Skocz do zawartości
IGNOROWANY

dym w komorze silnika, czarny nalot na osłonach ( BLB)


Hubertus01

Rekomendowane odpowiedzi

witam,

mam problem którego nie potrafie zlokalizować. Kiedys latem zauważyłem że mam czarno pod maską, tzn na osłonie silnika, filtrze powietrza ścianke pełno czarnej sadzy. Stan plecionek był tragiczny, tłumik latał na boki, wymieniłem i myslałem że się uspkoi. Ale ostatnio patrze pod maske a tam znowu czarno, wszystko okopcone, osmolone. Plecionki wyglądają jak nowe, nie widać na nich nawet grama sadzy, ale jak wącham to czuć najbardziej stamtąd dym, i najwięcej sadzy jest własnie w tych okolicach. Może ktoś podopowie co zrobić, kolejny raz plecionka do wymiany, czy może coś z EGRem wyczyścić go? dzięki za odpowiedzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a może masz pęknięty kolektor wydechowy, albo gdzieś n łączeniu puszcza dym?? Weź odpal niech ktoś wciska gaz a Ty lokalizuj skąd kopci- najprostsza droga

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do sprawdzenia: EGR, okolice gorace strony turbiny oraz kolektora wydechowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na 99% pękła Ci rurka w chłodnicy spalin przy kolektorze wydechowym. Zazwyczaj pęka przy łączeniu rurki z flanszą mocującą kolektor wydechowy z chłodnicą. Nowa chłodnica do kupienia tylko w ASO, koszt to ok 1300 zł. Na próbę, po jeździe zostaw auto na biegu jałowym poczekaj 3 minuty, żeby zawór EGR się zamknął i obserwuj wyżej opisane miejsce. Jak nie będzie widać to najlepiej spuścić płyn chłodzący i po wymontowaniu chłodnicy spalin obejrzeć ją dokładnie. Pęknięcie będzie na pewno widać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pewno widać czarny nalot.

W ciemnym pomieszczeniu włącz latarkę i świeć na pewno znajdziesz nieszczelność.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie wywaliło tą rurke całkowice, koszt pospawania aż 10zł plus dorobienie zaślepki na przyszłosc jak na trasie pojdzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaką metodą spawali ta rurkę, bo to jakiś dziwny metal i fabrycznie nie ma tam żadnych spawów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tigiem z tego co wiem, bardzo ładnie sie wtapia, lecz trzeba uwazać bo strasznie cienkie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tigiem z tego co wiem, bardzo ładnie sie wtapia, lecz trzeba uwazać bo strasznie cienkie

Dzięki za info. Ja się pośpieszyłem i kupiłem nową chłodnicę, ale w takim razie starą spróbuję zreanimować i będzie na zapas.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...