Skocz do zawartości
IGNOROWANY

troche glupawych pytan na temat obslugi nawiewu


rocco26l

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Mialem w tym poscie zadawac pare najprostszych pytan na temat obslugi nawiewu ale troche poczytalem i prosilbym was o ocene czy dobrze rozumuje...

Wiem ze wlaczone auto to dziala klima a wlaczone econ nie. Nastawiajac tem na 21 stopni teraz w zime to wiatrak tak sie dostosowuje zeby stworzyc w srodku 21 a jak stworzy to zmniejsza sie do jednej kreski i delikatnie pompuje cieple ???

A jesli by w srodku zrobi sie za goraco to czy automatycznie bedzie szlo zimniejsze powietrze czy musze wlaczyc auto ???

Na jakiej to zasadzie dziala ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli na podwórku jest poniżej chyba 10 to klima się nie włączy. Właśnie to mnie złości bo przy obecnej pogodzie nawet min 18 jest za gorąco w aucie. Żeby panel działał tak od 12 to by git było. ;-)

Będzie starało się trzymać temp bez auto i z auto tak jak nastawisz. Auto to tylko automat sterujący klapami nawiewu nie temperaturą.

Najlepiej w zimie ustawić na nogi i na szybę czyli zapalić strzałkę w górę i w dół bez środka aby szyby nie parowaly jak na auto.

---------- Post dopisany at 20:52 ---------- Poprzedni post napisany at 20:45 ----------

http://a4-klub.pl/showthread.php?t=310247

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a przy letniej temperaturze to jak jest z ustawieniami ???

jak jest wlaczone auto to chodzi klima???

a co dokladnie oznacza wcisniecie econ ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wciśnięte AUTO powoduje, że system sam steruje prędkością nawiewu i jego kierunkiem. Ustawiając np 21 stopni temperatura powietrza, siła nawiewu i jego kierunek będzie tak dostosowany by utrzymać tą temperaturę. Jeśli temperatura otoczenia jest o wiele niższa niż ustawiona w aucie to system schłodzi bądź nagrzeje auto nawet z wciśniętym przyciskiem ECON. Przycisk ECON oznacza tylko tyle, że z pracy układu jest wyłączona sprężarka klimatyzacji. Natomiast w lecie siłą rzeczy musi pracować sprężarka klimy żeby schłodzić wnętrze dlatego powinno się jeździć z wyłączonym przyciskiem ECON. Nawet w instrukcji było napisane, że sprężarka klimatyzacji nie tylko schładza powietrze ale też osusza co w przypadku temperatury na zewnątrz 5-20 stopni oznacza że nie będą parować Ci szyby.

Podsumowując najlepiej jeździć bez wciśniętego przycisku ECON, a czy chcesz sam sterować nawiewami i się bawić czy pozwolić to robić automatycznie wciskając AUTO kwestia przyzwyczajenia.

Nie wiem jak w B6 ale w B5 klima czasem startuje już od 3 stopni i wtedy fajnie osusza wnętrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja jeżdżę zawsze na AUTO, czy to zima czy lato. Zero wilgoci i głowy sobie nawiewami nie zawracam. Klimatronik kontroluje temperaturę wnętrza, a bez AUTO nawiewy tłoczą powietrze o ustawionej temperaturze. A to już nie jest przyjemne. Ja już jeżeli coś majstruję z nawiewami to szybkie podgrzanie przedniej szyby. A potem z powrotem na AUTO. Zresztą w książce obsługi producent jasno zaleca stosowanie ustawień AUTO 22 stopnie bo są najbardziej neutralne dla kierowcy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie też zawsze auto bez zabawy w klikanie, tylko czasem w razie potrzeby zmieniam nawiewy.

W B7 sprężarka włącza się dopiero powyżej 5 stopni na zewnątrz i przy aktualnej pogodzie wahającej się właśnie w okolicach 5'C zdarza się, że sprężarka włącza się i wyłącza co jakiś czas i raz leci delikatnie cieplejsze powietrze a raz zimniejsze. Kwestia przyzwyczajenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mowice ze klima sie nie zalaczy ok a jak bym chcial ja teraz sptawdzic bo nie ma kolejek a cos mi szwankowala latem to jest sens ???

zalaczy sie zbada sie parametry ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej jak pojedziesz do mechanika od klimy. Przy okazji uzupełni olej itp. Ja np. miałem za duże ciśnienie i bardzo słabo chlodzila. Jeżdżę półtora roku 99% na auto i jest ok.

Mam pytanie: czy jak zamknięcie obieg bo jakiś star jedzie to zaczyna lecieć chłodne powietrze? Ja właśnie tak mam. W środku powiedzmy 20 stopni a po zamknięciu obiegu powoli się schladza. Oczywiście w zależności od opadów zaczynają też parowac szyby prędzej czy później

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym poczekał na wizytę u klimaciarza do około 15 stopni. Jeśli chcesz dobrze to udaj się do ludzi co zajmują się klimatyzacją, a nie ogólną naprawą aut, wymianą oleju a przy okazji dokupili sobie maszynkę do klimy. Fachowiec pomierzy ci ciśnienia, temperaturę na wylocie itp. W tych temperaturach jakie mamy teraz myślę, że trochę za wcześnie na wizytę, a nóż klima się nie załączy, cieżko też zbadać wydajność chłodzenia. Jeśli jak na razie klima działa i nic niepokojącego się nie dzieje wstrzymaj się do wiosny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiem ze tylko czlowiek od klimy jest w stanie cos poradzic bo te warsztaty co maja maszyne do klimy to tylko po to zeby dobic czynnika i sprawdzic nieszczelnosci...

w innym poscie dodalem pomiary ktore zrobilem pod koniec lata ale nikt tu na forum sie nie odezwal co oznaczaja...

do kogo sie tu na forum zwrocic zeby cos powiedzial...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Doczytałem w Twoim wątku, że zamarza rurka, tylko teraz pytanie która. Bardzo możliwe że masz zatkany zawór rozprężny. Ale to takie gdybanie, klima jak działa jest ok jak się zaczynają problemy fachowców jest nie wielu, a Ci co się znają nie chętnie udzielają porad. Nie baw się sam bo to nie łatwy temat, znajdź porządny zakład typowo od klimatyzacji to ogarną temat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Doczytałem w Twoim wątku, że zamarza rurka, tylko teraz pytanie która. Bardzo możliwe że masz zatkany zawór rozprężny. Ale to takie gdybanie, klima jak działa jest ok jak się zaczynają problemy fachowców jest nie wielu, a Ci co się znają nie chętnie udzielają porad. Nie baw się sam bo to nie łatwy temat, znajdź porządny zakład typowo od klimatyzacji to ogarną temat.

Kolega ktory ogolnie montuje klimy po domach i zakladach patrzac na odczyty i po uruchomieniu klimy popatrzyl przyjzal sie rurka i tez stwierdzil ze zawor rozprezny tylko to przypuszczenie bo tu nie widzi zeby cos bylo innego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli zawór rozprężny będzie przytkany to może dojść do szronienia przewodu, równie dobrze może być za dużo czynnika czy za duże ciśnienie w układzie i będzie mroziło parownik. Nie znam się na tym aż tak by na odległość oceniać, jak pisałem wyżej poczekaj na parę stopni na plusie i jedź do fachowca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...