzynie tego nie miały jak tak to jaka to skrzynia ( oznaczenia ) czy moze da sie kupic jakas skrzynie z gwarancja na nie zgrzytanie.... podoba mi sie bardzo ten samochod ale te zgrzyty poprostu mnie rozbrajają ,glosna muzyka nie pomaga
trepek Opublikowano 24 Grudnia 2013 Opublikowano 24 Grudnia 2013 Synchronizatory są bolączką tych skrzyni. Przyczyny: - oszczędności materiałowe - PSJ - głównie w 1Z przez brak dwumasu (AFN i AHU mniej mają padających skrzyń) - brak wymiany oleju w skrzyni...
vp-tdi Opublikowano 25 Grudnia 2013 Autor Opublikowano 25 Grudnia 2013 to rozumiem,ze przez sprzeglo tak sie dzieje ? ,czy jak naprawie te synchronizatory i wymienie od razu na 2-mas dłuzej to wytrzyma ? czy lepiej od razu zapodac skrzynie z jakiegos co mial 2-mase ,razem z nową 2 -masą. jaka skrzynia bedzie pasować p&p zamiast CPC ?
luk88spider Opublikowano 29 Grudnia 2013 Opublikowano 29 Grudnia 2013 A wiec tak Podejdzie Ci każda skrzynia z silnika 1,9 TDI montowanego wzdłużnie. Ja mam teraz skrzynie z paska 2001r i jest ok. Co prawda książki mówią, że zawsze są ciut inne przełożenia, ale jak dla mnie sa one na tyle małe, że ja nic nie odczułem po wymianie. Co do synchronizatorów to w AHU są one naprawde delikatne i w tej skrzyni z paska wyglądają już na troche trwalsze. Takie nowe synchro do tanich nie należy, a może być tak że jedno naprawisz, a za pół roku bd zamawiał następne. Nie wiem czy ma sens pchać sie zaraz w dwumas, ale tego nie wiem bo u siebie nic nie zzmieniałem. I jeszcze jedno... Jak już będziesz coś grzebał i wymieniał olej to nie kupuj z Mobila. W większości sklepów Ci go dają, ale on nie spełnia wymogów Audi VW:facepalm:
vp-tdi Opublikowano 30 Grudnia 2013 Autor Opublikowano 30 Grudnia 2013 olej to nie problem bo po cenie hurtowej moge miec kazdy. a co do skrzyni z paska to ile taki interes? za moja koles mi dawal 700zl bo mowi ze jak dla niego jest w super stanie a synchro to nie problem bo sobie kiedys wymieni. to tylko slychac przy obciazeniu na 3 i na 5 biegu ale zadko. wczesniej mialem benzyniaka i 60 mozna bylo jechac na 5biegu i nic a tu 60 to na 3 biegu trza jechac . wydaje mi sie ze sprzeglo mam jeszcze ori od nowosci bo sprezynki tez troche slychac
Rekomendowane odpowiedzi