Skocz do zawartości
IGNOROWANY

jak długo u was grzeją swiece żarowe? ciężko pali poniżej -10


mAti_brd

Rekomendowane odpowiedzi

jak długo u was grzeją się świece żarowe i przy jakiej temperaturze?

ciekawi mnie to ponieważ jak spada temperatura poniżej -10 to ciężko mi pali 2.0 tdi BRD w b7 kręci bardzo długo zanim złapie a świece grzeją się jak dla mnie zbyt krótko dziś przy -14 około 5sek wiem na pewno że jedna świeca jest niesprawna wyszło po podpięciu pod kompa

przy mniejszych temperaturach pali na dotyk nawet przy -5

jakieś sugestie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poczekaj jak przekaznik pyknie, to ze lampka gasnie nie oznacza ze juz sie wygzaly

Będzie słychać na pewno:wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poczekaj jak przekaznik pyknie, to ze lampka gasnie nie oznacza ze juz sie wygzaly

Będzie słychać na pewno:wink:

a co z grzaniem po odpaleniu? będę nasłuchiwał po pracy czy będzie słychać przekaźnik

a to że jedna jest przepalona nie ma wpływu na długość grzania?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w 2.0 tdi przynajmniej te 16v świece grzeja bardzo krótko i tak ma byc.To ze kontrolka zgasnie wcale nie oznacza ,że swiece nie grzeja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałem wcześniej seata altea z BKD i też była świeca spalona dokładnie na tym samym cylindrze ale paliła o niebo lepiej nawet przy ponad -20 paliła prawie na strzała a audik BRD niestety kręci i kręci i nic dopiero po drugiej próbie odpala już przy -14 jest taki problem :thumbdown:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moze to byc tez wina akumulatora.moja tez zapala tak sobie...ale nie przeszkadza mi to.a akume mam w niej ori tak jak auto 07r.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto powinno zapalić od strzała. U mnie kontrolka świec też gaśnie po jakiś 5 sek auto zapala od strzału nie ważne czy -25 czy -5. Szukaj usterki bo na pewno coś masz nie sprawnego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podładuję aku zobaczymy czy będzie lepiej nie mam pojęcia jak długo siedzi w sam.

-sprawdzę jak długo podaje napięcie na świece i czy w ogóle podaje

-zamówię i wymienię świece (jedna na 100% nie działa ale lepiej wymienić komplet)

zobaczymy co pomoże

jeśli ktoś ma jeszcze jakiś pomysł to chętnie skorzystam :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podładuję aku zobaczymy czy będzie lepiej nie mam pojęcia jak długo siedzi w sam.

-sprawdzę jak długo podaje napięcie na świece i czy w ogóle podaje

-zamówię i wymienię świece (jedna na 100% nie działa ale lepiej wymienić komplet)

zobaczymy co pomoże

jeśli ktoś ma jeszcze jakiś pomysł to chętnie skorzystam :wink:

Jeżeli to akumulator to powinieneś słyszeć jak ci zapala. Pewnie jest słaby i przy dużych mrozach już nie daje rady.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

data produkcji Aku jest na biegunie minusowym tydzien.rok (jak na oponie).

Sprawdź także poziom elektrolitu w akumulatorze, jeśli jest możliwe- jeśli ori aku to powinien mieć koreczki. poodkręcaj je i zaświeć latarka- nie żywym ogniem bo spłoniesz...

jeśli zobaczysz ze w celach jest mało to na najbliżej stacji paliw kup wodę destylowana/demineralizowaną bez problemu z 3zł 1L i tyle ci wystarczy w zupełności i podolewaj do odpowiedniego poziomu zazwyczaj nalewa się do styku z taka wypustką.

mi przy -18* bo dalej w szczecinie nie było- po nocy jak zapalał to ewidentnie słyszałem ze to Aku jest cienkie (choć serwis robiłem) no i jak zapalił to przez około 5s była nierówna praca silnika(zimne paliwo-efekt jakby nie na wszystkie gary pracował)

takze zrobiłem "test" nakrywając przód auta aż 3ma kocami aby nie było bezposredniego bicia mrozu w pokrywe silnika - uwierzcie mi całkiem inaczej zapalała (nie stosuje żadnych preparatów do paliwa)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałem wcześniej seata altea z BKD i też była świeca spalona dokładnie na tym samym cylindrze ale paliła o niebo lepiej nawet przy ponad -20 paliła prawie na strzała a audik BRD niestety kręci i kręci i nic dopiero po drugiej próbie odpala już przy -14 jest taki problem :thumbdown:

może świece są po prostu stare i musisz je zmienić .....pewnie są od nowości :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

data produkcji Aku jest na biegunie minusowym tydzien.rok (jak na oponie).

Sprawdź także poziom elektrolitu w akumulatorze, jeśli jest możliwe- jeśli ori aku to powinien mieć koreczki. poodkręcaj je i zaświeć latarka- nie żywym ogniem bo spłoniesz...

jeśli zobaczysz ze w celach jest mało to na najbliżej stacji paliw kup wodę destylowana/demineralizowaną bez problemu z 3zł 1L i tyle ci wystarczy w zupełności i podolewaj do odpowiedniego poziomu zazwyczaj nalewa się do styku z taka wypustką.

mi przy -18* bo dalej w szczecinie nie było- po nocy jak zapalał to ewidentnie słyszałem ze to Aku jest cienkie (choć serwis robiłem) no i jak zapalił to przez około 5s była nierówna praca silnika(zimne paliwo-efekt jakby nie na wszystkie gary pracował)

takze zrobiłem "test" nakrywając przód auta aż 3ma kocami aby nie było bezposredniego bicia mrozu w pokrywe silnika - uwierzcie mi całkiem inaczej zapalała (nie stosuje żadnych preparatów do paliwa)

He dobry patent.:wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed wymianą świecy którą wykazała Ci diagnostyka sprawdź połączenia szczególnie przy samej świecy.

Miałem parę przypadków że świeca była OK ale zaczep na gnieździe poluzował się i po rozgięciu styków wszytko bangla.

Generalnie aby silnik szybko łapał:

- świece - jedna spalona nie problem

- akumulator - jak jest kiepski wolno kręci, wolno kręci = długo odpala

- rozrusznik - jak jest rozwalony będzie wolno kręcił i nawet najnowszy akumulator nie poradzi

- olej - jak kiepski, pólsyntetyk a nie daj boże mineralny im zimniej tym będzie gorzej

- dobrze ustawiona synchronizacja wałków ( czym bardziej na + tym gorzej zapala ).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niestety co do daty ostatnia cyfra jest zatarta 380X tyle odczytałem pewnie ori

mierząc miernikiem po nocy ma 12,25V podjadę zmierzyć bardziej fachowym sprzętem

elektrolit dostaje do tych patyczków kontrolnych

ogólnie aku dobrze kręci

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to jak po nocy masz 12.25v to dobrze. elektrolit masz ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

byłem na pomiarze wyszło 9,52 a aku mam 95A na pewno jest jeszcze ori auto jest z listopada 2007r

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...